• Anonym (Dissad)

Dissad

Hej, 
    Scenario: ni dejtar en person och sist ni sågs hade ni det trevligt. Ni pratade om att ses igen osv, men personen hör inte av sig, svarat fåordigt på dina meddelanden och det senaste inte alls.

Är det rimligt att skriva att personen får ha det så bra och hejdå? Eller är ni enbart tysta och inte skriver mer?

• Svar på tråden Dissad
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Morr) skrev 2025-01-06 19:03:40 följande:
    Det är väl ändå upp till ts! Men man ghostar inte, ska man avsluta så GÖR man det!
    Håller helt med dig. Är så trött på att vara ensam med så detta tar på mig. 
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (A) skrev 2025-01-06 19:06:23 följande:

Avvakta 

Hur länge hade du avvaktat?
  • Anonym (Tystna)
    Anonym (Morr) skrev 2025-01-06 19:03:40 följande:
    Det är väl ändå upp till ts! Men man ghostar inte, ska man avsluta så GÖR man det!
    Självklart är det upp till TS, men nu är det väl TS situation vi diskuterar. Inte ghostnng i allmänhet. Ghostar man ens någon om man var personen som skrev senast?
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 19:07:44 följande:
    Självklart är det upp till TS, men nu är det väl TS situation vi diskuterar. Inte ghostnng i allmänhet. Ghostar man ens någon om man var personen som skrev senast?
    Personen menar ju att jag blivit ghostad...
  • Anonym (Tystna)
    Anonym (Dissad) skrev 2025-01-06 19:09:35 följande:
    Personen menar ju att jag blivit ghostad...
    Högst oklart. Personen vill ju att DU ska skriva fastän HAN inte svarat.
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 19:16:41 följande:
    Högst oklart. Personen vill ju att DU ska skriva fastän HAN inte svarat.
    Ja, för att tydligt avsluta att jag inte vill ha det såhär.
  • Anonym (Tystna)
    Anonym (Dissad) skrev 2025-01-06 19:19:30 följande:
    Ja, för att tydligt avsluta att jag inte vill ha det såhär.
    Ja, om du kräver svar inom 2-3 timmar så får du göra så då.
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 19:22:17 följande:
    Ja, om du kräver svar inom 2-3 timmar så får du göra så då.
    Nej jag kräver verkligen inte det, men det vore rimligt om man är lediga kan jag tycka.

Det värsta är ju att jag trivdes verkligen med honom och saknar honom mycket. Vore bättre att få ett avslut. Men det vore bara dumt av mig att skriva när jag redan skrivit utan att fått svar, jag förstår det.

Sen är ju alla olika. Jag vill gärna ha godmorgon-sms, godnattsms osv. Fått det av tidigare dejter. Men alla är ju inte likadana, en del vill ju bara skriva någon gång per vecka..
  • Anonym (Släpp det)

Jag hade nog bara släppt det och gått vidare. Vill du ha ett riktigt avslut, kan du ju skriva en rad i stil med, ? Det var trevligt att träffa dig, men jag känner inte att jag vill ta det vidare med oss. Du får ta hand om dig och ha det jättefint?, och sedan skicka. Ev. blocka om det känns bra. 

• Anonym (Dissad)
    Anonym (Släpp det) skrev 2025-01-06 19:29:00 följande:

Jag hade nog bara släppt det och gått vidare. Vill du ha ett riktigt avslut, kan du ju skriva en rad i stil med, ? Det var trevligt att träffa dig, men jag känner inte att jag vill ta det vidare med oss. Du får ta hand om dig och ha det jättefint?, och sedan skicka. Ev. blocka om det känns bra. 

Ja det låter klokt. Bäst är såklart att bara släppa det, så det får väl bli så.

Mår inte alls bra och detta gör allt sämre. Kändes så skönt att ha någon nära, kunna kramas osv. Känns väldigt ensamt nu. 

Hade velat säga något liknande som du skrev. Men det kanske bara blir dumt... 
  • Anonym (Tystna)
    Anonym (Släpp det) skrev 2025-01-06 19:29:00 följande:

Fast TS VILL ju egentligen ta det vidare.
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Tystna) skrev 2025-01-06 19:40:21 följande:
    Fast TS VILL ju egentligen ta det vidare.
     Ja så är det ju.

Men han verkar ju garanterat inte vilja det. Ända alternativen är:
    1. Han är död
    2. Han vill inte

I detta fall kan vi vara säkra på att han inte är död.
  • Anonym (Hård)

Långvarig tystnad brukar inte vara positiv. Sen kan det såklart ha hänt något. Avvakta säger jag, hör han inte av sig gör inte du det heller. Tycker du redan kan börja se dig omkring efter nya dejter om ni inte är ett officiellt par eller lovat varandra något. 

• Anonym (Dissad)
    Anonym (Hård) skrev 2025-01-06 21:08:42 följande:

Långvarig tystnad brukar inte vara positiv. Sen kan det såklart ha hänt något. Avvakta säger jag, hör han inte av sig gör inte du det heller. Tycker du redan kan börja se dig omkring efter nya dejter om ni inte är ett officiellt par eller lovat varandra något. 

Tack för svaret.

Nej det känns så konstigt. Han var ju väldigt mysig när vi sågs och vi pratade mycket om att vi kommer ses igen osv. Men som du säger så känns detta dystert. 

Ja det är väl så.. men jag är känslomässigt nere i honom, tyvärr så känns lite elakt mot de män jag eventuellt ska träffa. Men jag vill inte leva ensam så ja..

Jag tror inte det hänt något. Om du visste hur jag bara velat ringa eller skriva på annat forum till honom och fråga hur han mår. Men det vore bara lönlöst och ganska patetiskt tror jag. Jag har ju skrivit, han klickar inte ens upp det..
  • Anonym (Dissad)
    mammatill6 skrev 2025-01-06 21:19:12 följande:

Men hur länge sen är det ni sågs!

Ca 4 dagar sedan. Hade gärna träffats dagarna som varit nu under ledigheten. Tänkte frågat idag men helt ignorerad. Så det får vara då...
  • Anonym (Chillpill)

Snälla TS, inget illa menat men du låter snudd på desperat och verkar inte vara helt redo för att dejta i nuläget. Eller är du bara väldigt ung ? 

Har tanken slagit dig att killen i fråga kanske behöver bearbeta lite känslor och sånt i lugn och ro utan att känna press och stress? Vissa behöver mer space och utrymme än andra och har man lite svårare med känslor och närhet så kan man ibland behöva lite tid. Drar inte alla över samma kant men många killar har tyvärr svårt med den biten. Har själv en sådan variant i närheten av mig, ju mer känslor och närhet som blir inblandat desto mer obekväm blir han och trots att det kan kännas hur bra som helst när vi ses så brukar oftast träffarna återföljas av lite distans just för att han behöver processa lite. Ibland svarar han inte eller ens öppnar mina meddelanden och ju mer på jag är desto längre bort drar han sig. Just nu vill jag inte ha något seriöst förhållande på det sättet utan tar våra träffar och ?relationen? med ro och ser vart det leder, han hör av sig ibland när han vill träffas och känner jag för det så ses jag gärna men tiden där emellan lägger jag på att ta hand om mig själv. För mig har det hjälpt att få en förståelse för den andra personen och att bara sitta lugnt ner i båten, men med dagens hetsiga dejtande med krav på att man ska vara tillgänglig på alla sätt och att allt ska gå fort så förstår jag att folk inte har ro att backa och ta det lite piano. 

I slutändan är det bara du som kan avgöra om du vill fortsätta med denna killen eller inte, men om du känner så mycket som du gör för honom som det verkar så tycker jag att du ska avvakta och när ni hörs eller ses nästa gång kan du förklara på ett fint sätt att du tycker om honom men uppskattar lite tätare kontakt och du inte mår bra av att han ?ghostar? dig. Du kan också säga att om han behöver utrymme får han gärna framföra det till dig på ett tydligare sätt. Alternativt att du säger något i stil med att ?vi verkar ha olika syn på vad som är viktigt i dejtandet och det här funkar inte för mig. Det är nog bäst att vi går åt varsitt håll och jag önskar dig lycka till framöver? och hittar någon som matchar dig bättre. Inget blockande eller ghost-trams, det om något är bara omoget och patetiskt. Viktigt att i slutändan sätta sitt eget välmående framför något annat. Lägger man sin lycka i händerna på någon annan så lägger man också sin olycka i någon annans händer. Lycka till med allt och hoppas att det löser sig för dig ! 

• Anonym (Ghosta)

Ja det är omoget och barnsligt att ghosta. Men om man verkligen är ointresseras av någon så tänker man ju inte ens på personen. Han kanske blev irriterad av dina konraktförsök och glömde bort det.

• Just Precis

Jag håller med om att de flesta nog kollar telefonen regelbundet om de är intresserade av någon. I det här fallet:

1) har han glömt luren hemma
    2) är han inte särskilt intresserad längre

Oavsett vad det rör sig om tycker jag inte att det är rimligt att bli irriterad eller kräva korrespondens i ett visst tempo, besviken kan du bli förstås, men låt honom vara. 

Svar på tråden Dissad