• Anonym (Ledsen mamma)

Hjälp. Förstå exet

Hejj.

Vill gärna höra vad ni tror mitt ex håller på med.
    Lite bakgrund...
    Vi var tillsammans i 2,5 år, haft en jättefin relation med bra sex, gemensamma tatueringar (han har mitt namn på armen å min första bokstav på kinden 😌). Hittat på grejer, förlovning, en dotter i januari 2024 som han drömt om då han har två tonårskillar ifrån tidigare förhållande.
    Precis som alla andra och alla relationer har det varit lite motgångar och stress mellan oss, det började i september när dottern var 8 månader. Han trivdes inte på jobbet och en massa tjafs ifrån min släkt sida gjorde att det blev lite jobbigt men vi kämpade på. 
    Han har en fd bakgrund med kriminalitet och droger men varit clean och skötsam i ca 7 år nu vilket var mitt krav samt han ville lämna det livet.
    Men så började han va på lite fester med en killkompis och druckit mycket alkohol tillsammans med honom. Jag har tagit hand om dottern å det där är inte min grej. Han la ner träningen på gymmet i september också, tydligen tappat motivationen, vi som haft det som ett stort intresse flera ggr i veckan.
    Han började då även gå ner sig ordentligt i vikt. 
    Helt plötsligt började han vara med en annan kvinna första helgen i november. Krossade mig fullständigt, de två festar väldigt mycket å hon har också en bakgrund med droger. Vi har gemensamma bekanta som bekräftar att de dricker alkohol flera ggr i veckan. Han har inte träffat sin dotter på 8 veckor i skrivande stund... Han verkar inte intresserad.
    De gick ut med offentlig förhållande på facebook 16 december.
    Jag har pratat med honom så många många ggr å jag älskar honom, saknar honom å förstår ingenting. Han vet att jag är ledsen. Många av våra gemensamma bekanta fattar heller ingenting men vi kan alla konstatera att han har ett återfall tyvärr.
    Hans nya vet jag vem hon är, det är ingen hälsosam relation han ger sig in i. Hans söner och övriga släkt har vänt ryggen till åt honom men har bra kontakt med mig.
    Nu till frågan...
    Jag tog bort honom på fb å snap men alltid varit offentlig när det gäller stories.
    Han e inne varje dag å oftast flera ggr och kollar mina storys. Varför?????
    Jag lägger inte ut något på dottern.
    Det kan vara en selfie, naturen, ifrån gymmet mm.
    Jag frågade honom för tre veckor sedan å han sa att han skulle sluta men det höll i 6 dagar... Att han hoppas se dottern men jag svarade att jag inte lägger ut något på henne.
    Sista 5 dagarna i skrivande stund har han tittat flera ggr (jag är aktiv på snap) varför gör han såhär?
    Jag har inte problem egentligen med att han tittar men funderar på varför.
    Jag vet att han har känslor för mig å tycker jag e väldigt snygg, han gick å funderade på oss vilket han sa för 3 veckor sedan i telefon på jobbet. Dock lät det annorlunda några dagar senare när han var hos henne och hon hördes i bakgrunden, då älskade han henne å hon var den snällaste han träffat 🤣🤣 hur man kan tycka detta efter ,5 veckor tillsammans i det ögonblicket.
    Jag vet att jag betytt jättemycket för honom, jag e tydligen den mest "skötsamma" tjejen han haft utan missbruk å kriminalitet i bakgrunden. Hans släkt är glada i mig å han ville gifta sig med mig å allting..
    Jag tror inte hans nya håller på och kollar mina storys på hans mobil då han gjort detta på Segerstedt med.
    Vi har inte haft kontakt på 16 dagar 
    Bad honom lämna mig ifred sålänge han inte vill vara med mig och håller på såhär. Att jag älskar honom osv.
    Han lägger ut också offentliga storys men jag tittar inte, total ignorerar honom vilket säkert förvånar honom 
    Vad tycker ni och vad tror ni om hans beteende? 
  • Svar på tråden Hjälp. Förstå exet
  • Anonym (Hm)

Jag tycker du ska sluta fundera på vad han håller på med och lämna Honom lika mentalt Som fysiskt. 

• Dexter dot com

Varför lägga energi på att fundera och analysera? Fokusera på ditt och dotterns liv och på hur du ska agera om han vill träffa dottern. Kan vara bra att bolla med tex familjerätten om vad som är lämpligt.

• Anonym (E)

Du vet ju redan varför han håller på så där. Du skriver det i trådstarten. Sedan att han kan älska en annan kvinna, där finns ingen som helst motsättning och självklart kan han känna det efter nästan sex veckor, kortare också.

Om du inte vill att han tittar på dina stories så kan du begränsa så han inte ser dem. Eller du kanske vill det..? Sedan kan det ju vara bra att inte vara totalt offentlig med allt du delar, särskilt om du lägger ut bilder på dottern.

• Anonym (Ledsen mamma)
    Anonym (E) skrev 2025-01-07 06:58:14 följande:

Du vet ju redan varför han håller på så där. Du skriver det i trådstarten. Sedan att han kan älska en annan kvinna, där finns ingen som helst motsättning och självklart kan han känna det efter nästan sex veckor, kortare också.

Om du inte vill att han tittar på dina stories så kan du begränsa så han inte ser dem. Eller du kanske vill det..? Sedan kan det ju vara bra att inte vara totalt offentlig med allt du delar, särskilt om du lägger ut bilder på dottern.

Jag skrev att jag inte lägger ut något på dottern.
    Nej jag vet inte varför han gör såhär.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Att han "älskar" sin nya kvinna efter kort tid kan väl knappast förvåna dig? Det gick ju blixtsnabbt även för er när ni träffades.

Men i själva verket är det troligen bara drogerna han älskar, varken dig, henne eller dottern.

Försök släppa honom och inse att du kommer fortsätta leva som ensamstående mamma. Han är inte bra varken för dig eller er dotter. Var stark för din dotters skull.

• Anonym (E)
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2025-01-07 07:58:57 följande:
    Jag skrev att jag inte lägger ut något på dottern.
    Nej jag vet inte varför han gör såhär.
    Du skriver ju själv:

Jag vet att han har känslor för mig å tycker jag e väldigt snygg
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (E) skrev 2025-01-07 09:11:11 följande:
    Du skriver ju själv:

Jag vet att han har känslor för mig å tycker jag e väldigt snygg
    Snygg kanske han tycker att den nya kvinnan också är, skillnaden är att henne kan han punda med. Tydligen viktigare och "roligare" än att leva familjeliv med ts.
  • Anonym (Ledsen mamma)

Tack för era svar. Jag vet. Men det är jävligt svårt med denna korta tid.
    Dottern mår bra och ger henne allt jag kan 

• Anonym (E)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-07 09:40:56 följande:
    Snygg kanske han tycker att den nya kvinnan också är, skillnaden är att henne kan han punda med. Tydligen viktigare och "roligare" än att leva familjeliv med ts.
    Ja det tycker han säkert, men det har ju ingen relevans för att han fortfarande följer ts stories. Man kan vara attraherad av flera samtidigt.

Och ja, droger brukar gå framför det mesta om man har fastnat, men det ena utesluter inte det andra. Han kan mycket väl prioritera den andra kvinnan oavsett drogerna. Spelar väl ingen roll egentligen, det är som det är nu.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Har den nya samma första bokstav? Annars får han väl lägga till en ny bokstav i ansiktet?

Skönt att dottern mår bra, det är viktigast.

• Anonym (Maria)

Jaaa du, tacka din lyckliga stjärna för att han försvann ur ditt liv. Jag skulle blocka honom på alla sätt som går för att skydda mig själv och min dotter.

Nu har du chansen till ett bra liv, det hade du aldrig med honom.

Ansiktstatuering! Bara det skriker dysfunktionell, kriminell och drogmissbrukare. Tyvärr! 

Svar på tråden Hjälp. Förstå exet