• Anonym (max medelmåtta)

Han ser ju bra ut!

Har på en dejtingsida matchat med en man som jag nu träffat 2 gånger och konstaterat att han ser bättre ut i verkligheten än på sina bilder och direkt poppar det upp i huvudet: vad ska han med mig till?
    Han som ser så bra ut och även är i bra form fysiskt måste ju kunna få en snygg och smal kvinna och inte en max 5-poängare som som deppade ihop i soffan i höstas och lagt på sig några kilo för mycket 🙈

Jäkla skit! 

Jag kommer aldrig fixa hans tempo eller komma i närheten av hans utseendenivå. Jag är max en medelmåtta även när det gäller aktiviteter/sporter jag gör.
    Hur ska jag gå vidare nu när detta slagit rot i huvudet?

• Svar på tråden Han ser ju bra ut!
  • Anonym (Beredd)

TYVÄRR verkar det vara så att snygga män på dejtingsajter ofta dejtar massor av kvinnor, även oss medelmåttor, men dumpar lika snabbt. Så jag hade nog gjort mig beredd på det. Tyvärr. Förstår om det låter taskigt, men det verkar vara så det funkar.

• Anonym (L)

Han kanske tänder på dina extrakilon beroende på var de sitter.

• EnAnonumius
    Anonym (max medelmåtta) skrev 2025-01-07 14:21:29 följande:
    Han ser ju bra ut!

Har på en dejtingsida matchat med en man som jag nu träffat 2 gånger och konstaterat att han ser bättre ut i verkligheten än på sina bilder och direkt poppar det upp i huvudet: vad ska han med mig till?
    Han som ser så bra ut och även är i bra form fysiskt måste ju kunna få en snygg och smal kvinna och inte en max 5-poängare som som deppade ihop i soffan i höstas och lagt på sig några kilo för mycket 🙈

Jäkla skit! 

Jag kommer aldrig fixa hans tempo eller komma i närheten av hans utseendenivå. Jag är max en medelmåtta även när det gäller aktiviteter/sporter jag gör.
    Hur ska jag gå vidare nu när detta slagit rot i huvudet?

Tycker att du skall gå vidare ensam..

Gör ett avslut och berätta ärligt för killen att du är ytlig och utseendefixerad och hoppas att han träffar en bättre tjej än dig som väljer att förstå att en person har en insida också,  och som är viktigare än ytan, och tyvärr den tjejen är inte du"...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Rob)

Balansen är helt kokko på Tinder.  Det går 6-7 män per kvinna.  
    De Snyggaste och smala kvinnor har för många matchningar så det är svårt även snygga män att ha en chans.
    Många män "nöjer" sig därför med en fulare kvinna för att få till det.
    Men kanske har du tur att just denna man gillar tjocka kvinnor...

Fjäril kär skrev 2025-01-07 14:56:39 följande:

Du vill alltså inte ha en kille som älskar DIG och den du ÄR? 

Självklart vill jag det, men när det skiljer så mycket i utseende så blir jag osäker och undrar över om det är värt att lägga mera tid när jag med största sannolikhet kommer bli "blåst".

Har liksom ingen vidare positiv erfarenhet av relationer eller livet så det känns liksom att oddsen i detta fall för att det skulle kunna bli något bra inte är något vidare
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-07 14:59:04 följande:

Balansen är helt kokko på Tinder.  Det går 6-7 män per kvinna.  
    De Snyggaste och smala kvinnor har för många matchningar så det är svårt även snygga män att ha en chans.
    Många män "nöjer" sig därför med en fulare kvinna för att få till det.
    Men kanske har du tur att just denna man gillar tjocka kvinnor...

Nu har jag inte sagt att jag är tjock utan att jag lagt på mig några extra kilon mot vad jag trivs med.
    EnAnonumius skrev 2025-01-07 14:33:11 följande:
    Tycker att du skall gå vidare ensam..

Gör ett avslut och berätta ärligt för killen att du är ytlig och utseendefixerad och hoppas att han träffar en bättre tjej än dig som väljer att förstå att en person har en insida också,  och som är viktigare än ytan, och tyvärr den tjejen är inte du"...
    Ytlig är nog det minsta jag är, däremot väldigt självmedveten om mitt mindre fördelaktiga utseende och diverse skavanker.
  • Teresse7

Ts jag tycker du ska fokusera på vad du vill och inte på vad killen vill/tänker om dig. Hoppa på tåget och se vart det bär. Ta för dig om han gillar dig oavsett skavanker. Många killar gillar det naturliga framför en barbie. 

Vill du ha killen?. Är du attraherad av han? Kör isf! Jättedumt att avstå för att du själv undrar varför han vill ha dig? Vore ju som att inte äta upp en tårta för att man rädd att den ska ta slut. 

• Anonym (Beredd)
    Fjäril kär skrev 2025-01-07 14:56:39 följande:

Du vill alltså inte ha en kille som älskar DIG och den du ÄR? 

Älskar henne för den hon ÄR? Var läser du det? Så vitt jag kan se har de setts två gånger efter att ha matchat på en dejtingapp.
Svar på tråden Han ser ju bra ut!