• Anonym (max medelmåtta)

Han ser ju bra ut!

Har på en dejtingsida matchat med en man som jag nu träffat 2 gånger och konstaterat att han ser bättre ut i verkligheten än på sina bilder och direkt poppar det upp i huvudet: vad ska han med mig till?
    Han som ser så bra ut och även är i bra form fysiskt måste ju kunna få en snygg och smal kvinna och inte en max 5-poängare som som deppade ihop i soffan i höstas och lagt på sig några kilo för mycket 🙈

Jäkla skit! 

Jag kommer aldrig fixa hans tempo eller komma i närheten av hans utseendenivå. Jag är max en medelmåtta även när det gäller aktiviteter/sporter jag gör.
    Hur ska jag gå vidare nu när detta slagit rot i huvudet?

• Svar på tråden Han ser ju bra ut!
  • Anonym (Skräddaren)

Men hallå, ni har träffats 2ggr, du har säkert klätt dig snyggt, fixat till dig med lite smink mm. Dina extra kilo och soffpotatis tendenser har du inte visat.
    I dina kritiska ögon är du en 5a men daten kanske tycker du är en 8a.
    Daten kanske inte ser sig själv som en fullpoängare, har du frågat.

• Anonym (Annica)

Försök att inte tänka på att du känner dig underlägsen på just de områdena! Var glad över att du har träffat en kille som verkar bra, och fortsätt att visa fram dina andra goda sidor. (Din humor, omtänksamhet, snabbtänkthet, musikkunnande, empati, charmiga leende, allmänbildning eller vad det nu är)
    Sedan är det supersvårt att hitta någon där allt klickar som vuxen, så någon av er kanske ändrar sig, men testar du inte kommer du aldrig att få veta!

• Anonym (7)

Om han finner ts attraktiv och vill träffas är det hans uppfattning. Varför ifrågasätta den? Dumheter!

• Anonym (Granne)

Ja,man tar det man erbjuds..och väljer det bästa om man kan.

• Anonym (Elsa)
    Anonym (Granne) skrev 2025-01-07 21:06:36 följande:

Ja,man tar det man erbjuds..och väljer det bästa om man kan.

Lite som en buffé. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Elsa) skrev 2025-01-07 21:13:48 följande:
    Lite som en buffé. 
    Tänkte också det
  • Anonym (A)
    Fjäril kär skrev 2025-01-07 14:56:39 följande:

Du vill alltså inte ha en kille som älskar DIG och den du ÄR? 

Det är ju det som är det viktiga
  • Anonym (M)

Förstår hur du tänker. Jag har en bekant på facebook som skriver till mig ibland och jag vet att han vill få till en dejt men jag skämtar bort det eller svarar inte alls. 

Han är så jäkla snygg, min typ till 100% man jag känner mig inte fin och i form. 

Fast han tycker ju uppenbarligen att du är fin. Om han ser bra ut så har han säkert en del att välja på och nu valde han dig. Du kanske dessutom underskattar ditt yttre, det vet ju inte vi, eller så är inte utseende så viktigt för honom. 

Ni har ju bara setts ett par gånger så ge det en chans. 

• EnAnonumius
    Anonym (max medelmåtta) skrev 2025-01-07 15:22:10 följande:
    Ytlig är nog det minsta jag är, däremot väldigt självmedveten om mitt mindre fördelaktiga utseende och diverse skavanker.
    Jo man kan ju kalla det för "självmedveten"...
    Jag tycker det är lustigt att din "självmedvetenhet" enbart fokuserar på yta och utseende.

Han valde ju att träffa dig av en anledning.
    Du sitter ju och projicerar på honom i dina egna "självmedvetenhet" (ytligheten och utseendet) och undra vad han ser hos dig baserat på din "självmedvetenhet"..
    Sedan så blir du lite förvånad när någon reflekterar över din långa inlägg som enbart handlar om yta och ytlighet.

Tanken har aldrig slagit dig att han kan dejta dig av anledningen av vad du har att erbjuda på insidan? För din insida består väl så mycket mer än enbart din "självmedvetenhet" ( utseende och ytligheten), du enbart konsekvent fokuserar på och sedan hoppar på killen med frågan vad han skulle se hos dig.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Beredd)
    EnAnonumius skrev 2025-01-08 03:13:20 följande:
    Jo man kan ju kalla det för "självmedveten"...
    Jag tycker det är lustigt att din "självmedvetenhet" enbart fokuserar på yta och utseende.

Han valde ju att träffa dig av en anledning.
    Du sitter ju och projicerar på honom i dina egna "självmedvetenhet" (ytligheten och utseendet) och undra vad han ser hos dig baserat på din "självmedvetenhet"..
    Sedan så blir du lite förvånad när någon reflekterar över din långa inlägg som enbart handlar om yta och ytlighet.

Tanken har aldrig slagit dig att han kan dejta dig av anledningen av vad du har att erbjuda på insidan? För din insida består väl så mycket mer än enbart din "självmedvetenhet" ( utseende och ytligheten), du enbart konsekvent fokuserar på och sedan hoppar på killen med frågan vad han skulle se hos dig.
    Fast dejtingappar är ju i princip enbart yta, så tycker att du är onödigt hård här. TS och 99 procent av alla andra nätdejtare funderar över utseendet. Det är hårdvalutan.
Svar på tråden Han ser ju bra ut!