Inlägg från: Anonym (dyrt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dyrt)

18 årspresent?

Han fick ett par dyra Air-pods och ett smycke som han ville ha.

Min son fyller år sent på året, så 18-års dagen ligger nära julen och hamnade även ganska nära hans student i juni året därpå. Så det blev ett dyrt år med alla presenter :)

Vi tänkte att 18-års present skulle vara lite mer minnesvärd, men inte nödvändigtvis dyr. 

• Anonym (dyrt)
    Anonym (Ida) skrev 2025-01-09 00:31:40 följande:
    Måste man ge så förbaskat dyra presenter även om man har god ekonomi? Och vid 18 års ålder borde man väl kunna börja köpa sina egna presenter om man exempelvis jobbar vid sidan av studierna?
    Man måste ingenting. Men vad du tycker är ju inte ett dugg relevant för mig i mitt föräldraskap. Vad jag vill och kan ge min unge har inget med att göra vad du kan eller vill ge din unge. 

TS frågade efter tips, och det har hen fått. Sen vad hen kan eller vill ge sitt barn blir upp till hen.
  • Anonym (dyrt)
    Anonym (Ida) skrev 2025-01-09 00:31:40 följande:
    Måste man ge så förbaskat dyra presenter även om man har god ekonomi? Och vid 18 års ålder borde man väl kunna börja köpa sina egna presenter om man exempelvis jobbar vid sidan av studierna?
    Köpa sina egna presenter? Vet du ens definitionen av presenter? Det är något man får av någon annan. Köper man till sig själv för egna pengar så är det inte en present. 
  • Anonym (dyrt)
    Anonym (Ida) skrev 2025-01-09 09:05:16 följande:
    Felskrivning. Jag menade att man när man är 18 år kan man köpa dyra saker till sig själv. Men visst kan man köpa presenter till sig själv om man vill. 
    Eller så kan man få dyra saker i present av sina föräldrar och andra, om de vill ge det det 18-åringen. 

Köper man saker till sig själv för sina egna pengar så är det inte en present. 
Svar på tråden 18 årspresent?