18 årspresent?
Vad har ni gett era barn i 18 årspresent?
Vad har ni gett era barn i 18 årspresent?
Tack för lite idéer.
Det var lite olika att fundera på ..
Han fick ett par dyra Air-pods och ett smycke som han ville ha.
Min son fyller år sent på året, så 18-års dagen ligger nära julen och hamnade även ganska nära hans student i juni året därpå. Så det blev ett dyrt år med alla presenter :)
Vi tänkte att 18-års present skulle vara lite mer minnesvärd, men inte nödvändigtvis dyr.
Jag förstår tanken med alla dyra presenter, men handen på hjärtat - kommer ni själva ihåg vad ni fick i 18--årspresent? Eller studentpresent?
Visst kommer de komma ihåg resor och sådant men jag tror på att göra själva dagen minnesvärd. Äter ni aldrig frukost ute - gå ut och ät frukost på något frukostställe den dagen. Gå ut och ta den första lagliga drinken eller ölen med barnet på kvällen. Gör saker ni inte brukar helt enkelt. Det behöver inte kosta skjortan för att bli minnesvärt.
Vi har bjudit ut våra båda (med respektive) på restaurang när de fyllt 18.
De fick välja vilken själva, efter vad de tycker om för mat.
Utöver det fick de sådant de önskade sig. Flytta-hemifrån-grejer och kläder.
Tänk på att inte spendera mer än vad du är bekväm med.
Det är inte vad det kostar som spelar roll, utan om vad de behöver och önskar sig.
Jag förstår tanken med alla dyra presenter, men handen på hjärtat - kommer ni själva ihåg vad ni fick i 18--årspresent? Eller studentpresent?
Visst kommer de komma ihåg resor och sådant men jag tror på att göra själva dagen minnesvärd. Äter ni aldrig frukost ute - gå ut och ät frukost på något frukostställe den dagen. Gå ut och ta den första lagliga drinken eller ölen med barnet på kvällen. Gör saker ni inte brukar helt enkelt. Det behöver inte kosta skjortan för att bli minnesvärt.
Ny mobil, kommande 18åring kommer få en dyr träningsresa.
Ge något 18åringen vill ha och behöver utifrån din ekonomiska förutsättning.
Vi har bjudit ut våra båda (med respektive) på restaurang när de fyllt 18.
De fick välja vilken själva, efter vad de tycker om för mat.
Utöver det fick de sådant de önskade sig. Flytta-hemifrån-grejer och kläder.
Tänk på att inte spendera mer än vad du är bekväm med.
Det är inte vad det kostar som spelar roll, utan om vad de behöver och önskar sig.