EJT skrev 2025-01-18 07:33:18 följande:
Tack för svar!
Sa de uttryckligen till dig att de erbjöd paketpris trots att du hade ett för lågt AMH? Läkaren sa aldrig något uttryckligen till mig, mer än att hon pratade om paketpriset och skrev upp de två olika alternativen. Samtidigt skickade hon ju som sagt med deras avtal för paketpris (som ska skrivas under), där BMI är tredje punkten liksom.
Funderar på att bara betala in 90' och hoppas på det bästa, men det kanske är dumt...? Hur skulle du ha gjort?
Jag misstänker att de tänker att vi har goda chanser trots min vikt, då jag under 2024 var gravid tre gånger men samtliga var sannolikt utomkvedshavandedkap (det sista behövde jag operera bort äggledaren för, de två första tog kroppen hand om själv). Så vi kan ju få till befruktningar med våra ägg och spermier liksom. Men pga en äggledare ny är borta, mitt AMH börjar bli lägre och vi börjar bli till åren, och vi vill få till ett syskon så snart som möjligt så vill vi snabba på och optimera processen med Ivf...
När vi var på plats och pratade med läkaren inför uppstart så frågade jag om paketpris och då sa han det måste man bli godkänd för men vi börjar med att kolla ultraljud. När han gjorde det såg han fler blåsor än vad ett amh på under 0,71 borde ha och valde att gå på det istället för amh. Han sa typ ni kan flå paketpris. I erat fall har de ju ändå givit ett ett kontrakt att signa och det är väl ändå en godkännande? inte är det upp till dig eller er att säga att ni inte uppfyller kraven.
Jag hade betalat!
Ja det låter som fantastiska chanser. Stort lycka till!