LMSM skrev 2025-01-12 10:19:19 följande:
Låter ju som om nu blivit godkända. jag tror inte att man behöver uppfylla samtliga krav för paketpriset och eller att de kan ha överseende ibland. jag gick paketoris hos cvl trots krav på minst 1 i amh (hade 0,71 ett år tidogare) men man såg 13-14 blåsor på ultraljudet och valde att gå på det istället och godkänna mig för tre. Sen antar jag att BMI är mest för ens egna skull då det visat sig försämra chanser a lite? Låter helt klart som om de godkänt dig för paket!
Tack för svar!
Sa de uttryckligen till dig att de erbjöd paketpris trots att du hade ett för lågt AMH? Läkaren sa aldrig något uttryckligen till mig, mer än att hon pratade om paketpriset och skrev upp de två olika alternativen. Samtidigt skickade hon ju som sagt med deras avtal för paketpris (som ska skrivas under), där BMI är tredje punkten liksom.
Funderar på att bara betala in 90' och hoppas på det bästa, men det kanske är dumt...? Hur skulle du ha gjort?
Jag misstänker att de tänker att vi har goda chanser trots min vikt, då jag under 2024 var gravid tre gånger men samtliga var sannolikt utomkvedshavandedkap (det sista behövde jag operera bort äggledaren för, de två första tog kroppen hand om själv). Så vi kan ju få till befruktningar med våra ägg och spermier liksom. Men pga en äggledare ny är borta, mitt AMH börjar bli lägre och vi börjar bli till åren, och vi vill få till ett syskon så snart som möjligt så vill vi snabba på och optimera processen med Ivf...