• Anonym (IVFx2)

Ni som gjort IVF på CvL

Vi har gjort två IVF-behandlingar hos CVL. Jag var 38 vid båda behandlingar. Vi har barn sedan innan men då var vi betydligt yngre. Första omgången resulterade i många äggblåsor, coasting (att man måste pausa stimuleringen innan plocket för att östrogenet måste sjunka) och överstimulering. Jag har PCO. Sju ägg fick vi trots att man punkterade 25+blåsor. Det blev totalfrys. Alla blev befruktade. Tre blastocyster till frysen. Ingen klarade tiningen.

Nästa försök blev det kort protokoll och låga doser. Jag fick ändå många, många blåsor och snabbt stigande östrogenvärde. Därför fattades tidigt i behandlingen beslut om totalfrys ännu en gång. 10 ägg varav 7 blev befruktade. Tre blastocyster kunde frysas. En återfördes månaden efter och är nu vår femåriga dotter. I höstas beslutade vi att ge syskonen i frysen en chans..... En av de två kvarvarande klarade inte tining. Den andra återfördes och imorgon går jag in i vecka 15. Allt ser bra ut så det verkar bli barn i juli.

Så facit för oss verkar bli två barn på två försök och två återföringar (men egentligen bara från det ena försöket). Vi är mycket nöjda!

• Anonym (IVFx2)

Kan tillägga att CVL har fantastisk personal och underbart bemötande. Man känner sig så väl omhändertagen. All medicin gick på högkostnadsskyddet.

Svar på tråden Ni som gjort IVF på CvL