-
Alla betalar ju sina delar separat så jag vet inte vad det blir tillsammans. Och det beror ju på hur du räknar. Om jag följer med min syster i terapi för att hon behöver detta så följer jag enbart med och betalar inte.Anonym (xxx) skrev 2025-01-09 16:13:39 följande:Hur mkt lägger ni ut på detta varje år?
-
vi har bara en i aktivt missbruk dom två andra är nyktra. Och sjukdomarna hanterar vi ju såhär. Vi får stöd och hjälp så vi håller oss på banan så det inte ska gå åt helvete. Så vi går inte längre i terapi för att det är kaos utan för att det ska funkaAnonym (Rut) skrev 2025-01-09 16:18:34 följande:
Är väl inte ovanligt i och för sig att människor går i terapi, parterapi, livscoacher, behandling för fobier etc. Det vill säga jag vet flera människor i min närhet som har tagit professionell hjälp när de haft olika typer av psykiska problem. Inte heller ovanligt att de fått göra det flera gånger under livet. Den värst drabbade jag känt har fått ligga inne på sluten psykiatrisk vård.
Så att så långt är det inget som är ett dugg konstigt med eran familj. Det som låter konstigt är väl snarare att ni har nåt "team" som verkar sluten till eran familj. Att alla går till alla och känner alla. De har väl I och för sig tystnadsplikt men jag vet inte om jag personligen skulle vara supersugen att gå till samma terapeut som syrran.
Intr heller konstigt att ni kan få tag på dem inom 24 timmar. Min kompis har problem med sonen och de har en kontakt på BUP som nästan alltid återkoppla inom ett dygn.
Det mest ovanliga är väl att ni har en familjeadvokat. Det förknippar jag med rika familjer och så många rika känner jag inte. De rika jag känner har mig veterligen ingen familjeadvokat.
Det konstiga är också om ni är så dysfunktionella med missbruk och bipolär sjukdom etc hur ni kan vara fungerande/högpresterande på jobb och tjäna så mycket att ni har råd med allt detta.
Spiller inte missbruk och sjukdom alls över på arbetsförmågan? Låter ju konstigt om just det fungerar när så mycket annat strular i era liv.
-
Anonym (Oj) skrev 2025-01-09 19:33:37 följande:Duckar frågan
Det gör jag ju inte. Kostar 2000 minst per tillfälle med terapeut. Men det beror ju på hur många timmar vi sitter, är vi en person, två personer. Advokatkostnaderna vet jag inte hur mycket det kostar per tillfälle. Man får en slutsumma efter ett avslutat ärende.
Men jag kan inte ge en summa för vad hela vår familj betalar för detta då vi är egna individer som går enskilt och sedan i grupp (med familjen) och ibland med par (Som jag och min man).
-
Nej det gör vi inte? men om någon har ett maniskt skov och dragit på kostnader i företaget så är det ju företaget som hanterar advokatkostnaderna sedan? om vi har ett privat Problem kommer pengarna från våra pengar, typ att jag och min man sätter upp avtal mellan oss?. men det är samma advokat som hjälper oss och så råddar den advokaten med andra experter för att hjälpa oss?Jemp skrev 2025-01-09 16:55:14 följande:Blandar ni företag och privatekonomi alltså?
-
Idag är det i perioder. Ibland 2 ggr i veckan och ibland är det 1 gång var tredje månad. Affärer ska vi alltid anlita advokat kvar och ibland även psykiatriker?. För att inte missbedömningar ska kunna ske så handlar det om en säkerhetsaspekt. Det handlar om sjukdom där personer kan sluta se hinder och allt är fantastiskt. Så därför har vi advokaten som spärr.mammatill6 skrev 2025-01-09 20:11:32 följande:
Alltså jag fattar inte. Hur ofta går du i terapi? Hur ofta anlitar du advokaten? Vad menar du med att om du och din man upprättar ett avtal mellan er? Vad ställer nintill Med er som kräver advokat regelbundet?
-
Du menar att jag ska ha koll på detta?? Sedan ska jag ha koll på vad min mans barn gör, vad min man gör, syrran, brosan och så vidare.Anonym (Oj) skrev 2025-01-09 19:57:46 följande:Ja men hur mkt betalar du då?
Har du koll på varenda saker du gör på ett år? Jag vet att det finns pengar på kontot och att det finns sparade pengar. Det är det enda som är intressant i min värld och att vi mår bra och att saker är stabilt. Vi har inget paketpris direkt. -
Nej varför skulle jag ha det? Det kostade dom första åren runt 90-120 tusen dom första 3 åren. Nu är det mindre för min del.Anonym (Oj) skrev 2025-01-09 20:39:27 följande:Hade jag haft en privat terapeut så hade jag garanterat haft hyfsad koll på de utgifterna, mellan tummen och pekfingret åtminstone. Är jättekonstigt att inte ha en aning.
-
mammatill6 skrev 2025-01-09 20:46:27 följande:Tror nog de flesta skulle ha koll på hur mycket de lägger på terapi. Anlitar ni psykiatriker vid affärer?
Men du säger att ni ringer advokaten när någon atällt Till det? Att ha en advokat som firman anlitar när kontrakt ska skrivas och så är ju helt normalt. men på sig lät det som att det va betydligt mer? Att ni använder advokaten regelbundet även privat? Och vis avtal med din make? Utveckla gärna.Ja det behövs psykiatriker för att checka av tillståndet?
vid affärer. Det kan handla om när något hänt, men i dagsläget har vi advokater varje vecka. Kan handla om en idé eller småsaker. För oss finns det inte skillnad mellan företag och privat då det påverkar oss personligen oavsett. Jag och min man har avtal mellan oss och jag behöver inte gå in närmre på det. Men det handlar om att den här advokaten är liksom alltid ett knapptryck bort.
Samma sak med terapeuter. Vi har tillsammans skapat trygghet och bromsar som ger stabilitet.
Att inte ha detta vore katastrof. -
Dom är kanske inte nyktra alkoholister och har en allvarlig psykisk sjukdom som gör att dom tappar kontrollen fullständigt och köper fem nya sportbilar på en vecka för att det är en bra idé. Väldigt bra att ha folk som är som en skyddande mur då.Anonym (Jo) skrev 2025-01-09 20:48:12 följande:Samma här, har aldrig hört talas om.
-
Anonym (Jaha ..) skrev 2025-01-09 21:06:37 följande:
Hur kunde ni bli så framgångsrika trots missbruk och psykisk ohälsa som tidvis verkar har varit ur balans?
Vad är det för missbruk som ni haft/har i familjen?
Hur vi kunde det?? Det gränslösa och kreativa har gjort oss framgångsrika. Hur många normala människor startar framgångsrika företag menar du?. Tittar du på framgångsrika poddare exempelvis i Sverige så har många av dessa olika bokstavskombinationer och växt upp med missbruk. Det är liksom inte bara dåligt.
Alkoholism.