• Anonym

ta tillbaka polisanmälan

Vad händer om man tar tillbaka en polisanmälan om personen man anmält redan sitter häktad?

• Svar på tråden ta tillbaka polisanmälan
  • Anonym

Det är inte kvinnomisshandel det handlar om, men något liknande så..

Men jag kan inte blivit hotad till att ta tillbaka den eftersom vi inte haft någon kontakt alls sen det hände.

• Krodan

Det är nog olika från fall till fall, i mitt fall blir man förbannad, för kvinnan är egentligen svag, och vill ju ta tillbaka sin man, sen bev hon slagen så hon slutade andas, men överlevde. Tog många år innan hon tillslut fick hjälp att ta sig ur relationen.

• Anonym

Han våldtog mej.

• Anonym

förstår att det känns fruktansvärt jobbigt men försök att stå på dig, sen, när allt är över kommer det kännas mycket lättare. och han har erkänt. vilket gör att tvivel om saningen inte kommer försöka påvisas i rätten.

kontakta kvinnojourer som kan ge dig stöd. har du ett målsägande biträde?? denne är till för att hjälpa dig, stötta dig genom prossesen.

styrke kramar

• Krodan

Varför vill du ta tillbaka anmälan? Är du rädd, eller rvill du gå vidare? Det är viktigt att han får en dom. Tror inte du kan ta tillbaka anmälan efter att han erkännt.

• Lillan7704

Tror inte att du kan ta tillbaka en anmälan om våldtäkt vännen.. Och snälla, gör inte det heller. Han ska straffas för det han har gjort! Kanske kan det förhindra att han gör samma sak mot någon annan...

• Anonym

Jo, jag har någon som ska stötta mej och så, men jag vill inte prata om det.

Jag ville inte ens polisanmäla honom från början, men blev ditsläpad till polisen av hans mamma och blev illa tvungen till att polisanmäla.

Vill bara gå vidare, orkar inte med detta.

• Anonym

men en rättsprosses kanske kan hjälpa dig att gå vidare. att samhället kan få en möjlighet att visa dig att det är fel, hans fel.

Svar på tråden ta tillbaka polisanmälan