• Anonym (Livsval.)

välja mellan 2 olika kvinnor.

Föreställ dig att du är en 46årig man. Du har ett utflyttat vuxet barn och är skild sedan länge. Du dejtar och du har träffat två underbara kvinnor. Du är inte rustad för att dubbelspela alls.

a) Är trevlig, ser bra ut, har mycket gemensamt i form av intressen. Hon är mycket smartare än dig och högutbildad och du märker att hon "sänker nivån" litegrann för din skull, men ni har ändå massor att prata om. Hon har inga barn (Vilket hon önskar att hon hade) är 49 år.

b) Är rolig, jättegullig, sprudlande energi. har inga barn men vill förmodligen inte ha några heller. Hon får dig att skratta hela tiden. Du blir glad bara av att tänka på henne. Hon är väldigt romantisk och kärleksfull. Du förstår dig inte på henne riktigt, och hon inte dig, ni är olika, men hon verkar verkligen gilla dig ändå. Hon är 24 år.  

Vem hade du valt och varför?

• Svar på tråden välja mellan 2 olika kvinnor.
  • Anonym (T)

Inget dubbelspel alls, men ändå dejtat två kvinnor parallellt under en bra tid, för att lära känna dom så pass Där ser man. 

Så 24-åringen vill antagligen inte ha barn. Är det ett önsketänkande?

• Lessfear

Av det du beskriver så helt klart nummer ett för ett seriöst förhållande. Finns en chans att hon på 24 kommer skaffa  barn ändå . Du är ganska gammal. Pinsamt för ditt barn om du har tjej som är i hens åldet

• Anonym (Livsval.)
    Anonym (T) skrev 2025-01-11 10:11:11 följande:

Inget dubbelspel alls, men ändå dejtat två kvinnor parallellt under en bra tid, för att lära känna dom så pass Där ser man. 

Så 24-åringen vill antagligen inte ha barn. Är det ett önsketänkande?

Jag vet inte om det är önsketänkande. Hon säger att hon förmodligen inte vill det. Men det kan ändå vara önsketänkande samtidigt.
  • Mkay

Hur länge har du dejtat respektive kvinna? Känner du lika mycket för båda eller mer för någon av dem? Om du tänker att du vill ha en myskväll framför någon film ikväll och äta något gott, vem tänker du direkt är där av dem? 

Sen så kan du inte med säkerhet veta att 24-åringen inte vill ha barn. Hon kanske säger det nu men det kan ändras med åldern. Om du väljer henne, är du eventuellt beredd på att göra om hela barnresan igen? 

• Anonym (Livsval.)
    Lessfear skrev 2025-01-11 10:12:33 följande:

Av det du beskriver så helt klart nummer ett för ett seriöst förhållande. Finns en chans att hon på 24 kommer skaffa  barn ändå . Du är ganska gammal. Pinsamt för ditt barn om du har tjej som är i hens åldet

Jag vet, men samtidigt den här grejen att jag känner mig lycklig bara av att hon ler. Det ger en slags stark välbehagskänsla. Hon är så gullig att jag smälter. 
  • Anonym (Enkelt)

Första kvinnan, alla dagar i veckan! Nr 2 går bort av flera orsaker. Barnfrågan är oklar. Ni förstår inte varandra. Verkar som en kul kontakt men saknar allt som kan få det att bli mer. Såg inte ens åldern först men den ställer till ytterligare problem förstås på olika sätt. Verkar som en sprallig ung tjej och att du har dopaminpåslag, men det finns ingen substans, inget djup och med tiden lär du upptäcka att det inte finns mycket till närhet heller iom att ni inte ens förstår er på varandra.

Nr 1 vinner alltså till stor del på default, men det finns också flera orsaker att faktiskt aktivt välja henne, och då kan du i princip ta det spegelvända mot den andra. Barnfrågan är klar, hon kan väl inte ens få barn typ men lär inte förvänta sig några heller. Ni verkar ha bra konversationer (men säg åt henne att inte sänka nivån! Det kan kännas nedvärderande med tiden). Mycket gemensamt. Smart och bildad kvinna. Mogen, mer livserfaren och säkert också mycket tryggare i sig själv. Ni har garanterat fler gemensamma punkter både gällande kulturella referenser och förståelse för hur livet kan vara när man gått igenom så pass många år som ni båda har. Hon kommer också att kunna accepteras mer av släkt och vänner, kan funka bättre där rent socialt mao. Kan säkert dra fram fler fördelar, men du kan ju tänka efter själv också.

Så frågan är om du vill ha en stabil kvinna eller någon att bara ha kul med. Relation eller sex, om man vill vara så krass.

• Anonym (Livsval.)
    Mkay skrev 2025-01-11 10:13:55 följande:

Hur länge har du dejtat respektive kvinna? Känner du lika mycket för båda eller mer för någon av dem? Om du tänker att du vill ha en myskväll framför någon film ikväll och äta något gott, vem tänker du direkt är där av dem? 

Sen så kan du inte med säkerhet veta att 24-åringen inte vill ha barn. Hon kanske säger det nu men det kan ändras med åldern. Om du väljer henne, är du eventuellt beredd på att göra om hela barnresan igen? 

Det första vill jag inte avslöja. Myskväll och film hemma tänker jag på B) Men resa bort, gå ut, se nån sevärdhet, då tänker jag på A).

Trots att hon är så söt, eller kanske för att hon är så söt känns skumt att vara ute tillsammans med. Känns fel/skyldig/skäms på nåt sätt. men får inte den känslan på tu man hand. Bara annars. 
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Livsval.) skrev 2025-01-11 10:13:08 följande:
    Jag vet inte om det är önsketänkande. Hon säger att hon förmodligen inte vill det. Men det kan ändå vara önsketänkande samtidigt.
    Hon är för ung för att veta det.
  • Anonym (Livsval.)

Jag är definitivt inte redo att göra om en barnresa.

• Anonym (T)
    Anonym (Livsval.) skrev 2025-01-11 10:13:08 följande:
    Precis, förmodligen inte. Dvs hon är inte säker. 
Svar på tråden välja mellan 2 olika kvinnor.