• Anonym (Livsval.)

välja mellan 2 olika kvinnor.

Föreställ dig att du är en 46årig man. Du har ett utflyttat vuxet barn och är skild sedan länge. Du dejtar och du har träffat två underbara kvinnor. Du är inte rustad för att dubbelspela alls.

a) Är trevlig, ser bra ut, har mycket gemensamt i form av intressen. Hon är mycket smartare än dig och högutbildad och du märker att hon "sänker nivån" litegrann för din skull, men ni har ändå massor att prata om. Hon har inga barn (Vilket hon önskar att hon hade) är 49 år.

b) Är rolig, jättegullig, sprudlande energi. har inga barn men vill förmodligen inte ha några heller. Hon får dig att skratta hela tiden. Du blir glad bara av att tänka på henne. Hon är väldigt romantisk och kärleksfull. Du förstår dig inte på henne riktigt, och hon inte dig, ni är olika, men hon verkar verkligen gilla dig ändå. Hon är 24 år.  

Vem hade du valt och varför?

• Svar på tråden välja mellan 2 olika kvinnor.
  • Anonym (J)

Finns potential i båda. men diskutera genom alla relevanta saker med båda och fråga vad dem känner. där ni är mest kompatibla finns svaret. 

• Anonym (Olle)

Nr2 hur lätt som helst

• Anonym
    Anonym (Olle) skrev 2025-01-11 18:50:19 följande:

Nr2 hur lätt som helst

Hon är i hans barns ålder. Behövs inte sägas mer.
  • Anonym (Ingen..)
    Anonym skrev 2025-01-11 17:19:48 följande:

Nr1, tveklöst.

Eller eventuellt en nr3 som du ännu inte träffat.

Nr2 leker bättre med ditt ungefär jämnåriga barn.

Vad skulle ditt vuxna barn tycka om att få en styvmorsa i sin egen ålder tror du? Har du inte läst tillräckligt med trådar här på FL om det så lär du snart starta en... om du fortsätter med den unga kvinnan.

UTöver det så är risken överhängande att hon en dag vill ha barn och då kommer hon hata dig som tar/tog ifrån henne detta.

Eller så är det stor risk att han blir lämnad när hon ångrar sig angående barn. Då kanske det inte är lätt att hitta någon ny längre, då han inte är en ung attraktiv man. Så blir man ensam och bitter.
  • Anonym (Ingen..)

Du kan ju välja att fortsätta vara singel också. Om du inte behöver en kvinna i ditt liv.

• Anonym (Ui)

Jag tror på alternativ a, det verkar mer hållbart eftersom ni förstår varandra bättre. När förälskelsen lagt sig så blir det nog inte bra med alternativ b. 

• Anonym (No1)

Nr ett såklart!

Orka en fjortis som tar selfies, filmar sig själv och skriver så illa att det blir en rejäl kultur/generationskrock med ts.

• Fjäril kär
    Anonym (Livsval.) skrev 2025-01-11 13:42:27 följande:
    Hon är en underbar tjej, och det går bättre att kommunicera i verkligheten med henne (dock inte som nr1) men i text blir det väldigt tydligt. Det är nästan som att vi talar olika språk. Samt det här fokuset på social media och att filma/fota sig själv och lägga ut hela tiden och att hon är så intensiv i allt hela tiden, jag har inte alls den energin. Men hon är också jättegullig, rolig, charmig och gör mig väldigt glad. 
    Om du väljer denna tjej måste du också kunna stå för det valet offentligt  som en vuxen man och sluta titta dig om över axeln när ni är ute tillsammans. 

Klarar du det.? 
  • Anonym (K)

Låter som ingen av dom, så nr3.

Förresten, hade en gång en partner som var 17 år yngre än mig, nån gång fick jag frågan om det var mitt barn, kändes otroligt ofräscht och jobbigt för mig. Så det får du vara beredd att leva med om du väljer nr 2.

Svar på tråden välja mellan 2 olika kvinnor.