Inlägg från: Anonym (TS är generös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS är generös)

Råd om hyresgäst som är familjemedlem

TS låter mamman bo i lägenheten för en ringa penning,, det är generöst med tanke på att TS själv genomgår skuldsanering. Mamman förstår inte detta, TS kanske inte heller har berättat det, utan mamman ser sig som hyresgäst fullt ut med rätt att styra och ställa i lägenheten. TS måste berätta att hon snart flyttar in, att hon har förstahandskontrakt och att hon bestämmer över lägenheten i princip. Mamman kan naturligtvis dekorera sitt rum, men lägenheten i övrigt ska hon inte bry sig om, hon är inneboende.                                                                                                                                                       Jag skulle bli skogstokig om nån kom och ville hänga tavlor jag inte gillar och borra massa hål i väggarna. Allt man fördärvar måste man återställa, det kräver hyresvärdarna. För övrigt, möjligtvis off topic, avskyr jag småprylar och fula väggdekorationer. "Carpe Diem"  och jag vänder i dörren. Några snygga tavlor, gärna dyra, räcker. Olja eller litografier av kända konstnärer, rent och sparsmakat, inte en massa skräp. Vill mamman ha det överdekorerat får hon hyra nån annanstans. 

• Anonym (TS är generös)

Att hon säger till folk att lägenheten är hennes är väl ett sätt för henne att öka självförtroendet, jag skulle nog kunna bjuda på det, men värre är att hon vill bestämma över inredningen. Hon får inreda sitt rum, men inte borra en massa hål i väggarna! 

Svar på tråden Råd om hyresgäst som är familjemedlem