Inlägg från: Anonym (Min kompis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min kompis)

Krävs språklig begåvning för att ta en master?

Intressant att du påbörjar en egen tråd för att diskutera mig. Jag kan inte göra annat än att känna mig lite hedrad faktiskt. Jag är hemma med småbarn och har själv feber, inte helt optimalt när man ska formulera sig. 

Med tanke på att du ändå kunna förstå min trådstart och återberättat vad jag skrivit så måste du väl ändå ge mig godkänt? Om texten varit totalt oläslig, du hade inte förstått någonting, då köper jag ditt argument om att jag är kass på att skriva. Sitter man däremot vid telefonen, har 1,5 minut på sig att svara innan ens barn kommer och vill leka kuddkrig, då hinner man inte ge helt genomtänkta svar och liknande. 

Tack återigen för inlägget. 

• Anonym (Min kompis)
    Anonym (Min kompis) skrev 2025-01-14 12:43:02 följande:

Intressant att du påbörjar en egen tråd för att diskutera mig. Jag kan inte göra annat än att känna mig lite hedrad faktiskt. Jag är hemma med småbarn och har själv feber, inte helt optimalt när man ska formulera sig. 

Med tanke på att du ändå kunna förstå min trådstart och återberättat vad jag skrivit så måste du väl ändå ge mig godkänt? Om texten varit totalt oläslig, du hade inte förstått någonting, då köper jag ditt argument om att jag är kass på att skriva. Sitter man däremot vid telefonen, har 1,5 minut på sig att svara innan ens barn kommer och vill leka kuddkrig, då hinner man inte ge helt genomtänkta svar och liknande. 

Tack återigen för inlägget. 

Och det ska självklart stå kunde förstå min trådstart. Men mobilen ändrar saker och jag hinner inte läsa igenom allt och justera. 
  • Anonym (Min kompis)
    Anonym (Iq kan abc) skrev 2025-01-14 12:52:10 följande:
    Jag tycker att du ska svara på det vi alla undrar över istället för att tramsa. Jag vill veta hur det ligger till med din väninna, resten skiter jag egentligen fullständigt i. 

Du skapar en tråd och anklagar mig för att ljuga och uttrycker att mitt språk är kasst. Frågan är varför du vill ha detaljer om min väninna? Är det något man ska behöva redovisa på familjeliv. Detaljer om min väninnans hälsa. 

Er uppgift är inte att ställa diagnos, min fråga var om detta kunde stämma. Det verkar vara så att det är osannolikt att hon har en så låg IQ. Hon kan fortfarande prestera på jobbet även om hon mår dåligt, det betyder att vi kommer att kontakta en annan mottagning så hon kan få hjälp, då detta är fel. Det var min frågeställning och jag har fått svar på det. Jag har ingen redovisningsplikt till dig, särskilt inte efter det här trådstarten där du sågar mig längst fotknölarna. 

Svar på tråden Krävs språklig begåvning för att ta en master?