• Anonym (Otrogen)

Sexlös relation

Jag har varit otrogen mot min fru. Hon slutade intressera sig för sex för flera år sedan. Vi har gått i terapi i flera år och betalat massor av pengar till olika terapeuter. Hon har ingen lust och vill bara lägga sig kl 20 alla dagar i veckan. Hon älskar mig säger hon och hon ligger inte med någon annan. Hon har bara inget intresse av att ha sex. Jag har bett om tillåtelse att få ha sex med andra men det vill hon inte ge mig. Jag tog upp separation och då blev hon galen och grät och skrek om sex var det enda jag bryr mig om. Barnen blev hemskt ledsna och det var jobbigt att se. På en fest för ett tag sedan hamnade jag bredvid en kvinna som jag kände lite via en kompis. Hon kramade mig mycket och var väldigt närgången. Efter festen gick vi ner på stan och tog något att äta Innan alla gick åt varsitt håll. Vi skulle åt samma håll och då frågade hon om jag ville följa med henne hem. Lät det bara ske och vi hade sex hela natten och hela morgonen därpå enda fram till lunch. Det var så fantastiskt underbart och jag var så glad tills jag kom hem till min fru. Hon var sur, irriterad och som vanligt avvisande. Jag har hemskt dåligt samvete och undrar hur andra hanterar sina känslor?

• Svar på tråden Sexlös relation
  • Anonym (H)
    Lynx123 skrev 2025-01-15 15:18:21 följande:
    Håller inte riktigt med. Sådant där får man reda ut sinsemellan och välja om man accepterar varandras önskemål eller inte. I det här fallet var det inte okej, och därför var det ett svek.

Om du tycker att det är okej att din man ligger med andra så är det din grej - men det är inte egoistiskt att vilja ha en monogam relation, med eller utan sex.
    Håller med om att det inte är egoistiskt om båda parter tycker det är ok utan sex. Men då väldigt många tycker sex är viktigt /har behov, tycker jag det är oerhört egoistiskt att inte på något sätt tillfredsställa sin partners (normala) behov och samtidigt förbjuda sex med någon annan. Så nej, min största önskan är inte att min man ligger med andra. Men då jag älskar honom väldigt mycket, ser jag mer än gärna till att tillfredsställa honom emellanåt (förmodligen inte tillräckligt ofta) - för att jag vill och förstår och mår bra av att tillgodogöra ett helt naturligt behov. 
  • Anonym (Kicki)

Du borde lämna henne, så både du och hon får leva ut sin sexuella sida. Kvinnor som lessnat på sex med sina män brukar bli itutade att de "tappat lusten för sex" men sen inse, när de skilt sig, att det inte alls handlar om det utan att det handladr om personkemin och lusten som tagit slut i förhållandet, inte i allmänhet. 

Skilda kvinnor brukar få ett fantastiskt sexliv. Let her go, hon vill ju inte ha en man som ligger med andra. 
    Lev med ditt misstag, men håll det för dig själv om du bryr dig om henne. Gå, är mitt råd. 

• Anonym (Man53)

Du vet svaret själv , försök planera upp allt innan , boende , barn mm 
    sen lämnar du , hon behöver inte veta 
    eftersom hon är helt labil 

• Anonym (Drömmen om en kollega)

Att kvinnor har så svårt att förstå ekvationen, antingen lever man tillsammans och har sex med varandra eller så låter man den andra ha sex med alternativa partners. Det funkar inte att neka sin partner sex och sedan säga att han ska vara trogen. 

Fine om hon inte vill ha sex längre men hon borde kunna räkna ut med röven och en kritbit vad som händer då. 

• Teresiat

Har din fru upptäckt dig eller listat ut vad du gjort? Känner du genuin ånger eller är det bara klassiskt dåligt samvete över att du agerat fel? 

• Anonym (Jo)
    Anonym (Drömmen om en kollega) skrev 2025-01-20 09:56:30 följande:

Att kvinnor har så svårt att förstå ekvationen, antingen lever man tillsammans och har sex med varandra eller så låter man den andra ha sex med alternativa partners. Det funkar inte att neka sin partner sex och sedan säga att han ska vara trogen. 

Fine om hon inte vill ha sex längre men hon borde kunna räkna ut med röven och en kritbit vad som händer då. 

Då får han avsluta relationen i stället för att bedra.
  • Anonym (Drömmen om en kollega)
    Anonym (Jo) skrev 2025-01-20 18:47:03 följande:
    Då får han avsluta relationen i stället för att bedra.
    Eller så får frun ha någon form av verklighetsuppfattning. Kom in i matchen nu! 
  • Lynx123
    Anonym (Drömmen om en kollega) skrev 2025-01-21 03:34:42 följande:
    Eller så får frun ha någon form av verklighetsuppfattning. Kom in i matchen nu! 
    Eller så är man ärlig som en vuxen människa och kommunicerar med sin partner. Funkar det inte så går man skilda vägar - och då kan man ligga runt som man vill.
  • Anonym (lämna)
    Anonym (Drömmen om en kollega) skrev 2025-01-20 09:56:30 följande:

Om man varaktigt inte vill ha sex får man vara beredd på att bli lämnad, men inte på att bli bedragen. Att gå bakom ryggen är inte schysst.
  • FrkE

Jag lever i samma typ av förhållande fast tvärtom, jag kvinna med behov av närhet.
    Jag har haft tur att hitta likasinnad man i vänkretsen.
    Vi träffas och har kravlöst sex. 
    För mig har mitt äktenskap blivit bättre. Jag slipper känna mig frustrerad och osedd, min man pysslar på som vanligt.
    Istället för att vara frustrerad och småsur på honom så ser jag allt han gör för mig och familjen och kan fokusera på allt han gör och vad vi har.
    Tidigare såg jag bara allt vi inte gjorde, inte hade sex.
    Detta passar inte alla och jag kommer med stor sannolikhet få en massa moralKarens efter mig. 
    Men otrohet behöver inte vara slutet på ett förhållande utan det kan istället vara något bra och hjälpa förhållandet att  må bra.

Svar på tråden Sexlös relation