• Anonym (Otrogen)

Sexlös relation

Jag har varit otrogen mot min fru. Hon slutade intressera sig för sex för flera år sedan. Vi har gått i terapi i flera år och betalat massor av pengar till olika terapeuter. Hon har ingen lust och vill bara lägga sig kl 20 alla dagar i veckan. Hon älskar mig säger hon och hon ligger inte med någon annan. Hon har bara inget intresse av att ha sex. Jag har bett om tillåtelse att få ha sex med andra men det vill hon inte ge mig. Jag tog upp separation och då blev hon galen och grät och skrek om sex var det enda jag bryr mig om. Barnen blev hemskt ledsna och det var jobbigt att se. På en fest för ett tag sedan hamnade jag bredvid en kvinna som jag kände lite via en kompis. Hon kramade mig mycket och var väldigt närgången. Efter festen gick vi ner på stan och tog något att äta Innan alla gick åt varsitt håll. Vi skulle åt samma håll och då frågade hon om jag ville följa med henne hem. Lät det bara ske och vi hade sex hela natten och hela morgonen därpå enda fram till lunch. Det var så fantastiskt underbart och jag var så glad tills jag kom hem till min fru. Hon var sur, irriterad och som vanligt avvisande. Jag har hemskt dåligt samvete och undrar hur andra hanterar sina känslor?

• Svar på tråden Sexlös relation
  • Anonym (Anna)

Att neka någon sex är ok om man själv inte har lust.

Men man kan inte tvinga någon med sexlust att leva i en sexlös relation.

Som jag ser det så finns det 3 val här.
    1. Hon ger dig lov att ligga med andra.med risk att du blir kär i en annan kvinna

2 Hon ställer upp, vilket oftast inte är bra/roligt för någon av er.

3 ni går åt varsitt håll,

Jag hade valt alternativ 3. Det gör ont nu men går över efter en stund

• Anonym (Färdigsexat!)

Älskar du din fru och vill vara med henne så är det färdigsexat helt enkelt. Dubbelspel, vänstra  osv eller för den delen gå och hoppas på att din fru skall ändra sig kommer bara göra dig stressad och ledsen och viktigare än det stressa henne och göra henne ledsen.

Så det är färdigsexat helt enkelt  Den delen av ditt liv är slut. Det är sorgligt att inse, men mindre sorgligt än alternativen.

• Anonym (lämna)

Du bör lämna din fru eftersom ni inte lyckats lösa era problem trots att ni gått i terapi i flera år. Hon förtjänar också en man som klarar av att vara trogen mot henne.

• Lynx123

Är du inte nöjd med ditt förhållande så är det dags att lämna, inte att ligga med andra. Det är ingen ursäkt - du hade ett val och du gjorde det. Ödsla inte bort ditt och din frus liv på det här sättet.

Du behöver inte berätta vad du har gjort för då kommer din hustru må ännu sämre. Berätta bara att du inte längre vill vara tillsammans med henne och starta skilsmässan. Sedan kan du leva ditt liv som du vill - men håll i åtanke att gräset inte alltid är grönare på den andra sidan. Eller så är det det.

Lycka till.

• Ascendere

Kanske inte jättesnyggt att knulla med någon annan när man är gift, men givet allt annat i situationen känns det ärligt talat svårt att se att det skulle slutat på nåt annat sätt. 
    Man är inte mer än människa och båda har ett ansvar i en relation att den andre känner sig sedd och förstådd. 

• Anonym (H)

Jag tycker det är egoistiskt när en partner utan sexlust vägrar sex och samtigt säger nej till öppet förhållande. Jag själv har under en längre tid inte haft så stor lust, men självklart ser jag till att min man blir tillfredsställd emellanåt. För att jag älskar honom och för att jag mår bra när han har det bra. Jag tror även att när någon tappat lusten, är det intima ända sättet att få igång det igen. Men utan tjat och påtryckningar från partnern 

• Lynx123
    Anonym (H) skrev 2025-01-15 14:52:36 följande:

Jag tycker det är egoistiskt när en partner utan sexlust vägrar sex och samtigt säger nej till öppet förhållande. Jag själv har under en längre tid inte haft så stor lust, men självklart ser jag till att min man blir tillfredsställd emellanåt. För att jag älskar honom och för att jag mår bra när han har det bra. Jag tror även att när någon tappat lusten, är det intima ända sättet att få igång det igen. Men utan tjat och påtryckningar från partnern 

Håller inte riktigt med. Sådant där får man reda ut sinsemellan och välja om man accepterar varandras önskemål eller inte. I det här fallet var det inte okej, och därför var det ett svek.

Om du tycker att det är okej att din man ligger med andra så är det din grej - men det är inte egoistiskt att vilja ha en monogam relation, med eller utan sex.
  • Ascendere
    Lynx123 skrev 2025-01-15 15:18:21 följande:
    Håller inte riktigt med. Sådant där får man reda ut sinsemellan och välja om man accepterar varandras önskemål eller inte. I det här fallet var det inte okej, och därför var det ett svek.

Om du tycker att det är okej att din man ligger med andra så är det din grej - men det är inte egoistiskt att vilja ha en monogam relation, med eller utan sex.
    Hur menar du att det inte är egoistiskt att vilja ha en monogam relation utan sex, dvs man vill inte ha sex men vill inte heller att ens partner har det? 
    Är det ens en monogam relation? 
  • Anonym (lämna)
    Anonym (H) skrev 2025-01-15 14:52:36 följande:

Jag har viss förståelse för dem som säger nej till öppet förhållande eftersom det finns en risk för att partnern blir kär i sin sexpartner eller tvärtom att sexpartnern blir kär, vilket kan ställa till med problem.
Svar på tråden Sexlös relation