• Anonym (Mia)

Han vägrar flytta

Min sen i morse expojkvän vägrar flytta. Kontraktet står i mitt namn, men han påstår att jag ändå inte kan tvinga honom att flytta så snabbt, vilket jag blivit tillsagd att jag visst kan. Han har inte rätt till lägenheten och jag och barnen ska inte behöva leva med honom.

Kronofogden kan ta veckor på sig, så hur gör jag?

• Svar på tråden Han vägrar flytta
  • Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-17 18:03:55 följande:
    Riskera sin anonymitet....? Du tror att ts skäl är så extremt ovanliga att en enda person skulle lista ut vilka de är...? Intet nytt under solen skulle jag säga. Och jag har redan sagt att det inte handlar om sakfrågan. Det verkar bara som att ts mörkar detaljer som kan få henne att framstå i dålig dager.

Spelar ju ingen roll hur TS framstår när det gäller sakfrågan. 

Du är bara nyfiken alternativt vill klanka ner på henne. 

Du kan ju inte ens ange ett vettigt skäl som har med sakfrågan att göra. 

• Anonym (Jo)
    Riskera sin anonymitet....? Du tror att ts skäl är så extremt ovanliga att en enda person skulle lista ut vilka de är...? Intet nytt under solen skulle jag säga. Och jag har redan sagt att det inte handlar om sakfrågan. Det verkar bara som att ts mörkar detaljer som kan få henne att framstå i dålig dager.
    Det finns inget som tyder på det. Man vill inte riskera sin anonymitet.
  • Anonym (f)

Riskera sin anonymitet haha men snälla...

• Core
    Anonym (f) skrev 2025-01-17 18:14:26 följande:

Riskera sin anonymitet haha men snälla...

Skrivet av någon som skriver under dubbel anonymitet.

De allra flesta som skriver på anonyma forum ändrar detaljer och utelämnar i det man skriver för att skydda anonymiteten om det inte har med frågeställningen att göra. Är det en nyhet för dig är du ju rent av korkad
  • Core
    Jaha, och vad har du att göra med om hon inte är Guds bästa barn? Hon kan vara världshistoriens största idiot såvitt vi vet, men frågeställningen är en juridisk sådan, och om du vill diskutera moraliska förpliktelser kanske du ska välja att ta det i en tråd som handlar om just det?
  • Anonym (Nej)
    Core skrev 2025-01-17 23:32:23 följande:
    Jaha, och vad har du att göra med om hon inte är Guds bästa barn? Hon kan vara världshistoriens största idiot såvitt vi vet, men frågeställningen är en juridisk sådan, och om du vill diskutera moraliska förpliktelser kanske du ska välja att ta det i en tråd som handlar om just det?
    Frågan är fri! Ts vägrar fortfarande svara och det framstår allt mer som att det kanske är hon som beter sig som en skitstövel här och inte han.
  • Anonym (Nej)
    Core skrev 2025-01-17 23:32:23 följande:
    Och sakfrågan har jag redan diskuterat en hel del kring, om du nu är så nyfiken.
  • Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-18 16:42:15 följande:
    Och sakfrågan har jag redan diskuterat en hel del kring, om du nu är så nyfiken.
    Och på vilket sätt ändras din åsikt om sakfrågan om du får reda på att TS är en skitstövel? Tror du att lagar och regler ändras då?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (M) skrev 2025-01-18 16:44:40 följande:
    Och på vilket sätt ändras din åsikt om sakfrågan om du får reda på att TS är en skitstövel? Tror du att lagar och regler ändras då?
    Jag har redan förklarat för ts att hon inte kan slänga ut någon som är folkbokförd hos henne hur som helst. Det handlar om den moraliska aspekten så klart.
  • Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-18 16:49:12 följande:
    Jag har redan förklarat för ts att hon inte kan slänga ut någon som är folkbokförd hos henne hur som helst. Det handlar om den moraliska aspekten så klart.

Lagar reglerar detta. Inte moral. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (M) skrev 2025-01-18 17:44:22 följande:

Lagar reglerar detta. Inte moral. 

Jag har aldrig påstått det heller.......................................................................
  • Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-18 17:55:28 följande:
    Jag har aldrig påstått det heller.......................................................................
    Nej, men du envisas ju med att vilja vet hur TS är, om hon varit taskig osv. Totalt irrelevant för tråden. Ändå har du tjatat om det i flera inlägg. 
  • Core
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-18 16:41:43 följande:
    Frågan är fri! Ts vägrar fortfarande svara och det framstår allt mer som att det kanske är hon som beter sig som en skitstövel här och inte han.
    Hon har inte frågat om vem som är skitstöveln, så vad har det med tråden att göra?

nej frågan är inte fri, för oss som spenderat mer än två månader på internet är det rätt självklart att det är sakfrågan som diskuteras och inte eventuella sidospår 
  • Anonym (Nej)
    Core skrev 2025-01-19 00:38:55 följande:
    Hon har inte frågat om vem som är skitstöveln, så vad har det med tråden att göra?

nej frågan är inte fri, för oss som spenderat mer än två månader på internet är det rätt självklart att det är sakfrågan som diskuteras och inte eventuella sidospår 
    Frågan är fri!

Två månader...? Kanske tre då, för du tycks ha missat att det kommer frågor hela tiden som inte alltid har med just sakfrågan att göra på FL.
Svar på tråden Han vägrar flytta