• Anonym (S)

Anklagad

Min pojkvän har anklagat mig för saker som inte stämmer och kallat mig det ena och andra. Och nu vill han göra slut. Jag är chockad och blir ledsen att bli anklagad för något som inte stämmer.
    Vad är det som pågår? Går heller inte att prata med honom utan han håller sig till sitt.

• Svar på tråden Anklagad
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 09:41:17 följande:
    Det har väl betydelse?

-Du raggade upp min kompis och åkte hem till honom och hade oskyddat sex.
    --Det är lögn! Vi hade kondom!

Men absolut, anklagelsen kan ju vara falsk från början till slut. Men då är det ju ändå intressant att att höra vad den bestod utav, och hur han kom att tro det?
    Nej, det har inte betydelse. Du kan räkna upp tiotusen olika saker som han kan ha anklagat ts för, stämmer det inte så stämmer det inte! Det är han som beter sig som en idiot här och det är det enda som är relevant.

Jag tror nog att du fattar själv att det inte är ett sådant exempel som du drar upp som är aktuellt här.........
  • Anonym (S)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 09:33:22 följande:
    Vad anklagade han dig för? Vad är det som är fel i anklagelsen?
    Han säger att han tror att jag kan vara otrogen, lämna honom för minsta lilla osv.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (S) skrev 2025-01-16 09:46:37 följande:
    Han säger att han tror att jag kan vara otrogen, lämna honom för minsta lilla osv.
    Det där är märkligt... Jag får samma känsla med en del tjejer. Andra inte alls.

Är han paranoid i största allmänhet, eller vad är hans motivering till varför han tror det?

Orsaken till varför jag haft den känslan med en del tjejer är att de har varit väldigt uppmärksamhetssökande hos andra män. Dvs de fläker ut sig och vill prata och bli uppmärksammade av andra män. Sen säger de att de bara är kompisar trots att det är uppenbart att det i så fall bara är hon som har den ambitionen.

Tjejer jag inte haft den känslan med har betett sig helt annorlunda.
  • Anonym (S)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 09:53:28 följande:
    Det där är märkligt... Jag får samma känsla med en del tjejer. Andra inte alls.

Är han paranoid i största allmänhet, eller vad är hans motivering till varför han tror det?

Orsaken till varför jag haft den känslan med en del tjejer är att de har varit väldigt uppmärksamhetssökande hos andra män. Dvs de fläker ut sig och vill prata och bli uppmärksammade av andra män. Sen säger de att de bara är kompisar trots att det är uppenbart att det i så fall bara är hon som har den ambitionen.

Tjejer jag inte haft den känslan med har betett sig helt annorlunda.
    Jag är tillbakadragen och bryr mig inte om andra män men jag får höra att jag är väldigt vacker av många, tjejer som killar. Får blickar även osminkad.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (S) skrev 2025-01-16 09:56:12 följande:
    Jag är tillbakadragen och bryr mig inte om andra män men jag får höra att jag är väldigt vacker av många, tjejer som killar. Får blickar även osminkad.
    Jag tänker inte anklaga dig för något. För jag vet inte hur du är. Han kan ju vara rent paranoid. Men han tycks ju göra slut för att han inte ska bli svartsjuk.

Var tillsammans med en tillbakadragen tjej. Men som la upp en massa bilder av sig själv och satt uppe på kvällarna och pratade med killar som uppenbart hade en agenda med henne. Då vet man, vid första bästa svacka i förhållandet så...

Sen har jag varit tillsammans med en tjej som har massor av kompisar. Men har dem på ett kompis-avstånd. Jag tror inte att hon skulle gå över gränsen. För hon vet vart den är.

Om du är lite självreflekterande... Är han bara paranoid? Eller ligger det något i oron?

Man kan ju fråga som så här, har du killkompisar? Hur är din relation med dem?
  • Anonym (S)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 10:05:46 följande:
    Jag tänker inte anklaga dig för något. För jag vet inte hur du är. Han kan ju vara rent paranoid. Men han tycks ju göra slut för att han inte ska bli svartsjuk.

Var tillsammans med en tillbakadragen tjej. Men som la upp en massa bilder av sig själv och satt uppe på kvällarna och pratade med killar som uppenbart hade en agenda med henne. Då vet man, vid första bästa svacka i förhållandet så...

Sen har jag varit tillsammans med en tjej som har massor av kompisar. Men har dem på ett kompis-avstånd. Jag tror inte att hon skulle gå över gränsen. För hon vet vart den är.

Om du är lite självreflekterande... Är han bara paranoid? Eller ligger det något i oron?

Man kan ju fråga som så här, har du killkompisar? Hur är din relation med dem?
    Har killkompisar från universitetet bara och familjevänner. Umgås knappt med de.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (S) skrev 2025-01-16 10:10:19 följande:
    Har killkompisar från universitetet bara och familjevänner. Umgås knappt med de.
    Men varför tror han att du skulle vara en sådan som lämnar honom för någon annan då?

Vad är hans egen motivering till oron? Även om den är obefogad så måste han ju ha en orsak han själv tror på?

Eller är den helt tagen ur tomma intet? I så fall är det ju inte så mycket att göra... Är det så att han blir svartsjuk och tror att du kommer att lämna honom är det ju inte så mycket du kan göra...

Hur länge har ni varit tillsammans?
  • Anonym (S)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 10:13:29 följande:
    Men varför tror han att du skulle vara en sådan som lämnar honom för någon annan då?

Vad är hans egen motivering till oron? Även om den är obefogad så måste han ju ha en orsak han själv tror på?

Eller är den helt tagen ur tomma intet? I så fall är det ju inte så mycket att göra... Är det så att han blir svartsjuk och tror att du kommer att lämna honom är det ju inte så mycket du kan göra...

Han är svartsjuk av sig ja. Vi har varit ihop i 2 mån.
  • Anonym (Sam)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 10:13:29 följande:

Men herregud vad du försöker lägga över problemet på TS.

Du vet, det finns killar och tjejer som är svartsjuka, ogrundat svartsjuka. De har problem och det spelar ingen roll hur deras partners gör eller inte gör, de är svartsjuka ändå. Det är en osund känsla, en slags sjukdom.

Man ska inte behöva slå knut på sig för att inte väcka oro hos sin partner. Man får lov att prata med andra av det motsatta könet, man får lov att skratta med dom och ha roligt. 
  • Anonym (Toker)
    Anonym (S) skrev 2025-01-16 10:17:02 följande:
    Han är svartsjuk av sig ja. Vi har varit ihop i 2 mån.
    Har du haft något förhållande tidigare? Var den killen också svartsjuk på dig?

Det här att du får många kommentarer om att du är vacker? Vart får du höra det?
Svar på tråden Anklagad