• Anonym (S)

Anklagad

Min pojkvän har anklagat mig för saker som inte stämmer och kallat mig det ena och andra. Och nu vill han göra slut. Jag är chockad och blir ledsen att bli anklagad för något som inte stämmer.
    Vad är det som pågår? Går heller inte att prata med honom utan han håller sig till sitt.

• Svar på tråden Anklagad
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Sam) skrev 2025-01-16 10:18:53 följande:
    Men herregud vad du försöker lägga över problemet på TS.

Du vet, det finns killar och tjejer som är svartsjuka, ogrundat svartsjuka. De har problem och det spelar ingen roll hur deras partners gör eller inte gör, de är svartsjuka ändå. Det är en osund känsla, en slags sjukdom.

Man ska inte behöva slå knut på sig för att inte väcka oro hos sin partner. Man får lov att prata med andra av det motsatta könet, man får lov att skratta med dom och ha roligt. 
    Det finns välgrundad svartsjuka. Och det finns ogrundad svartsjuka.

Du kan ju bete dig på ett sätt att du framkallar svartsjuka. Prova att alltid stänga av mobilen när din tjej går in i rummet och alltid dölja skärmen. Aldrig öppna meddelanden när hon är i närheten.

Gör du sådana saker omedvetet så kan du omedvetet framkalla svartsjuka. Men sen kan det så klart vara en svartsjuk människa. Men de brukar inte göra slut. Här känns det ju som att killen inte vill bli svartsjuk, därför föregår han det. Egentligen ett sunt beteende. Märker du att du inte kan lita på en människa så ska du inte vara tillsammans med den. Lite synd om människan egentligen går att lita på.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (S) skrev 2025-01-16 09:46:37 följande:
    Han säger att han tror att jag kan vara otrogen, lämna honom för minsta lilla osv.
    Dum fråga, har du mycket krav på honom hur en man ska vara för att du ska vilja vara med den mannen?
  • Lynx123
    Anonym (S) skrev 2025-01-16 10:17:02 följande:
    Han är svartsjuk av sig ja. Vi har varit ihop i 2 mån.
    Svartsjuka är en jobbig känsla som grundar sig i osäkerhet. Hur man hanterar den är väldigt olika. Om man anklagar och kallar sin partner för namn har man gått över gränsen och därmed bör partnern avlägsna sig till varje pris. Det blir ALDRIG bättre av sig självt!
  • Anonym (Signerad mig)

Det kan finnas några orsaker. 

En man som anklagar en för att vara otrogen kan själv mycket väl ha varit otrogen. Så därav projicering och ev göra slut för att träffa den andra. Du var skurken och inte han.

Överdriven svartsjuka som han ältar tills han blir arg nog och gör slut. 

Du beter dig på ett sätt som gör honom väldigt osäker. Kanske du testar gränser och säger saker som väcker svartsjuka?

• Anonym (Kl)
    Skönt att bli av med dåren redan nu. 
  • Anonym (Lisen)
    Anonym (S) skrev 2025-01-16 09:46:37 följande:
    Han säger att han tror att jag kan vara otrogen, lämna honom för minsta lilla osv.

Han har alltså upptäckt att han är för svartsjuk av sig för att kunna hantera ett förhållande. 

Det är ju inte ditt fel, men tyvärr blir konsekvensen att ert förhållande spricker.
  • Maac

Ta ingen skit, det låter som att det är bättre att det tar slut.

• Tremere

Men rent krasst. 
    Ni verkar ju vara unga och ni har bara varit tillsammans i 2 månader. 
    Vill han göra slut redan innan ens den första rosaskimrande förälskelsen borde ha gått ur så är han nog inte så villig att satsa på ert förhållande. 

Ledsen, men du kommer nog tyvärr inte kunna rädda det här. 

• Anonym (Röd flagg)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 10:13:29 följande:
    Men varför tror han att du skulle vara en sådan som lämnar honom för någon annan då?

Vad är hans egen motivering till oron? Även om den är obefogad så måste han ju ha en orsak han själv tror på?

Eller är den helt tagen ur tomma intet? I så fall är det ju inte så mycket att göra... Är det så att han blir svartsjuk och tror att du kommer att lämna honom är det ju inte så mycket du kan göra...

Hur länge har ni varit tillsammans?
    Det heter svartSJUKA av en anledning.
  • Anonym (Röd flagg)
    Tremere skrev 2025-01-16 17:49:47 följande:

Ledsen, men du kommer nog tyvärr inte kunna rädda det här. 

Jag fattar inte varför hon skulle vilja det. Killen har tydligt för dålig självkänsla och hon är för snygg för honom, då kan det bli så här.

Han får väl välja en mer alldaglig kvinna då så han kan vara trygg i att hon inte får en massa flirt, och så får de matchande halvfula barn som ingen vill kidnappa.

Perfekt för trygghetsknarkare!
  • Woodgrove

med stor sann gör han så för att kontrollera dig. Du blir ledsen och vill bli ihop igen. Han går med på det och du kommer börja tänka på allt du gör för att förhindra att situationen uppstår igen. Även om du inte har gjort något fel kommer rädslan finnas hos dig att han ska missförstå igen... Nästa gång är det ett annat beteende och du ändrar dig igen. 

In 900 years of time and space, I?ve never met anyone who wasn?t important
  • molly50
    Men om ni har varit ihop en så kort tid och han redan visar svartsjuketendenser så tycker jag inte att det låter som något att satsa på.
    Det är riktig rödfagg här,tycker jag.
    Jag hade aldrig accepterat att bli anklagad på det sättet utan hade gjort slut.
  • molly50
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 10:43:47 följande:
    Dum fråga, har du mycket krav på honom hur en man ska vara för att du ska vilja vara med den mannen?
    Vad har det för betydelse?
  • Anonym (Kl)
    Woodgrove skrev 2025-01-16 18:11:14 följande:

med stor sann gör han så för att kontrollera dig. Du blir ledsen och vill bli ihop igen. Han går med på det och du kommer börja tänka på allt du gör för att förhindra att situationen uppstår igen. Även om du inte har gjort något fel kommer rädslan finnas hos dig att han ska missförstå igen... Nästa gång är det ett annat beteende och du ändrar dig igen. 

Precis så. Och han älskar att du ber på dina bara knän. 
Svar på tråden Anklagad