Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

Varför vill man inte träna?!?

Anonym (Träna) skrev 2025-01-16 07:56:23 följande:
    Varför vill man inte träna?!?

Jag tränar ganska mycket. 4-5 dagar i veckan. Jag ser fram emot det och vill inte vara utan. Jag är 43 år, har 2 barn på 10 och 12. Jobbar heltid. Om det skulle vara intressant för diskussionen. 

Jag hade nog varit lite rädd för framtiden om jag inte tog hand om mig med träning. 

Ni som inte tränar, varför? 

Det intressanta är vad du lägger i ordet träning? 

Träna på gym? Träna hemma? Power walka? Springa efter barn och leka med barn? Ha tungt fysisk jobb? Springa mycket på jobbet? Ridsport? Friluftsliv? Annan sport? Gå ut med hund?

Allt detta är en form av träning. 
  • EpicF
    Anonym (rt) skrev 2025-02-10 05:33:23 följande:
    Minus detta.

Springa efter barn och leka med barn? Ha tungt fysisk jobb? Springa mycket på jobbet?
    Även det är en form av träning. Man får sin dagliga motion. 
    Core skrev 2025-02-10 08:29:12 följande:

Jag har alltid tränat på min fritid och ställer träning högt p min prioriteringslista. Däremot håller jag inte med dig. Jag hade några år ett fysiskt jobb som innebar ett snitt på 18k steg om dagen och tunga lyft var och varannan minut, jag kan inte se hur det INTE skulle motsvara medelintensiv träning. Under de här åren var jag småbarnsförälder, och hade mindre tid för träning, men var i betydligt bättre skick än majoriteten som satt och lallade i nån maskin i gymmet och körde två pass i veckan på friskis

Idag har jag ett jobb som spenderas mycket i bil och bakom skärm, och det är svårare att hålla samma form trots att jag tränar både cardio och gym sex dagar i veckan.

Du får din dagliga motion vilket är en form av träning. 
  • EpicF
    Anonym (R) skrev 2025-02-10 13:28:10 följande:
    ja, det var precis det han skrev . . .
    Nej, han skrev att han inte höll med mig. Dvs det är enligt honom inte en form av träning. 
  • EpicF
    Anonym (R) skrev 2025-02-10 14:15:54 följande:
    Nej. Du får läsa bättre. ?jag kan inte se hur det INTE skulle motsvara medelintensiv träning. Under de här åren var jag småbarnsförälder, och hade mindre tid för träning, men var i betydligt bättre skick än majoriteten som satt och lallade i nån maskin i gymmet och körde två pass i veckan på friskis?
    Missade du verkligen "Däremot håller jag inte med dig"?
Svar på tråden Varför vill man inte träna?!?