Inlägg från: Anonym (Kanada) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kanada)

Kanada

Hej! Inom en snar framtid flyttar vi till Kanada. Var i Kanada är bäst att bo? Vi kan välja mellan Toronto, Vancouver eller Winnipeg. Vi kommer ha bil men vill helst använda kolektivtrafik så ofta vi kan. Två barn (8 och 10). 

Har någon av er varit i någon av dessa städer och vill berätta om hur det är att bo där. För-nackdelar mm. 

Barnen kan inte engelska så jättebra. 

• Svar på tråden Kanada
  • Anonym (Kanada)

Möjligen Ottawa eller Calgary också. 

• Anonym (Kanada)

Hur är klimatet jämfört med Sverige i nämnda städer? 

• Anonym (Kanada)
    Anonym (Va?) skrev 2025-01-17 22:55:41 följande:

Ni ska flytta inom snart framtid, men ni vet inte vilken stad ni ska flytta till? Ni ska väl flytta dit era jobb finns, eller?

vi kan flytta varsomhelst. 😀
  • Anonym (Kanada)
    asdfgh skrev 2025-01-18 14:39:14 följande:
    Jag säger inte att det är så i TS fall men det är möjligt att få erbjudande från sitt företag att flytta till land X och att man då får välja på stad A, B eller C.

Som exempel är det många företag i Europa som bara accepterar remote-uppkopplingar från inom EU/Schengen/EES. Mitt företag har skitduktiga medarbetare i andra delar av världen men ska de jobba mot dessa kunder så måste de fysiskt komma hit. Har företaget ett tillräckligt stort behov av en viss kompetens i ett geografiskt område så ser jag inget konstigt med att erbjuda någon som har den kompetensen men som bor på "fel" plats att flytta.
    Min man har fått jobberbjudande i Kanada. Detta företag finns i flera städer i Kanada så han (vi) har möjlighet att välja stad. Bland dessa städer jag nämnde. 
Svar på tråden Kanada