• Anonym (V)

Orkar inte mer

Män jag träffar slutar träffa mig när jag inte är redo för sex än och jag orkar inte detta mer. Att inte bli respekterad. Jag är en tjej som bara kan ha sex om jag är i ett förhållande och älskar. Ja sex är viktigt MEN när det väl kommer dit. 
    Jag börjar må riktigt dåligt av detta och har tappat aptiten och motivationen till allt för det äter mig inifrån.
    Är jag inte värd väntan?

• Svar på tråden Orkar inte mer
  • Anonym (Hur länge)

Beror ju väl mycket på hur länge du vill vänta. Att lägga månader på att dejta för att sen upptäcka att man inte är kompatibla sexuellt är ju inte så många beredda på.

• Anonym (V)
    Anonym (Hur länge) skrev 2025-01-18 10:19:54 följande:

Beror ju väl mycket på hur länge du vill vänta. Att lägga månader på att dejta för att sen upptäcka att man inte är kompatibla sexuellt är ju inte så många beredda på.

Beror ju på hur ofta man träffas. Om en man inte prioriterar att ses, varför tror han att han ska få sex? Blir äcklad över hur folk tänker idag. Dejtar och ligger runt för att sen inte sluta upp med någon och säga att de är "förvirrade".
  • Anonym (Man)

Att ha lustfyllt och lättsamt sex i början av relationen brukar vara ett sätt att komma närmare varandra. Men det behöver inte betyda att det fortsätter så som många erfar med år i relation utan sex. Självklart är du värd väntan, men jag tror att du kanske behöver förstå att för lång väntan kan bryta mot normen och när den gör det så skapas osäkerhet. Det tär och skapar lätt osäkerhet när man investera i en relation om man känner att det går framåt. Jag tror att du kanske ska fundera hur du kommunicerar dina känslor som egentligen låter sunt. Det kanske räcker med att du på något sätt får fram att du älskar sex och att du längtar tills att du får de känslorna men att de tar tid för dig. Att du kanske på annat sätt tryggar upp att du är sexuell som håller i längden. tror många män lätt skulle vänta ett tag om de visste att du är trygg i din sexualitet och att du på annat sätt bekräftar dem i att dina känslor växer. Lycka till och fortsätt att vara ärlig mot dig själv!

• Anonym (Känslan)

Dejtingapparna är idag nog förödande. 

Egentligen är det väl roligare att träffas i verkliga livet och bygga upp en känsla tillsammans. Känna personkemin och värmen. Våga vara där tills båda känner att man vill prova. Om man inte är kompatibla vad gäller värderingar, intressen. humor och kommunikation kan det inte bli något stabilt ändå  Då kan man lika gärna avstå från sexet ändå.

Vi är alla olika. Skriv lite hur du tänker kring dejtande i appen, så rensar du bort killarna som är otåliga och bara vill ha sex.

Råd från en "äldre" kvinna och mamma. Håll din linje.

• Anonym (Hmm)

Du får nog säga rakt ut från början att du vill vänta och hur länge du kan tänkas vilja vänta, har man intresse för något så brukar man inte vilja vänta jättelänge på någon som inte alls är lika entusiastisk som en själv.

Om jag frågar någon om de t.ex. vill följa med och åka skidor någon dag och jag får till svar att "jag vill vänta(länge)" så antar jag att det nog aldrig kommer bli av. Jag tänker ju inte bara sitta hemma och vänta tills jag inser att säsongen är slut, då frågar jag hellre någon annan. Och likadant med sex.

Sen skriver du att du inte blir respekterad? Respekterar de inte att du inte vill ha sex när de gör slut och letar någon annan som de passar bättre med?

Och om du inte är värd väntan?
    Du är värd att vänta så länge du vill, men männen är också värda att få tycka det är roligare med en kvinna som vill ha sex nu istället för kanske sen någon gång i framtiden

• Anonym (V)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-18 10:34:32 följande:

Att ha lustfyllt och lättsamt sex i början av relationen brukar vara ett sätt att komma närmare varandra. Men det behöver inte betyda att det fortsätter så som många erfar med år i relation utan sex. Självklart är du värd väntan, men jag tror att du kanske behöver förstå att för lång väntan kan bryta mot normen och när den gör det så skapas osäkerhet. Det tär och skapar lätt osäkerhet när man investera i en relation om man känner att det går framåt. Jag tror att du kanske ska fundera hur du kommunicerar dina känslor som egentligen låter sunt. Det kanske räcker med att du på något sätt får fram att du älskar sex och att du längtar tills att du får de känslorna men att de tar tid för dig. Att du kanske på annat sätt tryggar upp att du är sexuell som håller i längden. tror många män lätt skulle vänta ett tag om de visste att du är trygg i din sexualitet och att du på annat sätt bekräftar dem i att dina känslor växer. Lycka till och fortsätt att vara ärlig mot dig själv!

Jag kommunicerar fram och förklarar
  • Anonym (V)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-01-18 10:49:13 följande:

Du får nog säga rakt ut från början att du vill vänta och hur länge du kan tänkas vilja vänta, har man intresse för något så brukar man inte vilja vänta jättelänge på någon som inte alls är lika entusiastisk som en själv.

Om jag frågar någon om de t.ex. vill följa med och åka skidor någon dag och jag får till svar att "jag vill vänta(länge)" så antar jag att det nog aldrig kommer bli av. Jag tänker ju inte bara sitta hemma och vänta tills jag inser att säsongen är slut, då frågar jag hellre någon annan. Och likadant med sex.

Sen skriver du att du inte blir respekterad? Respekterar de inte att du inte vill ha sex när de gör slut och letar någon annan som de passar bättre med?

Och om du inte är värd väntan?
    Du är värd att vänta så länge du vill, men männen är också värda att få tycka det är roligare med en kvinna som vill ha sex nu istället för kanske sen någon gång i framtiden

Blir uppriktigt trött på sånna här kommentarer. Varför är det rätt att ha sex direkt men inte att vänta lite? Sen ska män klaga på att tjejer är lätta men väljer ändå bort de svåra.
  • Tecum

Du måste lyfta blicken och inse att vi lever i den tid och i det samhälle vi gör. Det är okej att säga att sex är viktigt i en relation och att man måste vara kompatibla på det planet för att gå vidare. Om du vill vänta ska du säga det direkt så han vet vad som gäller och varför. 

Hur länge vill du vänta, hur många träffar?

Att vänta med sex innebär att mannen blir osäker, "tycker hon om mig, är jag ett tidsfördriv i väntan på någon bättre, gör jag något fel?".
    Och för din del, om ni väntar i månader tills du fått rätt känslor och sen är sexet kass, ni är inte kompatibla. Är det inte värre då att bryta när känslorna redan finns där?

• Anonym (J)
    Anonym (Hur länge) skrev 2025-01-18 10:19:54 följande:

Alltså detta fattar jag inte? Vadå? Magiskt sex kommer väl med den man älskar automatiskt.

Har man inte den rätta kemin mellan varann, nej då går de inte. Då slår det inga gnistor. Sprakande sprudlande kärlek. Det är ju det som måste finnas överhuvudtaget och inte bara kåthet

• Lynx123

Klart att du ska vänta om det känns rätt. Kanske lägga ner dejtandet ett tag och fokusera på annat?

Svar på tråden Orkar inte mer