• Anonym (Hmm)

Orkar inte mer

Du får nog säga rakt ut från början att du vill vänta och hur länge du kan tänkas vilja vänta, har man intresse för något så brukar man inte vilja vänta jättelänge på någon som inte alls är lika entusiastisk som en själv.

Om jag frågar någon om de t.ex. vill följa med och åka skidor någon dag och jag får till svar att "jag vill vänta(länge)" så antar jag att det nog aldrig kommer bli av. Jag tänker ju inte bara sitta hemma och vänta tills jag inser att säsongen är slut, då frågar jag hellre någon annan. Och likadant med sex.

Sen skriver du att du inte blir respekterad? Respekterar de inte att du inte vill ha sex när de gör slut och letar någon annan som de passar bättre med?

Och om du inte är värd väntan?
    Du är värd att vänta så länge du vill, men männen är också värda att få tycka det är roligare med en kvinna som vill ha sex nu istället för kanske sen någon gång i framtiden

• Anonym (Hmm)
    Anonym (V) skrev 2025-01-18 11:10:48 följande:
    Blir uppriktigt trött på sånna här kommentarer. Varför är det rätt att ha sex direkt men inte att vänta lite? Sen ska män klaga på att tjejer är lätta men väljer ändå bort de svåra.
    Vad menar du med det? Det är rätt att göra precis som man vill, om du vill vänta så får du vänta, däremot kan du inte bli sur och kräva att män ska vänta på dig om de inte vill.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (J) skrev 2025-01-18 11:40:47 följande:

Alltså detta fattar jag inte? Vadå? Magiskt sex kommer väl med den man älskar automatiskt.

Har man inte den rätta kemin mellan varann, nej då går de inte. Då slår det inga gnistor. Sprakande sprudlande kärlek. Det är ju det som måste finnas överhuvudtaget och inte bara kåthet

Jag skulle säga att sexet knappast kommer kännas särskilt magiskt med en kvinna som vill vänta länge innan man gör det, då känns det ju inte direkt som att hon är särskilt entusiastisk över det.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (V) skrev 2025-01-18 12:10:55 följande:
    Det är så jag tänker. Har han starka känslor så kommer han vänta och som någon redan skrivit här så blir det bra per automatik för att man just har känslor.
    Har Hon starka känslor så kommer hon inte vänta. Det argumentet går vända åt båda hållen.

Och att det bara automatiskt blir bra sex för att man känslor det är väl en smaksak, det beror på hur stort intresse man har för sex och vad man gillar för sex.

Var rak på sak att du vill vänta med sex och leta en man som också vill vänta med sex
    Precis som att du inte är skyldig en man sex så är inte män skyldiga dig ett förhållande, så leta någon som vill göra på samma sätt som du.
Svar på tråden Orkar inte mer