• Anonym (Man)

Orkar inte mer

Att ha lustfyllt och lättsamt sex i början av relationen brukar vara ett sätt att komma närmare varandra. Men det behöver inte betyda att det fortsätter så som många erfar med år i relation utan sex. Självklart är du värd väntan, men jag tror att du kanske behöver förstå att för lång väntan kan bryta mot normen och när den gör det så skapas osäkerhet. Det tär och skapar lätt osäkerhet när man investera i en relation om man känner att det går framåt. Jag tror att du kanske ska fundera hur du kommunicerar dina känslor som egentligen låter sunt. Det kanske räcker med att du på något sätt får fram att du älskar sex och att du längtar tills att du får de känslorna men att de tar tid för dig. Att du kanske på annat sätt tryggar upp att du är sexuell som håller i längden. tror många män lätt skulle vänta ett tag om de visste att du är trygg i din sexualitet och att du på annat sätt bekräftar dem i att dina känslor växer. Lycka till och fortsätt att vara ärlig mot dig själv!

• Anonym (Man)
    Anonym (V) skrev 2025-01-18 11:09:15 följande:
    Jag kommunicerar fram och förklarar
    Som man har jag haft liknande problem de få gånger jag varit singel. Jag har av andra skäl brutit mot normen då jag avskyr början av relationen,  eftersom den sällan visar hur relationen kommer att se ut i framtiden. Jag älskar däremot relationer när kärlek, trygghet, tillit och kommunikation finns där, men det tar ett tag. Även om jag har haft sex relativt tidigt, så har jag aldrig kunnat ha sex med någon Jag inte haft eller velat ha en djupare relation med. För mig gick det bättre när jag bekräftade oro och misstänksamhet och visade att jag menade det jag sa. Att jag hade tålamod med att den kvinna jag träffar nu verkligen förstod att jag var genuin med det jag säger. Jag förminskade aldrig hennes oro utan bekräftade och mötte den med omtanke, då jag vet att det finns så många som inte menar det de säger. Fast jag tror faktiskt att det oftast handlade om osäkerhet kring hur den andra ska reagera eller att man ser risker för missförstånd om man är ärlig. Men nu kommunicerar ju du det och då hoppas jag av hela mitt hjärta att du hittar det du söker och fortsätter hitta vägar att kommunicera dina behov och känslor på och att de i sin tur känner trygghet i att få vara dem i din närhet. kommunikation är väldigt viktigt, men det är inte alltid lätt. Framförallt då många är ovana och dåliga på det!
Svar på tråden Orkar inte mer