• Anonym (Kim)

Hur skulle ni reagera

Om ni misstänkte att er partner ?smygkikar? bland dina meddelanden i din telefon/dator?

Jag har kommit på min partner säga flera saker om mig till mig som jag inte nämnt men vet står i olika meddelanden. Jag har inget att dölja, men det kan vara andra som skrivit till mig i förtroende och själv skulle inte göra samma sak. Det finns inget bevis men hur kan hen veta saker jag inte sagt? 

• Svar på tråden Hur skulle ni reagera
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Kim) skrev 2025-01-21 15:16:03 följande:
    Jag har som sagt inget att dölja, men det kan väl ses som integritetskränkande att någon i smyg läser mina meddelanden och saker kommer fram på så sätt. Inget är hemlig och vill min partner läsa det som står i mina meddelanden är det bara att fråga. Men då ska hen också fråga. Jag själv skulle aldrig tänka tanken att smygläsa min partners meddelanden. 
    Jag förstår ju hur du menar, men alla fungerar inte likadant. För honom kanske det inte är någon skillnad på att smygläsa och att be om att få läsa. Skillnaden är ju endast (men ändå viktigt) din bekräftelse. orden i smsen eller på sociala medier kommer inte förändras av att han frågar innan. Jag vet inte. Jag själv har haft så svårt att förstå när folk går i taket pga sånt. Är det ett löst ragg eller någon jag precis börjat dejta blir jag såklart arg, men en seriös sambo eller min man får fri tillgång oavsett om han frågar eller inte. 
  • Anonym (ABC)
    Anonym skrev 2025-01-20 07:40:35 följande:

Min man får gärna kolla om han vill, men JAG släpper isåfall in honom.
    Samma gäller tvärtom. 

Samma sak här.
  • Anonym (K)

Jag skulle ha gillrat en fälla! Kommit överens med en kompis om en fejkad sak, något som han bara måste reagera på! Helst otrohet eller något annat så han inte kan hålla sig. Sedan skälla ut honom av bara Demon

• Anonym (K)
    Anonym (Kim) skrev 2025-01-21 15:16:03 följande:
    Jag har som sagt inget att dölja, men det kan väl ses som integritetskränkande att någon i smyg läser mina meddelanden och saker kommer fram på så sätt. Inget är hemlig och vill min partner läsa det som står i mina meddelanden är det bara att fråga. Men då ska hen också fråga. Jag själv skulle aldrig tänka tanken att smygläsa min partners meddelanden. 
    Integritetskränkande ja. Lagbrott - JA!!
  • NinniQX

Vill min man kolla i min mobil så behöver han inte fråga. Vi har inte lösenord på våra mobiler. 

• Anonym (H)

Jag kollar ytterst sällan min partner mobil men de har hänt. Har alltid mått as dåligt över att jag ens vill göra det Jag vet ju att de är fel.
    skulle dock aldrig gå igenom konversationer med släktingar, familj eller vänner.
    kollar endast sånt av intresse.

Ibland vill man kolla för att känna den där fullständiga tryggheten.
    att säga att ? varför ska man va ihop om Man ej litar på varann? är skumt i mina ögon.
    finns ju hur många så kallade lyckliga förhållanden som helst där ena parten är otrogen eller lever dubbel liv, är relationen verkligen lycklig då? Svar nej!
    Folk luras hela tiden klart man vill va säker att ens partner är den den säger att den är.
    förstår dig TS.
    Klart man ska kunna se varandras mobiler ibland inte hela tiden såklart men då och då 

• Anonym
    Anonym (H) skrev 2025-03-06 21:44:46 följande:

Jag kollar ytterst sällan min partner mobil men de har hänt. Har alltid mått as dåligt över att jag ens vill göra det Jag vet ju att de är fel.
    skulle dock aldrig gå igenom konversationer med släktingar, familj eller vänner.
    kollar endast sånt av intresse.

Ibland vill man kolla för att känna den där fullständiga tryggheten.
    att säga att ? varför ska man va ihop om Man ej litar på varann? är skumt i mina ögon.
    finns ju hur många så kallade lyckliga förhållanden som helst där ena parten är otrogen eller lever dubbel liv, är relationen verkligen lycklig då? Svar nej!
    Folk luras hela tiden klart man vill va säker att ens partner är den den säger att den är.
    förstår dig TS.
    Klart man ska kunna se varandras mobiler ibland inte hela tiden såklart men då och då 

Verkligen inte. 
  • Anonym (P)

Har du familj och vänner? Håller de med att din kille får läsa allt de skriver till dig , avsett bara för dig? 

Anonym (Hm) skrev 2025-01-21 22:50:11 följande:
    Jag förstår ju hur du menar, men alla fungerar inte likadant. För honom kanske det inte är någon skillnad på att smygläsa och att be om att få läsa. Skillnaden är ju endast (men ändå viktigt) din bekräftelse. orden i smsen eller på sociala medier kommer inte förändras av att han frågar innan. Jag vet inte. Jag själv har haft så svårt att förstå när folk går i taket pga sånt. Är det ett löst ragg eller någon jag precis börjat dejta blir jag såklart arg, men en seriös sambo eller min man får fri tillgång oavsett om han frågar eller inte. 
  • Anonym (P)

Men han borde fråga dina vänner och familj om han får läsa deras meddelanden till dig.

NinniQX skrev 2025-01-21 23:15:58 följande:

Vill min man kolla i min mobil så behöver han inte fråga. Vi har inte lösenord på våra mobiler. 

• Anonym (P)

Jag skulle nog dumpa människan.
    Jag har ingenting att dölja personligen, men mina vänner kan skriva mig saker i förtroende som är endast avsedda för mig och handlar om just deras liv och har ingenting att göra med min man alls.

Jag har flera exvänner själv som tyckte att deras killar fick läsa om min privatliv och personliga tankar...
    För DE hade minsann inget att dölja...

Det är endast usla "vänner" som delar med andra vad folk  skrivit i förtroende.

• Anonym (Privat)

Jag och min man har starka gränser för vad som är privat och inte. Detta beror på att vi båda har arbeten där stark sekretess råder, men tror faktiskt att vi skulle ha det än om vi inte hade det.

Som vi ser det är vi två individer med en egen privat sfär där vi väljer att släppa in varandra, med betoning på att vi väljer vad den andre får tillgång till. Vi öppnar inte varandras brev eller läser varandras mail. Vi rotar inte i varandras lådor eller andra personliga utrymmen. 

Jag skulle aldrig acceptera att min man läste mina meddelanden.

• Anonym (M)
    Anonym (Privat) skrev 2025-03-06 22:31:07 följande:

Jag och min man har starka gränser för vad som är privat och inte. Detta beror på att vi båda har arbeten där stark sekretess råder, men tror faktiskt att vi skulle ha det än om vi inte hade det.

Som vi ser det är vi två individer med en egen privat sfär där vi väljer att släppa in varandra, med betoning på att vi väljer vad den andre får tillgång till. Vi öppnar inte varandras brev eller läser varandras mail. Vi rotar inte i varandras lådor eller andra personliga utrymmen. 

Ni är alltså gifta? Hur länge har ni varit det?
  • Anonym (Kvinna..)

Kan säga såhär idag LÅS ALLT!!! Lita aldrig på en partner. 

Min f.d  partner kollade allt. Kapade min Facebook messenger, kollade telefonboken när jag sov och ringde upp ALLA män. Har aldrig fått nytt jobb efter det, han sabbade mina referenser mina vänner mitt liv. Sen blev det bara ännu värre.
    Till slut dömd för grov misshandel grov kvinnofridskränkning och GROVT DATAINTRÅNG 

Många verkar inte riktigt förstå både män och kvinnor att detta är en brottslig handling med fängelse som påföljd i vissa fall.

GE FAN I ER PARTNERS DATOR MOBIL M.M. Prata eller var så osäker så ni väljer att göra slut.

Jag gjorde slut med min för ett par timmar sen inte pga detta denna gång men detta var EN bidragande orsak till hans fängelse straff. 

6 år sen, får ALDRIG NÅGONSIN mitt liv tillbaka!

• Anonym (Privat)
    Anonym (M) skrev 2025-03-06 22:39:53 följande:
    Ni är alltså gifta? Hur länge har ni varit det?
    15 år
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Privat) skrev 2025-03-06 22:31:07 följande:

Min sambo accepterar i att jag läser hens. Det är väldigt strikt där. Har bytt kod på mobilen men ska göra det på datorn med.
  • Anonym (Igor)

Hitta på något att skriva men att det inte är sant och han säger det eller nämner det så vet du att han varit inne i den och läst?

• Anonym (Kim)
    Anonym (Igor) skrev 2025-04-03 00:14:16 följande:

Hitta på något att skriva men att det inte är sant och han säger det eller nämner det så vet du att han varit inne i den och läst?

Jag har varit med om det. Varit saker som skrivits som han sedan sagt. Svårt att bevisa. Därför är det bättre att inte ha saker framme som kan vara lockande att titta i. Det är så hemligt åt andra hållet. 
  • Anonym
    Anonym (Kim) skrev 2025-04-05 10:14:43 följande:
    Jag har varit med om det. Varit saker som skrivits som han sedan sagt. Svårt att bevisa. Därför är det bättre att inte ha saker framme som kan vara lockande att titta i. Det är så hemligt åt andra hållet. 
    Lösenord, alternativt fingeravtryck. 

Hur står du ut???
  • Anonym (Igor)
    Anonym (Kim) skrev 2025-04-05 10:14:43 följande:
    Men om det bara är du 8ch en till som vet om det (du och kompis t.ex) något påhittat.

Men om han läser det tolkat det som sanning och säger det till dig så har du ju beviset.

Eller iof verkar du ju veta att han är inne så vad behöver bevisas? Om du nu vet.
Svar på tråden Hur skulle ni reagera