Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Fritids spelar Sean banan?

Jag förstår och håller med om att det är olämpligt. Men jag vet när jag själv lyssnade på liknande låtar förr, så lyssnade man bara för att lyssna. Texten tänkte man inte på. Det är först nu som vuxen jag inser att herregud, vadr det människan sjunger. Och det är många artister vi snackar om. 

• Anonym (J)

Vi lyssnade på Barbie på fritids vet jag, hur lämpligt var det då? Im a barbie giiirl, in a barbie wooorld.. ja du vet. Detta är ju ändå längesen.

Men vi visste inte vad vi sjöng på.

Det är lugnt :) 

• Anonym (J)
    Anonym (Usch) skrev 2025-01-18 16:09:15 följande:
    Det är en ironisk låt på engelska? 

Sean banan är nog med ironisk. Barbies text är rätt brutal också. Inte direkt oskyldig. 

Vi fick lyssna på Eddie meduza som små. Inte snusklåtarna. men ändå. 

• Anonym (J)

Man lyssnar inte på texten som liten, man fattar inte 

• Anonym (J)
    Anonym (Usch) skrev 2025-01-18 16:08:19 följande:
    Hur man normaliserar sexism och tycker att det är okej. Hur han i en av sina texter är elak mot för smala kvinnor. Han hyllar kvinnor med större rumpor men som absolut inte är feta. Det leder till en hets hos kvinnor när men ska uppmuntra dom till att se ut på ett visst sätt. Kvinnor kan vara naturligt väldigt smala medan andra har genetiskt större rumpa, utan att anstränga sig. Här är det texter som uppmuntrar kvinnor att se ut på ett visst sätt för att han ska finna dessa kvinnor och kroppar attraktiva. Män ska lära sig att hålla käften och gå efter kvinnor som dom finner attraktiva och låta andra kvinnor vara. Kvinnors uppgift är inte att behaga män.

Men orka. 

här är seans låttext;

? Uhhh Ahh

Fifaan
    Uhhh Ahh
    Fifaan
    Uhhh Ahh
    Fifaan
    Shaka den för Sean Banan
    Sean Banan
    är numera pappa till alla rumpor här
    Kött fifaan
    älskar jag med mera kött mera blir jag kär
    Celluliter här och där
    helt okej men inga konkelbär
    hantera stora och små som körsbär, jag svär
    Köttig som Beyonces halo
    saftig som rumpan på J-Lo
    Skaka på kroppen från topp till tå
    Shaka på götten så långt det går?

Han menar väl i denna att man inte ska vara så.. ytlig? Man duger ändå? Hur man än ser ut, eller? Så har jag tolkat den. Och hur rolig är inte låten för barn då? Med RROOOOOMPAAAA 

Det är ju så en annan tycker den är rolig om man är på det humöret 
  • Anonym (J)

Fast okej jag läste vidare i texten och den blev rätt rå sen. 

Men Barbie är väl då inte oskyldig heller med att sjuka om plast och rosa? 

• Anonym (J)

Det kanske inte ensr rumplåten de spelar? Vilken låt menar du att de spelade? 

Svar på tråden Fritids spelar Sean banan?