• Anonym (Jenny)

Kan jag bli uppsagd från lägenheten?

Kan jag bli uppsagt från mitt förstahandskontrakt på min lägenhet om jag får flera varningar för att jag har spelat och haft på hög musik och fått klagomål? Störningsjouren har varit här men inte hört nåt från hyresvärden än. Är det bara en tidsfråga? Jag är livrädd för att bli vräkt. Det är en hyresrätt.

• Svar på tråden Kan jag bli uppsagd från lägenheten?
  • Anonym (Ja)

Ja, du kan vräkas om du stört flertalet gånger och inte hörsammat tillsägelserna. 

Varför har du fortsatt spela så högt att störningsjouren behövt komma flertalet gånger? 

• Anonym (M)

Ja, det finns risk för det. Men å andra sidan, många skriver här om grannar som stör och de anmäler men inget händer. 

Det bästa du kan göra är att sluta spela högt, om du inte redan gjort det. Då förstår de att du tagit åt dig av klagomålen. 

• Anonym (Jenny)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-19 11:36:14 följande:

Ja, du kan vräkas om du stört flertalet gånger och inte hörsammat tillsägelserna. 

Varför har du fortsatt spela så högt att störningsjouren behövt komma flertalet gånger? 

Borde jag inte ha hört nåt från hyresvärden redan då? Om jag blivit uppsagd alltså.
    Jag spelar inte högt på kvällar och nätter men ibland på dagtid men flera grannar är gamla och klagar för ingenting.
  • Anonym (F)

Ja självklart kan du bli vräkt. Sluta störa dina grannar!

• Anonym (F)
    Anonym (Jenny) skrev 2025-01-19 11:42:44 följande:
    Borde jag inte ha hört nåt från hyresvärden redan då? Om jag blivit uppsagd alltså.
    Jag spelar inte högt på kvällar och nätter men ibland på dagtid men flera grannar är gamla och klagar för ingenting.
    Om du blir vräkt får du papper från hyresvärden. Du bör dock kunna få en skriftlig varning först.

Det spelar ingen roll att det är dagtid, du får inte störa dina grannar!! Alla har rätt till lugn och ro i sitt eget hem, pensionärer eller inte.
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 11:39:20 följande:

Ja, det finns risk för det. Men å andra sidan, många skriver här om grannar som stör och de anmäler men inget händer. 

Det bästa du kan göra är att sluta spela högt, om du inte redan gjort det. Då förstår de att du tagit åt dig av klagomålen. 

skönt. Det känns som man inte får göra nånting när man bor i lägenhet. Jag stör inte ens på kvällar och nätter för då använder jag hörlurar när jag spelar och lyssnar på musik men då klagas det för att jag pratar högt. 
  • hmm77
    Anonym (Jenny) skrev 2025-01-19 11:23:39 följande:
    Kan jag bli uppsagd från lägenheten?

Kan jag bli uppsagt från mitt förstahandskontrakt på min lägenhet om jag får flera varningar för att jag har spelat och haft på hög musik och fått klagomål? Störningsjouren har varit här men inte hört nåt från hyresvärden än. Är det bara en tidsfråga? Jag är livrädd för att bli vräkt. Det är en hyresrätt.

gillar du hög musik så köp ett par bra trådlösa hörlurar? 
  • Lynx123

Ska du bo i ett hus där det finns andra människor förstår du väl själv att du inte ska störa dem?

Och ja, du kan bli vräkt - och då är det bara ditt fel och ingen annans.

Skärpning!!!

• Anonym (Jenny)
    hmm77 skrev 2025-01-19 12:25:30 följande:
    gillar du hög musik så köp ett par bra trådlösa hörlurar? 
    Det har jag redan men gillar och lyssna på hög volym och dansa utan lurar. Men det gör jag bara på dagtid.
  • Anonym (M)
    Anonym (Jenny) skrev 2025-01-19 12:28:06 följande:
    Det har jag redan men gillar och lyssna på hög volym och dansa utan lurar. Men det gör jag bara på dagtid.
    Men har du inte slutat med det nu?
Svar på tråden Kan jag bli uppsagd från lägenheten?