Jag har förlorat min relation
Hej.
Jag behöver ventilera en sak och är sådan att jag aldrig skulle belasta mina vänner med det. Tänkte prova om jag kan få råd här istället.
Jag lever i en relation, +10 år, som nu kantrat eller åtminstone slutat vara. Vi hade en fantastisk start på relationen. Vi kände båda att vi äntligen hittat rätt, både i relationen och sexuellt. Vi kunde vara oss själva vilket vi båda saknat.
Hon ville skaffa barn men jag var lite tveksam. Hade ett barn sedan tidigare och var osäker på att börja om. Men vi diskuterade saken, pratar om vikten av att fortsätta vara ett par med passion, och jag gick med att vi skaffade ett barn. Vi fick ett underbart barn som jag älskar otroligt mycket.
Men relationen har sakta dött. Vår sexuella relation som båda såg som otroligt viktig har runnit ut i sanden. Att göra saker tillsammans finns inte längre. Hon säger att hon är trygg i sin relation och att hon inte har något behov av sex. Jag jobbar två jobb för att försörja oss då hon pluggar och har en dyr hobby som hon vägrar att dra ner på under studietiden. Jag känner mig förringad till någon som ska betala räkningar så att hon kan fortsätta med det hon vill.
De gånger vi pratat om det har hon bedyrar sin kärlek men sen händer inget mer. Jag vet att som man är det inte pk att säga att man behöver sex och någon form av bekräftelse men ska jag bara acceptera att leva i ett förhållande som inte längre har någon passion? Jag vet att småbarnsåren är tuffa men jag har iaf tänkt att det är någonstans ett val att göra något aktivt för att behålla glöden i förhållandet.
Vad säger ni?