Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Jag har förlorat min relation

Lägg ner offer mentaliteten, det är självklart att en man får säga att han behöver sex och bekräftelse. 

Och nej, du behöver inte leva i ett sexlöst förhållande. 

• Anonym (M)
    Matte45 skrev 2025-01-19 14:17:48 följande:
    Ja det kanske är offermentalitet. Men jag är ändå av uppfattningen att om jag som man säger att jag vill ha mer sex så blir det fel. Iaf som jag uppfattar det. Att jag "kräver" det av en kvinna verkar inte vara ok.

Ja. På alla plan . Det är synd om dig för du får inget sex. Det är synd om dig för du får arbeta så mkt. Det är synd om dig för du orkar inte med en separation. 

Så hur ska du lösa det, utan att göra slut?

Ska du fortsätta låta henne köra över dig eller ta kontrollen över ditt eget liv? 

• Anonym (M)
    Anonym (Nej.) skrev 2025-02-08 07:53:50 följande:
    Nej det är inte alls självklart. Sex är något bägge skall vilja ha, sex genom utpressning "Jag behöver sex och bekräftelse, annars lämnar jag dig" är att hota sig till sex. Att få sex genom hot är inte ok. 

Mår han inte bra i relationen får han hitta ett annat skäl att lämna, han kan inte använda sexbrist som orsak. 

Tror du jag menar att han ska basunera ut till alla att han hotar till sig sex?
    Självklart kan han prata med henne och säga att han saknar sex och intimitet. 

Svar på tråden Jag har förlorat min relation