Inlägg från: Anonym (babydoll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (babydoll)

Jag behöver råd om min relation

ag träffade min partner i augusti, och hon berättade att hon nyligen gjort slut med sitt ex. Några månader senare reste hon till honom med deras dotter och bodde där en vecka. Under resan hörde jag knappt av henne, och efteråt var det dottern som berättade att "mamma och pappa brukar pussas och kramas." 
    Jag la just då ingen vikt vid det. 

Senare reste hon igen för att hämta dottern och bodde då med exet på ett spahotell. När jag frågade om något hände blev hon defensiv och undvek att svara tydligt. När jag undrade vad dottern sagt så erkänner hon med att säga att dom inte haft sex men däremot pussar och kramar. 

När jag häromdagen tog upp frågan om vad hon anser vara otrohet, tyckte hon att jag skulle sluta prata om det. Hon kunde inte ge ett rakt svar om pussar, kramar eller hångel och sa att jag var arg och orättvis.

Det jag söker i en relation är respekt och tillit. Jag har inga problem med att hon träffar sitt ex för dotterns skull, men att de sover ihop eller är fysiska går över min gräns. Jag har nu bett om en paus för att reflektera. Jag älskar henne, men jag känner mig ofta osäker och undrar om detta är hållbart. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Jag behöver råd om min relation
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (F) skrev 2025-01-19 15:59:22 följande:

Frågan är inte vad hon anser är otrohet utan du. För mig skulle det vara över gränsen, både fysiskt och mentalt.

Hon förstår inte din poäng och kommer inte vilja foga sig efter dina gränser, och om hon gör det så blir det vad hon kommer känna är under tvång och hon kommer att bli sur och bitter.

Ja risken är sådan. 
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-19 16:02:20 följande:

Jag tycker du borde reagerat redan första gången hon reste till exet. 

Nu tycker jag du borde göra slut. Om exet bor långt bort kommer hon att resa dit fler gånger, är det ok med tanke på hur hon bemöter dig angående dina farhågor?

Hon beter sig respektlöst och ändå har ni bara träffats i sex månader. 

Jag vill vara förstående. Jag fattar att man vill ha en bra relation för sitt barns skull men det betyder inte att sova ihop och framförallt inte att pussas och kramas. 

Att man senare tar in på lyxigt SPA hotell känns sådär och sen påstår att man gör det för sin sexåriga dotter. 

• Anonym (babydoll)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-01-19 16:09:15 följande:

Ärligt talat,  är det en sån här flickvän du vill ha? 

Nej? Ja men då så. Släpp taget.  

Jo jag vet men ibland är man kär och för okej med saker.
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-01-19 16:20:35 följande:
    Och det är också anledningen till att hon kommer fortsätta pusha gränsen.  Högst troligt har hon aldrig slutat ligga med exet . 
    Varför är hennes känslor viktigare än dina? 

Hon påstår att det inte har varit sex. Men vad vet jag. 

dom har ju distans tidigare. Bor en bit ifrån varandra. Så i så fall har det gått långt mellan. 

Det är en bra fråga. Mina känslor är självklart viktigare. 

• Anonym (babydoll)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-19 17:13:52 följande:
    Så vad ska du göra?
    Jag ska ta ett rejält steg tillbaka.
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-19 18:37:41 följande:
    Ok, inte göra slut då? Inte prata med henne?
    Jag har pratat. Beroende på hur hon hanterar så kanske det blir ett avslut. 
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-19 18:37:41 följande:
    Ok, inte göra slut då? Inte prata med henne?
    Jag har pratat om vad jag känner och tycker. Det känns som bollen ligger hos henne att prata ut och förklara sig  
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-19 18:44:46 följande:
    Ok, vad sade hon då?
    först defensiv. Bortförklaringar. Tycker jag är känslig men sen senare att hon förstår Och erkänner väl att hon kanske inte varit helt uppriktig. Men inte så mycket mer. 
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Cuck?) skrev 2025-01-19 18:46:44 följande:
    Vad vill du vara förstående för, Babydoll? Att hon hånglar med sitt ex och förmodligen ligger med honom?

Bra fråga faktiskt. 

dels vill man kunna lita på att hon talar sanning när hon säger att hon legat med honom. Men att det varit puss och kram. jag har ju inga direkta ?bevis?. 

kanske hon ljuger. Vad vet jag. 

Svar på tråden Jag behöver råd om min relation