Inlägg från: Anonym (babydoll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (babydoll)

Jag behöver råd om min relation

Anonym (jury) skrev 2025-01-19 18:49:14 följande:
    Blir ju konstigt redan här. Hur mycket vet du om deras historik och relationsstatus egentligen? Vet exet ens om att du existerar som hennes nya pojkvän?

Sluta fokusera på vilka grader av kroppskontakt dom eventuellt har haft, och se på helhetsbilden att hon utnyttjar din konflikträdsla och bara försöker dribbla bort dina försök att sätta gränser för henne. 
    Han vet om att vi är tillsammans. Har även pratat med honom över telefon två gånger. Vi är också officiella på FB. 

Men huruvida han kanske ändå vill mer med henne är oklart. 

Ja jag vill inte ta upp saker för varje gång så blir hon irriterad och defensiv. 
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-01-19 18:59:12 följande:
    Och återigen frågar jag varför hennes känslor är viktigare än dina?  

Varför fortsätter du ursäkta att hon är otrogen?
    Idiot antagligen. 
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Cuck?) skrev 2025-01-19 19:52:50 följande:
    Fattar inte svaret. Dels vill du lita på att hon talar sanning när hon säger att hon legat med honom. Va? Så hon har sagt att de legat. Och dels vadå?

Barnen säger ju att de pussas. Varför bortser du från det?
    skrev nog fel. hon påstår att de inte legat. 
  • Anonym (babydoll)

Om ni hade varit med om otrohet. Om ni mot förmodan skulle förlåta. Vad skulle ni kräva av den andra?

• Anonym (babydoll)
    Anonym (Jo) skrev 2025-01-19 20:47:43 följande:
    Trohet.
    Ja men hur ska det visas. 
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Cuck?) skrev 2025-01-19 20:51:03 följande:
    Men barnen säger ju att du pussats? Varför svarar du inte på frågorna?

Ja och hon har erkänt att de pussats och kramats. När jag säger att de hånglets dementerar hon inte. 

men hon säger att de inte lagat. 

• Anonym (babydoll)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-01-19 21:00:43 följande:
    Ärligt talat tror jag inte du vågar ställa såna krav på henne eftersom du fegar redan nu med att inte stå upp för dig själv. 

Så glöm ens tanken på att ställa krav. Hon kommer undan med det också. 
    Du har såklart en poäng. Uppskattar din tough love. 
  • Anonym (babydoll)
    Anonya skrev 2025-01-19 21:01:57 följande:

Din situation är annorlunda än för de flesta med otrohet. Det är annorlunda om man har ett långt förhållande och den ena är otrogen. För er har det liksom aldrig hunnit bli något stabilt att falla tillbaka på. Med tanke på att ni varit tillsammans så kort tid, att din partner redan varit otrogen flera gånger (måste inte vara sex/samlag för det) och att de måste ha kontakt i fortsättningen iom dottern - ja, jag ser ingen framtid för er. När man är några månader in i ett nytt förhållande ska man inte se någon annan än den personen, inte strula med sitt ex, umgås en hel vecka och kramas och pussas. Att din partner inte heller velat svara på vad hon tycker är otrohet och liknande gör det ännu värre. 

Du älskar henne och då är det tufft att bryta upp, men fortsätter är det enda som händer att du får leva med sorgen och osäkerheten längre tid och det är svårare att göra slut. Risken är också att du blir van vid att behandlas dåligt. Har du kanske till och med sådana erfarenheter från förut? Jag tror inte de flesta skulle fortsatt sin nya relation i din situation.

Du kan också fundera på om det var en god vän till dig eller en familjemedlem som var i din situation - vad hade du då rått henne eller honom? Knappast att fortsätta relationen.

Lycka till!

Tack. Ja du har helt rätt. 

bra svar 

• Anonym (babydoll)

Jag har förstått att detta verkligen är dödsdömt. 

Hon verkar helt ointresserad av att prata om det. Säger bara "förlåt" jag förstår eller jag respekterar dig. 

Inte ett enda riktigt försök att bemöta något av det jag säger på ett mer engagerande sätt. 

I min bok skulle jag förstå och kunnat förlåta om hon hade förklarat varför och uppriktigt i ord och handling visat att hon förstår vad hon gjort. 

Men om det bara är ord som jag saknar dig, förlåt, jag respekterar dig. 

Ja då är det som fler av er sagt. Det är för nytt förhållande för att lägga energi. 

Varför ska jag lägga energi och inte lyssna på mina känslor när hon verkar helt oförmögen att lägga någon energi överhuvudtaget. 

• Anonym (babydoll)

Jag har själv ett barn med mitt ex. Vi har också åkt iväg och bott på hotell. Men då var relationen avslutad och jag var singel. Det hände inget och vi är enbart vänner. Efter vår skilsmässa hände inget. 

Men jag kan ändå förstå om det inte är uppklarat men då kunde hon sagt det. Efter de har distans och inte träffats och kanske behöver reda ut sina roller kring sitt barn. Men att då pussas och kramas. sova i samma säng, och att senare ta in på SPA hotell med romatisk undertext med ursäkten att det är för sin dotter.  

Ja jag fattar att det kan låta naivt med att be om en förklaring eller ursäkt eller att visa ånger eller förståelse. 

Jag är naiv. Kanske toffel.

Svar på tråden Jag behöver råd om min relation