• Freddie K

Är man gubbsjuk om man...?

Hej. Nu är det så att jag har träffat en tjej. Hon är 24 och jag är 41. Jag själv tänker att åldern inte är något hinder då åldern bara är en siffra, men jag vet att det kan sticka i ögonen på folk att man har träffat en så mycket yngre tjej och att man borde hålla sig till de i sin egen ålder, men ni som känner mig vet hur jag är och jag är inte som en vanlig 41-åring. Jag är inte speciell. Bara annorlunda.

Vad tycker ni, tycker ni att det bara är sliskigt?
    Taskiga kommentarer undanbedes. 
    Tack!

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Svar på tråden Är man gubbsjuk om man...?
  • Meddelande borttaget
  • Mandel

Glad för din skull och så länge ni är glada och nöjda över upplägget så spelar det ingen roll vad andra tror och tycker!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Freddie K
    Anonym (Fiskal) skrev 2025-01-21 09:39:25 följande:

Har hon någon intellektuell funktionsnedsättning? Eftersom du själv hänger på daglig verksamhet.

Ja, det har hon, men jag ser inte funktionsnedsättningarna, utan jag ser personen istället och hon verkar gullig och så.
  • Freddie K
    Mandel skrev 2025-01-21 09:41:06 följande:

Glad för din skull och så länge ni är glada och nöjda över upplägget så spelar det ingen roll vad andra tror och tycker!

Tack. . Det har du rätt i. Det spelar ingen roll vad andra tycker egentligen så jag vet inte varför jag startade den här tråden. Skäms
  • cosinus

Så här känner jag. 

Två vuxna personer får göra och vara med vem de vill. Det jag inte tycker är ok när en väldigt mycket äldre person skaffar en så ung pojk/flickvän att denne inte hunnit flytta hemifrån, bo själv, vara vuxen på egen hand på något sätt.

Jag kan eg tycka det är bra om alla gör det, men flyttar du ihop med någon jämnårig så gör man iaf resan tillsammans och lär tillsammans, gör misstagen tillsammans. Flyttar du direkt hemifrån till någon som är mycket äldre och redan har allt klart missar man väldigt mycket i sin egen bli-vuxen-process.

En 24-åring gissar jag ändå gjort det här redan och hur hon väljer sina partners lägger jag mig inte i.

• Anonym (Roligt för er!)

Ni har båda diagnoser och har hittat varandra och jag har läst mycket av det du har skrivit och du verkar vara en snäll person så jag tycker att det är bra att ni har hittat varandra. Trivs ni hop tycker jag att det är kul för er!

• Meddelande borttaget
  • Jeanette001

Kärlek har ingen ålder och jag tycker bara det är fjantigt med alla som ska ha så starka åsikter om det. Känner man för varandra så gör man och finns personkemin där så finns den. Grattis till kärleken <3 :)

• Meddelande borttaget
  • Freddie K
    Anonym (Roligt för er!) skrev 2025-01-21 11:20:26 följande:

Ni har båda diagnoser och har hittat varandra och jag har läst mycket av det du har skrivit och du verkar vara en snäll person så jag tycker att det är bra att ni har hittat varandra. Trivs ni hop tycker jag att det är kul för er!

Tack, vad snällt sagt.
Svar på tråden Är man gubbsjuk om man...?