• Anonym (Jess)

Otrohet?

Ska försöka förklara.

Jag och pojkvännen gjorde slut i somras, kapade kontakten helt. Ett tag senare återupptog vi kontakten för att se om vi kan hitta tillbaka till varandra. Under tiden vi inte hade kontakt pratade jag med några andra, mest för att hålla tankarna upptagna. Hade telesex med nån av dem.

Nu har det gått ett tag, jag och fd är inte officiellt ett par, men beter oss precis som innan separationen. Det är jag som vill ta det lugnt och se var det leder.

Jag har fortfarande kontakt med några av männen och har inte berättat att exet är tillbaka i mitt liv.

Är det otrohet?

• Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (Issa)

Eftersom du håller tillbaka sanningen på två håll så vet du nog att det inte är helt okej, egentligen.

Men det är heller inte skäl nog att skrika och slå sönder saker en hel natt.

Jag tycker att du ska parkera de andra snubbarna och säga till dem det medan du fokuserar på om det blir något riktigt med den du träffar.

• Anonym (Jess)
    Anonym (Issa) skrev 2025-01-21 21:21:51 följande:

Eftersom du håller tillbaka sanningen på två håll så vet du nog att det inte är helt okej, egentligen.

Men det är heller inte skäl nog att skrika och slå sönder saker en hel natt.

Jag tycker att du ska parkera de andra snubbarna och säga till dem det medan du fokuserar på om det blir något riktigt med den du träffar.

Håller tillbaka sanningen? Det angår väl inte dem egentligen? Jag vet ju inget om deras liv "vid sidan av" mig heller.

Jag kan utan problem fokusera på exet också. De andra betyder inget speciellt, men är roliga att prata med.
  • Anonym (Nej)

Nej, det är ditt privatliv. Ni är inte ett par = du gör precis vad du vill.

• Anonym (S)
    Anonym (Jess) skrev 2025-01-21 21:25:22 följande:
    Håller tillbaka sanningen? Det angår väl inte dem egentligen? Jag vet ju inget om deras liv "vid sidan av" mig heller.

Jag kan utan problem fokusera på exet också. De andra betyder inget speciellt, men är roliga att prata med.
    Varför frågar du då?
  • Anonym (Jess)
    Anonym (S) skrev 2025-01-21 22:17:21 följande:
    Varför frågar du då?
    Det är inte gentemot männen på nätet jag undrar, utan mot exet. Vad jag har för skyldigheter gentemot honom just nu.
  • Anonym (Huldran)

Varför ställer du frågan?

Det spelar ingen roll vad folk här på FL tycker.. Det enda som spelar roll är om du och din fd upplever att du sviker.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Jess) skrev 2025-01-21 22:18:43 följande:
    Det är inte gentemot männen på nätet jag undrar, utan mot exet. Vad jag har för skyldigheter gentemot honom just nu.
    Inte ett jota. Och akta er för att falla in i gamla hjulspår! Det låter nästan som att ni har gjort det redan. Ni måste börja om från noll med att dejta som om att allt vore helt nytt.
  • Anonym (Jess)
    Anonym (Huldran) skrev 2025-01-21 22:19:10 följande:

Varför ställer du frågan?

Det spelar ingen roll vad folk här på FL tycker.. Det enda som spelar roll är om du och din fd upplever att du sviker.

Jag tycker inte jag är otrogen, men han skulle tycka det, han gillar inte att jag pratar med män utöver de närmaste öht. Men att han tycker det betyder inte att han har "rätt".
  • Anonym (Gemini)
    Anonym (Jess) skrev 2025-01-21 21:15:43 följande:

Nu har det gått ett tag, jag och fd är inte officiellt ett par, men beter oss precis som innan separationen. Det är jag som vill ta det lugnt och se var det leder.

Tycker att formuleringar som 'se om vi kan hitta tillbaka' och  'se var det leder' trots allt betyder att ni är så pass nära att bli ett par igen, att du borde avstå från dina nya kontakter, speciellt när det tydligen är du som är den som vill ta det lugnt. 

Och om ni också beter er precis som innan separationen så kan ni väl inte låtsas som att ni är fd. hur lång tid som helst?
Svar på tråden Otrohet?