• Anonym (Jess)

Otrohet?

Ska försöka förklara.

Jag och pojkvännen gjorde slut i somras, kapade kontakten helt. Ett tag senare återupptog vi kontakten för att se om vi kan hitta tillbaka till varandra. Under tiden vi inte hade kontakt pratade jag med några andra, mest för att hålla tankarna upptagna. Hade telesex med nån av dem.

Nu har det gått ett tag, jag och fd är inte officiellt ett par, men beter oss precis som innan separationen. Det är jag som vill ta det lugnt och se var det leder.

Jag har fortfarande kontakt med några av männen och har inte berättat att exet är tillbaka i mitt liv.

Är det otrohet?

• Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (Huldran)
    Anonym (Jess) skrev 2025-01-21 22:35:13 följande:
    Jag tycker inte jag är otrogen, men han skulle tycka det, han gillar inte att jag pratar med män utöver de närmaste öht. Men att han tycker det betyder inte att han har "rätt".
    Detta låter inte sunt. Att du bara får umgås med den närmaste familjen, menar jag
  • Motherinlaw

Det är inte schysst att dubbelspela för att känna efter. Ge dig själv och exet en ärlig chans, släpp de där andra grabbarna. 

• Anonym (J)
    Anonym (Jess) skrev 2025-01-21 22:18:43 följande:
    Det är inte gentemot männen på nätet jag undrar, utan mot exet. Vad jag har för skyldigheter gentemot honom just nu.
    Jag tycker du gör fel emot honom. 
  • Anonym (J)
    Motherinlaw skrev 2025-01-22 03:24:53 följande:

Det är inte schysst att dubbelspela för att känna efter. Ge dig själv och exet en ärlig chans, släpp de där andra grabbarna. 

Precis 
  • Anonym (Jess)
    Motherinlaw skrev 2025-01-22 03:24:53 följande:

Vadå dubbelspela? Vi har lika mycket chans oavsett, det är exet som har saker att bevisa och det har han inte gjort än.
  • Anonym (J)
    Anonym (Jess) skrev 2025-01-22 06:03:30 följande:
    Vadå dubbelspela? Vi har lika mycket chans oavsett, det är exet som har saker att bevisa och det har han inte gjort än.
    Men nu satsar du på ditt ex, släpp de andra då. 
  • Anonym (J)

Men du hade kanske inte haft nåt emot om han hade gjort detsamma mot dig? 

• Anonym (Jess)
    Anonym (Huldran) skrev 2025-01-21 22:48:18 följande:
    Detta låter inte sunt. Att du bara får umgås med den närmaste familjen, menar jag
    Det är ett av våra problem, hans svartsjuka. Han "jobbar på det", men jag tror mer på att han bara låter bli att säga något om det tills det bubblar över. Vi får se vad som händer... han är iaf helt ifarlig fysiskt sett och jag har redan sett hans dåliga sidor i övrigt, så känner inte att jag har något att oroa mig för så... så vill avvakta och se om han verkligen ändrats eller inte.
  • Anonym (Jess)
    Anonym (J) skrev 2025-01-22 06:04:35 följande:
    Men nu satsar du på ditt ex, släpp de andra då. 
    De är vänner, varför skulle jag "släppa dem"?
  • Anonym (Jess)
    Anonym (J) skrev 2025-01-22 06:04:54 följande:

Men du hade kanske inte haft nåt emot om han hade gjort detsamma mot dig? 

Han har många tjejkompisar och har alltid haft.
  • Anonym (Ui)

Nej, det är inte otrohet om ni inte uttalat kommit överens om att ni är ihop igen. 

• Anonym (Jess)
    Anonym (Ui) skrev 2025-01-22 17:46:15 följande:

Nej, det är inte otrohet om ni inte uttalat kommit överens om att ni är ihop igen. 

Precis så jag känner... jag ser verkligen inte hur det kan vara fel av mig...
  • Anonym (Gemini)
    Anonym (Jess) skrev 2025-01-22 06:07:16 följande:
    Det är ett av våra problem, hans svartsjuka. Han "jobbar på det", men jag tror mer på att han bara låter bli att säga något om det tills det bubblar över. Vi får se vad som händer... han är iaf helt ifarlig fysiskt sett och jag har redan sett hans dåliga sidor i övrigt, så känner inte att jag har något att oroa mig för så... så vill avvakta och se om han verkligen ändrats eller inte.
    Varför inte bara ge upp här och nu? Hela projektet omkring att ni skall hitta tillbaka till varandra verkar ju vara så halvhjärtat inte minst från din sida. Det kan ju ta åratal att få klarhet om han verkligen ändrats eller inte, och skall du så avvakta hela den tiden samtidigt som du håller liv i dina nya manliga kontakter mens han jobbar med sin svartsjuka? Verkar lite dödfött om det är dessa premisser som gäller.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Jess) skrev 2025-01-21 21:15:43 följande:
    Otrohet?

Ska försöka förklara.

Jag och pojkvännen gjorde slut i somras, kapade kontakten helt. Ett tag senare återupptog vi kontakten för att se om vi kan hitta tillbaka till varandra. Under tiden vi inte hade kontakt pratade jag med några andra, mest för att hålla tankarna upptagna. Hade telesex med nån av dem.

Nu har det gått ett tag, jag och fd är inte officiellt ett par, men beter oss precis som innan separationen. Det är jag som vill ta det lugnt och se var det leder.

Jag har fortfarande kontakt med några av männen och har inte berättat att exet är tillbaka i mitt liv.

Är det otrohet?

Hade jag varit du hade jag kört med rena spel för att slippa såra någon i onödan.

du och din FD kommer aldrig kunna försöka igen och ha en hälsosam relation om du går tillbaka in i relationen halvt med en annan kille.

tycker inte det är schysst.
    inte otrohet men på gränsen till fulspel tycker jag. 

Går man tillbaka till ett ex har man troligtvis känslor kvar, och då är de inte schysst att ha flera personer i bilden även om de inte är något allvarligt.

reflektera över vad du verkligen vill och ta därefter samtalet med ditt ex.
    Vill ni vara med varandra? 

sätt er ner och gör en plan isåfall.
    kapa kontakten med alla andra och satsa på ditt förhållande.

• Anonym (Jess)
    Anonym (Hej) skrev 2025-01-22 20:46:25 följande:

Hade jag varit du hade jag kört med rena spel för att slippa såra någon i onödan.

du och din FD kommer aldrig kunna försöka igen och ha en hälsosam relation om du går tillbaka in i relationen halvt med en annan kille.

tycker inte det är schysst.
    inte otrohet men på gränsen till fulspel tycker jag. 

Går man tillbaka till ett ex har man troligtvis känslor kvar, och då är de inte schysst att ha flera personer i bilden även om de inte är något allvarligt.

reflektera över vad du verkligen vill och ta därefter samtalet med ditt ex.
    Vill ni vara med varandra? 

sätt er ner och gör en plan isåfall.
    kapa kontakten med alla andra och satsa på ditt förhållande.

Vadå med en annan kille? Jag har inget intresse av någon annan än fd och ger inte sken av det heller. Pratar bara vänskapligt med de andra numera.
  • Anonym (Huldran)
    Anonym (Jess) skrev 2025-01-22 06:07:16 följande:
    Tycker du ska avvakta och verkligen känna efter om det är så här du vill leva ditt liv i framtiden
  • Anonym (Jess)
    martinL skrev 2025-01-23 21:15:13 följande:

jag tror det är mer än telesex, eller har jag fel?

Du har fel, men oavsett - vad spelar det för roll? Där och då hade jag och fd ingen kontakt alls.
Svar på tråden Otrohet?