Anonym (Mamma Mu) skrev 2025-01-21 22:50:39 följande:
Nej, för mig blev det absolut ett rikare, lyckligare och ett betydligt mindre stressigt liv på alla sätt!
Jag avskydde alla tankar som for runt i huvudet och hur jag över analyserade allt men med barnet infann sig ett totalt lugn och jag har aldrig tidigare känt mig mer hel och harmonisk, allt blev över förväntan.
All stress som jag får på jobbet är som bortblåst när jag hämtar mitt barn från förskolan, det är den bästa tiden på dagen!
Men förstår att inte alla känner så.
Jag älskar mina barn mer än allt annat och skulle inte byta dom mot något men förlåt, känner inte alls igen mig i det du beskriver.
Det positiva överväger tycker jag absolut men mina barn stressar ihjäl mig ibland. Jag väntar mitt fjärde nu. Att vara höggravid och försöka klä på en trotsig snart 3-åring.. Äldsta är vuxen och utflyttad nu men tonårstiden är verkligen absolut inte lätt heller. Mitt mellanbarn som är snart 9, den åldern är nog den ?bästa? på ett sätt, då kan man göra roliga saker tillsammans, utflykter och resor och sånt. Fast det är aktiviteter som man ska ta sig till flera gånger i veckan.. Barn innebär en massa stress men jag tycker det är värt det. Glad för din skull att du inte har upplevt det men det är tillåtet att känna att allt inte är fantastiskt precis hela tiden. Beror kanske på hur mycket hjälp man har från partnern och andra också.