Det här var inlägget jag skrev, för den som var intresserad av det: Nu vill jag lägga ut ett cheesy-inlägg för att det är vår 3 års-dag & jag älskar honom så mycket, så ni som råkar läsa allt får skylla er själva 😎🤙

Idag firar vi 3 år tillsammans ? tre år av skratt, kärlek och att du tålmodigt har stått ut med mina distraherande vanor (som att störa dig med fuldans när det inte passar sig). Eller dåligt ursäktande på kryddhyllor 😉 

Jag är så lyckligt lottad och bortskämd att få kalla dig min och att få dela mitt liv med någon som är lika kärleksfull, stark och underbar som du ❤️ 

Du får mig att skratta, även på de gråaste av dagar (Jag ska fortfarande skaffa den där diktafonen så jag får dina guldkorn inspelade). Jag älskar hur vi växer tillsammans, hur vi bygger något vackert och äkta ? vår egen lilla kärleksbubbla ????

Dessa tre år har varit fyllda av alltifrån äventyr till vardag. Alltifrån Estland, Abisko, Kebnekaise, Yasuragi, till Geo-cache, världens mysigaste hem med mys-belysning, ohälsosamt mycket dank memes, så mycket god asiatisk matlagning, familjegos med kattens namn, Wallmans, After Dark, Melt bar, kärleksförklaringar via pizzaleveranser, mittemellan katt & så mycket kärlek i vardagen 👩?❤️?💋?👨❤️

Tre år av oss, och jag ser fram emot minst 70 till (men det är nog läge att fundera på en rullator eftersom du är lite äldre 😉👴🏻). 

Alla mina dagar med dig, min pirat 🏴?☠️♾️❤️
övrig kontext är att det är inte första gången killen reagerar out of proportion, han har slängt ned mig på sängen för jag råkade sucka och gå efter honom när han inte ville handla, jag får inte ha en bild uppe på mitt syskonbarn (nästan jämnårig) för det är en annan man, jag har betalat 8k på killens katt som behövde akut-opereras men han skyllde kattens mående på mig, säger att ingen vill vara med mig eller besöka mig, inte varit med på mitt födelsedagsfirande, lät mig städa en ganska stor festlokal själv i 6h för han hade supit för mkt och mådde för dåligt, alla mina intressen eller whatever bemöts alltid av kritik, jämför mig med kollegor, jag får aldrig komplimanger för individen jag är bara hur jag är lik kvinnliga kollegor, nämnt en kvinnlig kollega och hennes nakenbad i en situation då jag försökte förföra killen, bjudit samma kollega på drinkar framför mig, utan att bjuda mig, om jag köper fel märke av senapen är det problematiskt, blivit sur på mig om jag tar bort platstjänster på snap, blev sur på mig på kungsleden för jag var nervös, det snällaste han sa var något om en långsam snigel. Annars var det saker om vikten och att jag behövde det här. Han tillstår aldrig ngt han sagt. Ifrågasatte min förmåga att vara mamma för att jag gick långsamt på Kungsleden. Var sur på mig för att vi träffade min vän 2ggr i Umeå medans vi hängde med hans vän i flera dagar som även följde med på Kungsleden, sedan umgicks vi med hans släkt och vänner. Vi träffade min familj under 24h. Blev sur på mig för jag folk som frågar om att hänga. Om jag tar upp att jag är sårad gör han narr av mig och säger att jag alltid har en lista. Blev arg på mig för att jag tänkte gå och äta själv på en kryssning då han låg och sov och jag var hungrig. Jag väntade in hnm istället. Kallat mig gödselspridare. Kan inte regulate sina känslor, om han är nervös inför ett möte nästa vecka så bråkar vi alla dagar innan dess för han kan inte särskilja sina känslor. när jag hade sett en misshandel på jobbet och sökte stöd hos killen blev det bråk och jag fick sitta och trösta hnm istället.  killen sitter på eget trauma som barn.