• RubicsCube

Min kille kallade mig hora

kontext: jag Hade skrivit en cheesy (Men sann) kärleksförklaring till min sambo som fb-inlägg på vår tre års dag. Jag frågade honom över Messenger vad han tyckte om texten (dagen efter). Jag var osäker på om han gillade den eller inte och hade i förväg frågat honom om det var okej, då han är offentlig person. Han hade sagt ja. När jag frågade honom vad han tyckte om den, så var han på jobbet. jag får inget svar. (För han var på jobbet, men han brukar skriva till mig från jobbet och vi går om varann ganska mkt i schemat). kvällen kmr och vi båda är hemma. Jag tar upp frågan igen och frågar bara om han tycker att jag ska ta bort den då jag anar att det är något. han urartar i att flyga upp i affekt, kalla mig hora Och äckel, Att mina föräldrar är fyllon,  att jag ligger med mina vänner när jag träffar dem själv?..jag blir vansinnigt sårat och går hemifrån. Han följer efter och i det samtalet framkommer det att hans ex hade bett honom lägga upp en status om deras förlovning strax innan hon även bröt med honom (Pga hittat ny). Så att jag hade skrivit en kärleksförklaring till honom triggade honom pga detta och han kallade mig hora och äckel?.han har inte ens sagt förlåt. Vi har inte ens pratat ut om allt för vi är inne i en period då vi går om varann ganska mycket i 19 dagar och jag tror bara att det blir en explosion igen om inte killen har fått lite återhämtning innan jag tar upp detta. och går igenom vad fan som hände. 

• Svar på tråden Min kille kallade mig hora
  • RubicsCube

Det här var inlägget jag skrev, för den som var intresserad av det: Nu vill jag lägga ut ett cheesy-inlägg för att det är vår 3 års-dag & jag älskar honom så mycket, så ni som råkar läsa allt får skylla er själva 😎🤙

Idag firar vi 3 år tillsammans ? tre år av skratt, kärlek och att du tålmodigt har stått ut med mina distraherande vanor (som att störa dig med fuldans när det inte passar sig). Eller dåligt ursäktande på kryddhyllor 😉 

Jag är så lyckligt lottad och bortskämd att få kalla dig min och att få dela mitt liv med någon som är lika kärleksfull, stark och underbar som du ❤️ 

Du får mig att skratta, även på de gråaste av dagar (Jag ska fortfarande skaffa den där diktafonen så jag får dina guldkorn inspelade). Jag älskar hur vi växer tillsammans, hur vi bygger något vackert och äkta ? vår egen lilla kärleksbubbla ????

Dessa tre år har varit fyllda av alltifrån äventyr till vardag. Alltifrån Estland, Abisko, Kebnekaise, Yasuragi, till Geo-cache, världens mysigaste hem med mys-belysning, ohälsosamt mycket dank memes, så mycket god asiatisk matlagning, familjegos med kattens namn, Wallmans, After Dark, Melt bar, kärleksförklaringar via pizzaleveranser, mittemellan katt & så mycket kärlek i vardagen 👩?❤️?💋?👨❤️

Tre år av oss, och jag ser fram emot minst 70 till (men det är nog läge att fundera på en rullator eftersom du är lite äldre 😉👴🏻). 

Alla mina dagar med dig, min pirat 🏴?☠️♾️❤️

övrig kontext är att det är inte första gången killen reagerar out of proportion, han har slängt ned mig på sängen för jag råkade sucka och gå efter honom när han inte ville handla, jag får inte ha en bild uppe på mitt syskonbarn (nästan jämnårig) för det är en annan man, jag har betalat 8k på killens katt som behövde akut-opereras men han skyllde kattens mående på mig, säger att ingen vill vara med mig eller besöka mig, inte varit med på mitt födelsedagsfirande, lät mig städa en ganska stor festlokal själv i 6h för han hade supit för mkt och mådde för dåligt, alla mina intressen eller whatever bemöts alltid av kritik, jämför mig med kollegor, jag får aldrig komplimanger för individen jag är bara hur jag är lik kvinnliga kollegor, nämnt en kvinnlig kollega och hennes nakenbad i en situation då jag försökte förföra killen, bjudit samma kollega på drinkar framför mig, utan att bjuda mig, om jag köper fel märke av senapen är det problematiskt, blivit sur på mig om jag tar bort platstjänster på snap, blev sur på mig på kungsleden för jag var nervös, det snällaste han sa var något om en långsam snigel. Annars var det saker om vikten och att jag behövde det här. Han tillstår aldrig ngt han sagt. Ifrågasatte min förmåga att vara mamma för att jag gick långsamt på Kungsleden. Var sur på mig för att vi träffade min vän 2ggr i Umeå medans vi hängde med hans vän i flera dagar som även följde med på Kungsleden, sedan umgicks vi med hans släkt och vänner. Vi träffade min familj under 24h. Blev sur på mig för jag folk som frågar om att hänga. Om jag tar upp att jag är sårad gör han narr av mig och säger att jag alltid har en lista. Blev arg på mig för att jag tänkte gå och äta själv på en kryssning då han låg och sov och jag var hungrig. Jag väntade in hnm istället. Kallat mig gödselspridare. Kan inte regulate sina känslor, om han är nervös inför ett möte nästa vecka så bråkar vi alla dagar innan dess för han kan inte särskilja sina känslor. när jag hade sett en misshandel på jobbet och sökte stöd hos killen blev det bråk och jag fick sitta och trösta hnm istället.  killen sitter på eget trauma som barn. 

• Anonym (Störd)

Jag har svårt att få ihop din långa kärleksförklaring där först med vad du beskriver sedan. Hur går det ihop ts? Och om man sen plussar på hans vansinnesbeteende efter din kärleksförklaring så blir det än mer svårförståeligt för mig.

• Anonym (Harredansvaret)
    Anonym (Störd) skrev 2025-01-25 18:31:42 följande:

Jag har svårt att få ihop din långa kärleksförklaring där först med vad du beskriver sedan. Hur går det ihop ts? Och om man sen plussar på hans vansinnesbeteende efter din kärleksförklaring så blir det än mer svårförståeligt för mig.

Du ser ju vad du själv skriver. Är det där priset du får betala för hans s.k. kärlek alltså? Fysisk och psykisk misshande. Ingenting kommer att bli bättre, ribban är satt. Tänker du stanna?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Det låter ju som att hela er relation är totalt fake och helt fruktansvärd!

Var glad för hans utbrott och gör slut - helst igår!

• Anonym (Harredansvaret)
    Anonym (Harredansvaret) skrev 2025-01-25 18:43:05 följande:
    Du ser ju vad du själv skriver. Är det där priset du får betala för hans s.k. kärlek alltså? Fysisk och psykisk misshande. Ingenting kommer att bli bättre, ribban är satt. Tänker du stanna?
    Citerade fel person. Men jag tror budskapet hittar rätt.
  • Anonym (M)
    RubicsCube skrev 2025-01-25 18:39:23 följande:

han är så fin emellanåt. 

Emellanåt är inte ofta nog.
    Bedöm män på när de är som värst, är det fortfarande ok då? Då är han bra.
    Är han en riktig skitstövel när han är som värst, dumpa! 
  • Anonym (Alice)
    RubicsCube skrev 2025-01-25 18:39:23 följande:

han är så fin emellanåt. 

Men du måste trippa på tå för att du aldrig vet när han får ett utbrott härnäst.

Det är en sak att ens partner blir lackar ur för att man diskar för sällan eller stör när hen har sovmorgon. Där finns det åtminstone en logik. Men en småfånig kärleksförklaring är ju inget att bli arg över.

Han bestraffar dig med hemska utskällningar, när du inte har gjort något fel alls. Det är allt annat än okej.
  • Just Precis

Din kille är en katastrof och kommer fortsätta vara det, jag hade varit rädd om jag var du, verkar ju helt jävla gränslös.

Jag hade lämnat min man på studs om han kallade mig hora om inte typ en fet psykos var orsaken och han gett veckor av ånger och bönande om förlåtelse - detta våra barn och fastigheter till trots.

Vet inte om ni tänkt att ni ska ha barn i framtiden men det är ju i sig otänkbart när pappa kallar mamma hora.

Nä burr vilken ärkeskitstövel, gör slut och gör slut nu.

Svar på tråden Min kille kallade mig hora