• RubicsCube

Min kille kallade mig hora

kontext: jag Hade skrivit en cheesy (Men sann) kärleksförklaring till min sambo som fb-inlägg på vår tre års dag. Jag frågade honom över Messenger vad han tyckte om texten (dagen efter). Jag var osäker på om han gillade den eller inte och hade i förväg frågat honom om det var okej, då han är offentlig person. Han hade sagt ja. När jag frågade honom vad han tyckte om den, så var han på jobbet. jag får inget svar. (För han var på jobbet, men han brukar skriva till mig från jobbet och vi går om varann ganska mkt i schemat). kvällen kmr och vi båda är hemma. Jag tar upp frågan igen och frågar bara om han tycker att jag ska ta bort den då jag anar att det är något. han urartar i att flyga upp i affekt, kalla mig hora Och äckel, Att mina föräldrar är fyllon,  att jag ligger med mina vänner när jag träffar dem själv?..jag blir vansinnigt sårat och går hemifrån. Han följer efter och i det samtalet framkommer det att hans ex hade bett honom lägga upp en status om deras förlovning strax innan hon även bröt med honom (Pga hittat ny). Så att jag hade skrivit en kärleksförklaring till honom triggade honom pga detta och han kallade mig hora och äckel?.han har inte ens sagt förlåt. Vi har inte ens pratat ut om allt för vi är inne i en period då vi går om varann ganska mycket i 19 dagar och jag tror bara att det blir en explosion igen om inte killen har fått lite återhämtning innan jag tar upp detta. och går igenom vad fan som hände. 

• Svar på tråden Min kille kallade mig hora
  • Anonym (Toker)
    Anonym (korven) skrev 2025-01-23 07:46:10 följande:
    Pinsam kärleksförklaring eller ej, det är sjukt att balla ur och förolämpa sin partner grovt när uppsåtet var kärleksförklaring.
    Han verkar ha kommit med en halv ursäkt för sitt agerande... Men är ändå nyfiken på vad som stod...
    Anonym (korven) skrev 2025-01-23 07:47:01 följande:

....dessutom sade han ja till att publicera förklaringen

Jag tror att han förväntade sig något normalt. Inget "cheesy".

Om någon frågar om de får låna din bil för att åka till affären så blir du antagligen förvånad om det inkluderade en tur till Ystad och Haparanda.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-23 07:55:10 följande:
    Han verkar ha kommit med en halv ursäkt för sitt agerande... Men är ändå nyfiken på vad som stod...
    Anonym (korven) skrev 2025-01-23 07:47:01 följande:

....dessutom sade han ja till att publicera förklaringen

Jag tror att han förväntade sig något normalt. Inget "cheesy".

Om någon frågar om de får låna din bil för att åka till affären så blir du antagligen förvånad om det inkluderade en tur till Ystad och Haparanda.

Ok, så då är det alltså ok att kalla någon för hora, när de kör länge än vad som avsetts. 

Finns inga ursäkter för att bete sig så, oavsett vad någon gjort. 

• Anonym (Toker)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-23 09:00:14 följande:

Ok, så då är det alltså ok att kalla någon för hora, när de kör länge än vad som avsetts. 

Finns inga ursäkter för att bete sig så, oavsett vad någon gjort. 

Säger inte att det är okej. Men ursäkter finns det. Allt ifrån dåliga ursäkter till bra ursäkter. Om TS hade legat med hela hans kompiskrets och repat hans bil så hade det inte varit okej att kalla TS för hora. Men det hade varit förståeligt.

Nu verkar det inte ha varit vad som hänt. Men jag tror inte heller att det var en vanlig kärleksförklaring. Därför jag är nyfiken.

Förhållandet tycktes ju varit bra fram tills dess att kärleksförklaringen publicerades. Under 3 år verkar han ju inte ha kallat henne för hora. Så det är ju inte ett vokabulär han brukar slänga sig med.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-23 09:12:16 följande:
    Säger inte att det är okej. Men ursäkter finns det. Allt ifrån dåliga ursäkter till bra ursäkter. Om TS hade legat med hela hans kompiskrets och repat hans bil så hade det inte varit okej att kalla TS för hora. Men det hade varit förståeligt.

Nu verkar det inte ha varit vad som hänt. Men jag tror inte heller att det var en vanlig kärleksförklaring. Därför jag är nyfiken.

Förhållandet tycktes ju varit bra fram tills dess att kärleksförklaringen publicerades. Under 3 år verkar han ju inte ha kallat henne för hora. Så det är ju inte ett vokabulär han brukar slänga sig med.
    Nu var det lite mer än att kalla någon h**a:

han urartar i att flyga upp i affekt, kalla mig hora Och äckel, Att mina föräldrar är fyllon,  att jag ligger med mina vänner när jag träffar dem själv?.
  • Anonym (Störd)

Förutom att han är rent skräp som bara är att kasta så var min första tanke att han kan vara otrogen, då kan en partner bli orimligt arg. Kan vara så att han har en annan som han inte vill ska se din kärleksförklaring. Hur som helst bär han ju på en sorts hat till dig som plötsligt fick sitt utlopp.

Finns det ens något kvar att diskutera efter det där rena knäppskalleutbrottet?

• Anonym (Toker)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-23 09:19:11 följande:
    Nu var det lite mer än att kalla någon h**a:

han urartar i att flyga upp i affekt, kalla mig hora Och äckel, Att mina föräldrar är fyllon,  att jag ligger med mina vänner när jag träffar dem själv?.
    Visst... Men ts är ju förvånad över utbrottet. Dvs han brukar inte göra sådant. Antingen har TS varit len som silke i 3 år eller så var det något som verkligen fick honom att spåra ur... Då blir jag ju nyfiken på vad det var?
  • Minkoppte
    RubicsCube skrev 2025-01-22 20:26:57 följande:
    och jag tror bara att det blir en explosion igen om inte killen har fått lite återhämtning innan jag tar upp detta. och går igenom vad fan som hände. 

Varför ska du ta upp det? Tänker du stanna i det där kaoset? Du vet redan vad som hände, han släppte spärrarna totalt och förnedrade dig så mycket han orkade. 

Du behöver visst inte invänta att han fått lite återhämtning. Du trippar på tå för en idiot. Det är så tydligt att du vill ge honom chansen att säga förlåt, men om han nu gör det? Han vet ju att du stannar ändå isf, även fast han beter sig så här, så inget hindrar honom från att göra det igen. 

• Anonym (korven)
    Anonym (Störd) skrev 2025-01-23 09:22:33 följande:

Förutom att han är rent skräp som bara är att kasta så var min första tanke att han kan vara otrogen, då kan en partner bli orimligt arg. Kan vara så att han har en annan som han inte vill ska se din kärleksförklaring. Hur som helst bär han ju på en sorts hat till dig som plötsligt fick sitt utlopp.

Finns det ens något kvar att diskutera efter det där rena knäppskalleutbrottet?

Spot on!
  • molly50
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-23 09:24:33 följande:
    Visst... Men ts är ju förvånad över utbrottet. Dvs han brukar inte göra sådant. Antingen har TS varit len som silke i 3 år eller så var det något som verkligen fick honom att spåra ur... Då blir jag ju nyfiken på vad det var?
    Men varför är det så viktigt att få veta vad TS skrev?
    Han hade ju dessutom godkänt det innan.
    Och att då sen kalla henne för hora och äckel,dra in hennes föräldrar och anklaga TS för att ligga med sina vänner finns det inga som helst ursäkter för. Även om det bara hänt en gång.
    Vad händer nästa gång TS gör något som triggar igång honom?
  • Anonym (M)

Han kallar dig hora och pratar skit? Skulle omedelbart ha dumpat. 

Svar på tråden Min kille kallade mig hora