• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Annisennn
    Björkskogen skrev 2025-04-22 17:22:02 följande:
    Va jättenervös innan 😂 har lite över 2 h i bil till sjukhuset där det gjordes och jag höll på avlida hela vägen 😅 tur gubben va med. 
    Iaf, allt såg jättebra ut. Livligt sprattel fick vi se 🥰 och fick 1:3500 på trisomi 21. Sen 1:9000 och 1:20000 på de andra minns inte vilken som va vilken . Väldigt nöjd med de siffrorna. 
    Ååh så roligt.
    Jag har bara 30 min in till sjukhuset. Kub gick bra med men bebis var så liten så hon kunde inte mäta huvudet så hon uppskattade datum genom mätning av kroppen. Så blev bakflyttad 3 dagar, från 12+5 till 12+2  så till 1/11.
    Ska tillbaka om 2 veckor för nytt ultraljud.
    Så himla skönt att se ett tickande hjärta. Låg sannolikhet på alla tester. Hon fråga om vi ville veta exakta siffror eller att hon bara berätta  sannolikheten, men vi kände att det inte var så noga.

Idag berätta vi för syskonen och den minsta tar hand om bebisen, pussar på magen, ger den vatten i duschen, kramar och har sig. (Gjorde dock det innan med, men nu blev det en större grej)
  • 123hejhej

Känner ni er gravida?? 

Har mått illa sen vecka 6 (går in i 17 imorgon) och det håller i fortfarande fast det blivit lite bättre. Magen har vuxit en del, sen typ v 14-15 så jag ändå sett gravid ut men tycker att allt lixom har pausats nu?? 

Mår fortfarande illa, är lite instabil och känslig vilket jag nog skyller på hormoner hahaah, min hy är dålig så allt det tyder ju på graviditet. Tycker dock att magen stannat eller nästan blivit mindre senaste dagarna. Hade lite ont i magen idag vilket jag kunnat ha till och från men nu va det mer. Det är ju säkert bara för att det växer där inne men kändes lite annorlunda än tidigare. Men har aldrig varit gravid i denna veckan tidigare så vet inte hur det "ska" vara😅 

Fick missfall i höstas och är därför extra nojig. Men inga blödningar eller nått sånt utan den vettiga sidan av mig tänker att det är spökveckor kanske?

Förlåt för långt meddelande behövde bara skriva av mig..

• Mossgrön
    123hejhej skrev 2025-04-24 00:07:14 följande:

Känner ni er gravida?? 

Har mått illa sen vecka 6 (går in i 17 imorgon) och det håller i fortfarande fast det blivit lite bättre. Magen har vuxit en del, sen typ v 14-15 så jag ändå sett gravid ut men tycker att allt lixom har pausats nu?? 

Mår fortfarande illa, är lite instabil och känslig vilket jag nog skyller på hormoner hahaah, min hy är dålig så allt det tyder ju på graviditet. Tycker dock att magen stannat eller nästan blivit mindre senaste dagarna. Hade lite ont i magen idag vilket jag kunnat ha till och från men nu va det mer. Det är ju säkert bara för att det växer där inne men kändes lite annorlunda än tidigare. Men har aldrig varit gravid i denna veckan tidigare så vet inte hur det "ska" vara😅 

Fick missfall i höstas och är därför extra nojig. Men inga blödningar eller nått sånt utan den vettiga sidan av mig tänker att det är spökveckor kanske?

Förlåt för långt meddelande behövde bara skriva av mig..

Det är helt normalt att det stannar av och kan mycket väl vara de berömda spökveckorna du gått in i. Under min första graviditet så kände jag inte av någonting alls, och fick mage först i vecka 20-21 där omkring. Så jag var nojig hela tiden, hade extremt svårt att förstå att det var någon där inne.

Denna graviditeten har magen kommit mycket tidigare, v. 17 nu och den syns helt klart. Däremot känner jag inte av någonting annat, så förutom magen - som inte heller har vuxit avsevärt de senaste veckorna, så känner jag mig inte gravid den här gången heller.

Helt normalt, och allt är säkert i sin ordning. <3 När har du RUL?
  • 123hejhej
    Mossgrön skrev 2025-04-24 20:21:46 följande:
    Det är helt normalt att det stannar av och kan mycket väl vara de berömda spökveckorna du gått in i. Under min första graviditet så kände jag inte av någonting alls, och fick mage först i vecka 20-21 där omkring. Så jag var nojig hela tiden, hade extremt svårt att förstå att det var någon där inne.

Denna graviditeten har magen kommit mycket tidigare, v. 17 nu och den syns helt klart. Däremot känner jag inte av någonting annat, så förutom magen - som inte heller har vuxit avsevärt de senaste veckorna, så känner jag mig inte gravid den här gången heller.

Helt normalt, och allt är säkert i sin ordning. <3 När har du RUL?
    Okej det känns ändå lugnande.

Har inte RUL förrän 19/5 så känns så långt bort, men hoppas det går fort. Tack för svar och stöd <3
  • Anonym (Äntligen planera bebis)

Hej allesammans 😊

Hur mår alla, själv mår väl bra o finna dagar är man trött 

Har ni andra börjat känt riktigt sparka ist för bara rörelse än då? 

För min del känner jag bebis mest bara rörelse än sparkar men som misstänker så har jag någ moderkaka bakväg o tar lite längre för min del få känna bebisen men som tur känner jag iaf att den är där ❤️

O så väntar jag in för RUL tiden ska komma så jag får en dag o tid för mig oxå, borde få snart tycker jag 
    Går in till vecka 17 16+0 imorogn 
    Borde få nån gång slutat av maj 😊  då fyller man 37 så blir väl nån gång omkring där o så ska jag tillbacka till BM den 30 maj så borde få en tid snart tycker man 😊😊

Tiden går fort nu tycker jag ❤️

• Anonym (Lyrka)

Större blödning i fredags (då 16+5). Inget ont då, blod på lördag morgon men sedan avtagit. Dock en del mensvärk idag. Helgen har gått sååå långsamt. Hoppas på att kvinnokliniken kan ta emot mig redan imorgon när jag ringer. hoppas det är ofarligt. 

• 123hejhej
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-05-04 14:41:53 följande:

Större blödning i fredags (då 16+5). Inget ont då, blod på lördag morgon men sedan avtagit. Dock en del mensvärk idag. Helgen har gått sååå långsamt. Hoppas på att kvinnokliniken kan ta emot mig redan imorgon när jag ringer. hoppas det är ofarligt. 

Usch förstår att helgen måste känts så långsam😫

Håller tummarna att du får komma in fort och att allt ser bra ut❤️
  • Björkskogen

Nej men gud vad jobbigt. Kan det vara så att du har moderkakan för långt ner så den helt eller delvis täcker exit? Det kan ju ge större blödningar. 
    Håller tummarna att det är ofarligt ❤️
  • Mossgrön

Hur har det gått för dig? Det är ju inte ovanligt med blödningar, så hoppas att det var en ofarlig blödning och att du och bebis mår bra. <3
  • Väntarpå4an

❤️❤️❤️ Men fy så jobbigt. Hur har det gått?
Svar på tråden BF Oktober 2025