Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Så trött, less... behöver skriva av mig

Bra. Fokus framåt. Och kanske använda skydd...? Jobbigt med MF men ni ska väl ändå inte ha fler barn? I er situation vore det tyvärr ingen bra idé när ni har fullt upp med tonåringens mående. Fokusera på den familj ni redan har istället för att omkullkasta dynamiken ännu värre. Betygen är viktiga men inte så viktiga, men hon kan alltid gå ett år på GY och läsa upp grundskolebetygen. Det är mindre än en termin kvar, så kämpa och peppa men det är inte hela världen.

• Anonym (F)
    Anonym (tröttåless) skrev 2025-01-24 10:48:10 följande:

Tack för din kommentar, huruvida vi ska ha nå fler barn eller inte är den minst relevanta frågan just nu. 

för henne som har både autism och ADHD vore ett extra år förödande, så vi försöker hålla henne igång, tror helt ärligt att om hon börjar tappa betyg ger hon upp.

Det är det faktiskt inte. Ni har ett barn som mår totalt skit så det är väl högst relevant att inte göra situationen ännu värre? Ett litet barn skulle förändra precis allt, för er alla, och frågan är om ni vuxna verkligen skulle orka också, att det inte bara är dottern som skulle få det värre.

Jag tror ni vuxna behöver acceptera att hon antagligen inte kommer in på gymnasiet till hösten, iaf låter det som att hennes betyg inte kommer att räcka, eller gör hon det om hon sköter skolan resten av terminen? Känns tyvärr inte troligt att hon kommer att klara det (orka, ha motivation osv). När ni vuxna kommer till den punkten så kommer ni alla att kunna slappna av mer och då kanske hon fixar några delar iaf.
Svar på tråden Så trött, less... behöver skriva av mig