Så trött, less... behöver skriva av mig
Så.. sedan augusti i år har vi kämpat med tonåringens (snart 15) år mående. Hon mår skit av att vara i skolmiljön och just nu håller vi tillsammans med skolan på att ansöka om plats i resursklass (med tonåringens medgivande).
Jag gör allt för henne (såklart!), lämnar i skolan, missar jobb (har intyg för VAB), har ingen egen fritid då jag stöttar för att se till att hon kommer iväg på sin aktivitet flera gånger i veckan och sitter där och väntar på henne tills hon är klar, kontakt med skolan femtioelva gånger om dagen, hennes ständiga öppna linje dygnets alla timmar för allt hon kan tänkas behöva, med på alla BUPbesök, packar hennes väskor, fixar med kläder osv.. ja ALLT hon kan tänkas behöva i stödväg.
Idag satt hon bara kvar i soffan, påklädd.. Frågade om hon hade ångest eller vad som händer, fick till svar att hon bara inte vill gå till skolan. Så jag var tydlig som vanligt; "jag förstår att du känner så, jag vet att du kämpar. du vet också att vi alla runtomkring också kämpar. men går du inte i skolan kommer det drabba dina betyg till sist och det kommer påverka dina möjligheter att gå det gymnasieprogram du vill. du är den enda som kan fatta det här beslutet". Sen gick jag för att borsta tänderna, kom ut ur badrummet och då hade hon dundrat iväg. SMS:ade att jag tyckte hon gjort bra som tagit sig iväg till skolan, får tillbaka ett "hatar dig". Första gången sen hon var riktigt liten hon säger nå sånt till mig, förstår ju att det har med frigörelsen och allt vad det är att göra. Men vilken annan vecka som helst hade varit bättre. Fick missfall i tisdags..
Missfall på en oplanerad graviditet som skapade kaos mellan mig och min man i flera dagar.. Tre dygn av kaos.. fick vara lugnt i ett dygn sen innan jag började blöda.
Jag vill att mitt barn ska må bra.
Jag vill ha tillbaka min graviditet.
Jag vill ha ett eget liv igen som inte kretsar kring hennes mående.
Men man får sällan som man vill va? Nu ska jag lyckas lägga all den här skiten åt sidan och ta mig iväg och jobba, ska hålla fortbildning idag. Det blir ju kul.