-
Jag tycker att han verkar vara en mycket märklig typ som ljuger för sin flickvän om vilka som bor i hans hem. Han kan nog ha fler små "egenheter" som kan ställa till problem...Anonym (K) skrev 2025-01-27 08:54:28 följande:Ja, det kan jag också tänka mig. Måste inte vara missbruk eller så, men han kanske bara inte klarar av ansvaret.
-
Antingen är barnet familjehemsplacerat eller bor hos mamman. Eller också är han ihop med barnets mamma eller nån annan kvinna. Är det det första alternativet så skäms han kanske eftersom det är stigmatiserat att förlora vårdnaden om ett barn. Är det det andra alternativet så vill han ha TS vid sidan av. Kan inte tänka mig fler alternativ. Om nu inte tråden är påhittad förstås.Anonym (K) skrev 2025-01-27 09:24:06 följande:Det håller jag verkligen med om! De har varit tillsammans så länge att det här är en sak man är ärlig om, hur mycket man än skäms, även om man kanske inte ens har orsak till det. Han mörkar och ljuger. Frågan är varför. Man tror ofta det värsta när folk inte kan vara ärliga.
-
Eller alltså det är klart att det finns andra tänkbara scenarier. Det finns ju thrillerserier på Netflix på liknande tema men så långt vill man ju inte tänka... Tids nog blir det väl dags för födelsedagsfiranden, skolavslutning osv. En 9-åring har ju ett eget liv med skola, kompisar, fritidsaktiviteter osv. Sanningen lär ju komma fram tycker man. Efter tre år antar jag att TS har en egen relation till 9-åringen och skulle kunna ta kontakt med honom på nätet t ex. och bara kolla läget.Anonym (K) skrev 2025-01-27 09:30:54 följande:Ja jag kan inte heller se några andra förklaringar, faktiskt.
-
Kan ju vara på tiden nu när det gått ett halvår...KimLinnefeldt skrev 2025-01-27 11:36:50 följande:
Fantisera inte. Kräv svar.
-
Vad för "normala förklaringar" tänker du på? Vi får hoppas att det inte är lika illa med TS kille som med mannen du dejtade.Anonym (K) skrev 2025-01-27 11:07:40 följande:Ja, jag tänker mig mer normala förklaringar ;) En vän till mig dejtade en kille som först hade barnen hemma, sedan kom lögner om varför de inte sov över längre men ändå var där för umgänge ibland mm. Han var en mycket sjuk individ och vi ska inte gå in på vad han gjorde mot sina barn... Han baktalade sitt ex å det grövsta också.
Jag tänker att mamman kanske kommit ut från nåt behandlingshem eller liknande och att barnet bor hos henne. Mamman kanske aldrig förlorade vårdnaden "formellt" i nån domstol eller hur det nu går till utan mannen kanske tog hand om barnet så länge mamnan fick behandling för sitt missbruk. Kanske är deras relation inte heller helt avslutad. -
Hon kanske bara har hört mannens version om mamman. Han kan ha ljugit om vissa saker. Och även om det stämmer att mamman är missbrukare så kanske hon är nykter nu och har lyckats få vårdnaden, alternativt att 9-åringen vill bo hos mamman och att han därför har låtit honom flytta till henne. Han kanske hade separerat från mamman men så kanske de har börjat hitta tillbaka till varandra.Anonym (K) skrev 2025-01-27 13:02:23 följande:Ja, alltså sånt som inte handlar om rena sociopater eller liknande. Det var inte jag som dejtade killen utan en vän till mig, men hans böjelser var långt utanför normen, om man säger så. Han hade alltså sjukligheter mot både sina barn och olika kvinnor.
Det skulle i och för sig vara en möjlighet, men det har gått tre år (enligt trådstarten) så frågan är hur mycket insikt ts har i hennes liv, i hans liv och i deras relation. Avslutad, eller inte. Ja, det vet man inte heller. Kommer ihåg en rätt nylig tråd där en kvinna är sambo och har barn med en man men hans ex vet inte ens om att någon av dem existerar, så det kan nog fungera minst lika väl åt andra hållet också, att man fortfarande är ett par men mörkar det.
Enligt TS sover han ju inte över - var han nu är - utan kommer hem samma kväll. Det tycker jag tyder på att barnet är familjehemsplacerat och att han har övervakat umgänge två dagar i månaden (en dag varannan helg).
Vi vet inte hur mycket TS umgåtts med mannen under dessa tre år. 9-åringen kanske aldrig har bott hos honom på heltid utan sovit över då och då. Mamman kanske jobbade mycket eller obekväma tider och därför hade han barnet större delen av tiden men nu har mamman bytt jobb. Eller så har mamman flyttat och de kan därför inte ha växelvis boende längre. -
Ingenting, förutom att hålla liv i tråden ett tag till kanske? Oj så spännande att vänta på lördagen för att få höra fortsättningen!Anonym (Petra) skrev 2025-01-27 19:45:19 följande:Så vad ska du göra?Anonym (Sviken) skrev 2025-01-27 18:46:28 följande:
Pappan till barnen har haft detta barn på heltid under hela dessa 3 år som vi varit tillsammans och mamman till barnet är en känd missbrukare på orten vi bor. Hon har inget jobb och varit på behandlingshem flertalet gånger under våra 3 år tillsammans så det är inte bara killens version jag går på.
Som någon skriver, nej han har ingen skyldighet att berätta något för mig men jag känner att få finns inte tilliten att kunna dela med sig av vad som händer I ens liv. Exkluderar man någon på detta sätt som jag blivit, jag känner mig väldigt sviken att han inte kan lita på mig. Älskar man någon och man vill leva med den personen som han säger att han gör och vill så blir detta ett väldigt stort svek för mig. Tillit och ärlighet väger väldigt tungt för mig i en relation.
Kommande lördag är en helg som jag vet att han kommer åka iväg ......
Så han har barn med en känd missbrukare på orten. Och ett till barn, som är tre år yngre, med en annan kvinna som han separerade från när barnet var under tre år. Två gånger har han alltså gjort en kvinna med barn och separerat under småbarnsåren. Och nu har ena barnet antagligen blivit familjehemsplacerat men han låtsas att barnet bor kvar hos honom. Och detta har du accepterat i över ett halvår nu. Okej...
Om du känner mamman kan du fråga henne? Om ni bor på en mindre ort så gå förbi barnens skola och hälsa på? Fyller inget av barnen år snart eller har nån fotbollsmatch eller avslutning av nåt slag? Då brukar man ju träffas... Hur firade de jul? Fråga det andra barnets mamma? Farmor? Det finns väl en herrans massa personer du kan fråga?
När han skickar bilder på sig och barnet - går det att se var bilderna är tagna? Ser du var meddelandena är skickade från? Om ni kommunicerar via en app - ser du om avståndet ändras mellan er?
Varför säger du inget när du ser att sängen är tom? Och varför vill du inte svara på den frågan? Du verkar köra lite samma stil som din kille: undvika elefanten i rummet rätt så skickligt... -
Hur mår 6-åringen i den här hemsituationen? Du har alltså inte fått träffa honom/henne heller sen i somras? Tänk om det yngre barnet far illa? Som vuxen tycker jag att man har ett visst medmänskligt ansvar. Att passivt låta en sån här sak passera i över ett halvår tycker jag inte är okej. Jag förstår att du känner dig sviken men du borde åtminstone ringa upp 6-åringens mamma och ta reda på hur det ligger till.
-
Så hon fick en förlossningsdepression och började supa/knarka och han lämnade henne när barnet var under två år, träffade snabbt en ny och fick ett barn till och separerade igen när yngsta barnet var två år?Anonym (Sviken) skrev 2025-01-27 20:44:33 följande:
Mamman till barnet var inte missbrukare när de var tillsammans vad jag fått till mig, utan blev det under småbarns åren.
Jag bodde inte på orten då men vad jag fått till mig från flera håll så uppkom detta av en förlossnings depression.
Jag känner inte mamman till det yngre barnet men vet att hon bor på annan ort.
Jag har gått den vägen förut, att kontakta hans närhet. Mamma och kompisar och det blev inte bra så därför undviker jag det denna gång.
Julfirandet och födelsedagar har firats hemma hos farmor. Jul firar vi alltid på varsitt håll och födelsedagarna för barnen så var jag sjuk och kunde inte närvara.
När han skickar bilder så känner jag inte igen miljön men de är inomhus så mycket kan jag säga.
Jag kommer att prata med honom är han för på tal att han ska iväg på lördag igen och ifrågasätta hela situationen som jag tycker pågått för länge
På vilket sätt blir det inte bra om du frågar nån bekant hur 9-åringen mår nuförtiden?
Han bjöd alltså med dig till farmor för att fira 9-åringens födelsedag? Innan du blev sjuk alltså, så blev du medbjuden? Visade han några bilder från födelsedagskalasen och julfirandet hos farmor? Du kanske ringde och gratulerade 9-åringen?
Hur går det till på morgonen efter att han sagt att barnen sover? Äter ni frukost ihop eller så? Har 9-åringen hunnit åka till farmor innan du vaknar? Och var är 6-åringen när det är frukostdags? På scoutläger?Anonym (Sviken) skrev 2025-01-27 20:48:06 följande:Jag har väntat på att han själv ska känna sig redo att vilja prata om detta själv, därav min långa väntan och som sagt förde detta på tal en gång och fick då till svar
"nu et jag inte vad du pratar om"
Därav blev inget sagt om sängen heller för att jag kände jag att jag kom ingen vart med det jag sa då
Du kan "råka" väcka 6-åringen (tappa nåt i golvet så det låter en massa) och när hen ändå är vaken så vill du såklart passa på att hälsa på honom lite kort, säga godnatt och fråga var storebror är. -
På lördag när han åkt till farmor så kommer du på att du bara måste ha det där receptet på hallongrottor som farmor bjöd på sist så du ringer upp farmor och ber om receptet. Av ren artighet frågar såklart också om hon har det trevligt ihop med sin son och sitt barnbarn och vad de ska hitta på för kul under dagen. Och så passar du på att påpeka hur roligt det är att de umgås så mycket på helgerna nuförtiden och att barnbarnet sover hos henne flera dagar i veckan.
-
Om du inte vet hur du ska ta upp frågan: Kylskåpet, tvättkorgen och liknande attraktioner i ett hem brukar avslöja om det bor ett barn där på heltid eller inte.
Nästa gång han har 6-åringen över helgen så kommer du på att du glömt nåt jätteviktigt hos honom (typ din enda mobilladdare så du inte kan använda mobilen för den har laddat ur) så du åker hem till honom och ringer på dörren på dagtid och frågar om de sett din laddare. Och så passar du på att utbrista "Nämen är Pelle här? Vad mysigt, jag som inte träffat honom sen i somras! Pelle!!! Det är Louise här, kom ska jag visa dig nåt kul! Gud vad kul att se dig! Hur mår du? Och var har du storebrorsan nuförtiden?"
Eller så väntar du ett halvår till innan du "för det på tal" lite försiktigt. Och under tiden startar du en ny tråd: "Varför sviker han?" Och i sommar kan du plita ihop en tråd om era inställda semesterplaner. -
Hur gick det i helgen?