Manipulerad?
Vi bor i ett av Sthlms bästa områden i ett 80-talshus. Frun vill inget hellre än att bo i sekelskifte. Jag är öppen för att flytta men det blir för dyrt nära stan. Frun har då föreslagit ett område som ligger off och ökar min pendling med 2+ timmar per dag.
MEN hon har också gjort en enorm grej över att jag är borta från familjen alldeles för mkt. Jag lämnar barnen 2 dagar i veckan och hämtar en. Annars är jag hemifrån drygt 7-18. Men hon tycker jag är borta ?sinnessjukt mkt? (är väl inte borta en sekund mer och på helgerna är jag iväg med barnen konstant. Jag tjänar väldigt bra och står för +90% av familjens försörjning. Går jag ned på en lägre tjänst och får mer tid tappar vi kanske +50k i månaden och frun vill absolut inte jobba mer eller ha ?ett jäkla 8-17 jobb?.
frun har nu föreslagit flytt till ett område mkt längre bort som ökar min pendling med 2 timmar per dag. Det ger också ett mycket mer bilberoende liv. När jag frågar hur det ska bli för barnen om jag är borta mkt mer och inte kan hämta/lämna säger hon bara ?men det är ju inget problem så länge jag får bo härligt?
Jag tycker detta är väldigt fult och manipulativt. Bevisligen är det inget problem för henne att jag är borta från familjen för då hade hon ju inte släppt det helt bara för att hon får bo i ett annat hus????