• Anonym (I)

Kommer soc kopplas in om jag berättar?

Om jag berättar för psykolog vad barnens pappan utsatt mig för, kommer soc att kopplas in då? Det handlar om åratal av framför allt psykisk misshandel, men även sexuella övergrepp och viss fysisk.

• Svar på tråden Kommer soc kopplas in om jag berättar?
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (I) skrev 2025-01-27 13:45:23 följande:
    I det här fallet skulle de aldrig förbjuda det.
    Kanske inte, men de kan kalla pappan till samtal så kanske han förstår allvaret i det han utsätter barnen för. Jag förstår inte varför du är så flat kring detta.
  • Anonym (I)
    Xenia skrev 2025-01-27 13:53:30 följande:
    Men vad är det du är rädd för? Att han ska få vårdnaden om barnen på heltid?

Att du får enskild vårdnad, det vore väl det bästa?

Eller tror du att soc skickar iväg barnen till något slags fosterhem/HVB?
    Honom och vad han skulle göra om han blir anmäld på grund av något jag sagt.
  • Anonym (I)
    Anonym (Kanske) skrev 2025-01-27 13:54:19 följande:
    Kanske inte, men de kan kalla pappan till samtal så kanske han förstår allvaret i det han utsätter barnen för. Jag förstår inte varför du är så flat kring detta.
    Jag är definitivt inte flat, du har några ord i en tråd på nätet. Bara för att jag inte vill diskutera situationen med främlingar betyder det inte att jag är flat.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (I) skrev 2025-01-27 13:59:16 följande:
    Honom och vad han skulle göra om han blir anmäld på grund av något jag sagt.
    Och vad exakt är du rädd för att han ska göra? Det finns både polis och socialtjänst att vända sig till om han angriper dig/barnen fysiskt eller för den delen psykiskt med skrik, hot och annat.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (I) skrev 2025-01-27 14:01:00 följande:
    Jag är definitivt inte flat, du har några ord i en tråd på nätet. Bara för att jag inte vill diskutera situationen med främlingar betyder det inte att jag är flat.
    Nej, det är inte din ovilja att diskutera, det är din ovilja att lyfta ett enda jävla finger för att skydda dina barn.
  • Anonym (A)

Jag förstår inte. Om du ännu inte pratat med en psykolog om detta, och om du hanterar exet bra idag, varför inte vänta tills barnen är myndiga? 

• Anonym (I)
    Anonym (Kanske) skrev 2025-01-27 14:02:45 följande:
    Nej, det är inte din ovilja att diskutera, det är din ovilja att lyfta ett enda jävla finger för att skydda dina barn.
    Du vet ingenting om vad jag gör.
  • Anonym (I)
    Anonym (A) skrev 2025-01-27 14:34:21 följande:

Jag förstår inte. Om du ännu inte pratat med en psykolog om detta, och om du hanterar exet bra idag, varför inte vänta tills barnen är myndiga? 

För att jag garanterat har ptsd och flera i min omgivning är på mig om att jag borde söka hjälp.
  • Anonym (A)
    Anonym (I) skrev 2025-01-27 14:46:21 följande:
    För att jag garanterat har ptsd och flera i min omgivning är på mig om att jag borde söka hjälp.
    Och det kan inte vänta? 

Hur yttrar det sig?
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (I) skrev 2025-01-27 14:45:11 följande:
    Du vet ingenting om vad jag gör.
    Jag vet exakt vad du skriver i tråden och det går ut på att du inte vill blanda in soc.
Svar på tråden Kommer soc kopplas in om jag berättar?