• Jassan123

IVF 2025

Solrosen96 skrev 2025-03-09 16:39:29 följande:

Jag fick vara glad i en dag över mitt plus, igår eftermiddag började jag blöda nästan som en mens men utan mensvärk så nu känns det rätt kört.
    IIdag är det fortsatt blod men inte så mycket.

Testet jag tog imorse var så starkt men tar väll ett tag innan de går ner. 

Imorn får jag höra av mig till kliniken, är det ens nån idé att fortsätta med progesteron?

Det "positiva" är att jag iallafall vet att jag KAN bli gravid, första plusset någonsin, synd att det blev såhär direkt dock 😕

Usch vad tråkigt för er om det nu har avslutat😪 Fortsätt med progesteron tills du pratat med kliniken . Man kan ju blöda utan att det blivit missfall. Förstår din känsla med att man kan iallafall bli gravid , så kände jag med när jag fick mitt första pluss ! 
    Önskar dig all lycka oavsett hur det går denna gång🌺
  • Jassan123
    saltlakrits10 skrev 2025-03-11 17:31:57 följande:

Jag kan inte tro det är sant, men jag är gravid, testade positivt idag på testdagen. 😱 haft som mensvärk till ifrån 1 vecka men det var tydligen positivt. Det tog sig på 2a återföringen (FET). 

Grattis till plusset 😁 
    Jag hade svag mensvärk näst intill varje dag från dagen vi gjorde FET till testdagen ungefär . Nu kommer den och går lite då och då . Blir lika orolig varje gång det värker till , så rädd för missfall. Men försöker intala mig att mensvärken är positivt och att det betyder att det växer för fullt i lilla magen 🤗
  • Jassan123

Ultraljud idag v.8  (7+4) . Det fanns inget hjärtslag ... känner mig så tom .. 😭
    Försöker se positivt på att jag iaf vet att jag kan bli gravid och hoppas innerligt att något av dom 3 vi har i frysen kommer välja att stanna hos oss 😢

• Jassan123

Tack allihopa 💖 
    Man måste försöka se något positivt för annars håller man inte ihop. Hela denna resan vi alla går igenom är så otrolig känslomässig och omskakande. 
    Trodde inte att det skulle slå så hårt som det gjort. Håller med om att det är så viktigt med att få sörja i sin egen takt.  Men jag är lyckligt lottad som har en fantastisk partner som har hållt om mig , gråtit med mig och är så stöttande i detta . 
    Det kommer bli vår tur , bara inte denna gången .. 💖 
    Önskar er alla lycka 🌺💖 

• Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-04-21 11:21:59 följande:

Nu har jag äntligen fått min mens efter missfallet, var en konstig och långdragen cykel. Så imorn ska jag kontakta kliniken och så blir det förhoppningsvis en frysåterföring denna cykel. Vi fick bara ett ägg till frysen så jag hoppas allt går bra 😊 

Men vad skönt att det börjar närma sig igen ! Nu hoppas vi på ett dunder ägg för er del 🤗 Var idag på ultraljud efter mitt MA och allt såg bra ut . Så nu sitter jag också bara och väntar på att mensen ska komma ! 🤣 
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-04-24 21:36:11 följande:
    Hej jassan! Jaa nu har vi vul nästa fredag, förhoppningsvis är min cykel normal igen. Brukar få positivt äl test dag 12-14 vanligtvis, hoppas det blir så denna månaden. Blir galen av all väntan, tiden går så fort men samtidigt så långsamt 🥲

Hoppas din mens kommer snart också då så vi kan ruva ihop 😅🥰🥰
    Hoppas allt ser bra ut för er på fredag ! Ja denna väntan.. den är hemsk ! Känns som om man inte göra annat än att väntar  🤣 
    Den har kommit ! Men måste vänta till nästa mens igen innan vi får göra en återföring ... just nu känns det som en evighet till dess . 
    Håller alla tummar och tår för att det är er tur nu 🌸
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-04-30 21:00:29 följande:
    Jag har börjat få lite äl symtom så hoppas de ser bra ut på fredag hihi 😊 

Jaha behöver det gå 2 cykler emellan? Ja allt känns ju som en evighet tyvärr 😅 

Tack snälla du! 💕
    Hoppas ! 
    När vi fick konstaterat MA så sa dom på mötet att vi kunde göra en återföring efter nästa riktiga mens om vi ville och om kroppen var återställd. (Vilket kroppen var) När mensen kom och vi ringde till kliniken så sa dom att nej dom gör ingen återföring utan att vi måste vänta till nästa cykel igen .. det var lite som en käftsmäll faktiskt och vi blev otroligt besvikna .  
    Nu kommer ju oron lite över hur det ska gå i sommar , om kliniken kommer vara öppen ,eller om den kommer vara stängd  något , vill inte behöva vänta till efter sommarn😣
  • Jassan123
    starrsky skrev 2025-05-01 14:09:16 följande:
    Efter mitt tidiga MF v6 fick vi faktiskt börja med ivf redan nästa mens direkt (dvs cykeln efter missfallsblödningen) eftersom UL såg bra ut och gravtest var helt negativt. 

Segt att behöva vänta ytterligare en cykel! Sa de varför?
    Det var det som var tanken att vi också skulle få göra enligt läkaren på ivf kliniken om allt såg bra ut på UL. Vilket det gjorde . Allt såg jätte fint ut . När vi hade fått klartecken från kvinnokliniken ringde vi till ivf kliniken och sjuksköterskan vi fick prata med där sa att vi skulle köra nästa cykel igen . Jag ifrågasatte om vi verkligen inte skulle få en insättning nu för att det var de som var sagt . Fick bara till svar att man vill att kroppen ska återhämta sig ordentligt ... 🤔
  • Jassan123
    starrsky skrev 2025-05-01 20:27:31 följande:
    Hmm 🤔 Vad skönt att det såg bra ut iaf. Håller tummar och tår för att det ska gå hela vägen för er nu! ❤️ All väntan och alla dessa nedräkningar... 
    Ja det känns som man inte gjort annat än att väntat på hela denna resan 😅 
    Tack snälla , hoppas allt går vägen för er också 🥰🌸
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-05-02 12:40:08 följande:

Nu har jag haft mitt vul, snabbaste ultraljudet jag varit med om 😂 såg en blåsa på 15.5 mm direkt. 

De tror att jag kommer få ett positivt test i helgen och siktar på en återföring fredag eller lördag nästa vecka🤩

Vad skönt att allt såg bra ut ! Nu håller vi alla tummar och tår att det går vägen denna gång 🌸🥰
  • Jassan123
    Anonym (Obi) skrev 2025-05-11 21:23:30 följande:

Vilken klinik har ni använt er av?

lycka till alla under sina resor <3

Nordic Ivf Göteborg 🤗
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-05-09 14:11:17 följande:

Nu är jag ruvare igen hihi! 🥰
    Embryot såg jättefint ut enligt läkaren så nu hoppas vi att det stannar 😊 testdag 23/5 

Åh va härligt !Hoppas allt går bra denna gång,  önskar dig all lycka 🤗🌸
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-05-22 16:18:40 följande:

Hej fina gruppen! 

Jag testade idag en dag innan testdag, använde 3 tester och gissa vad? 

JAG ÄR GRAVID!!!!! 🥰🥰🥰 

Testerna var lika starka som kontrollstrecket och inga spottings har jag haft denna gången.
    Åååh vad glad jag är 💕

Stoooort grattis !!! 😁🌺
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-06-09 12:49:24 följande:

Nu har jag varit på tidigt ultraljud och där såg vi ett hjärta ticka hihi! 😍 allt såg jättebra ut och växer precis som det ska 😊 vecka 7+1 nu 

Har fortfarande inga symtom i princip, känner mig inte sugen på mat men har inga problem att äta. Kanske något svagt illamående på morgonen ibland men inte så att det stör mig direkt. 

Va skönt att allt såg bra ut  ! Stort grattis igen 🤗
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-06-18 11:45:11 följande:

Hej ivf-vänner☺️
    förlåt jag inte skrev nå mer efter förra återföring i april, fick mensen å blev så jävla ledsen så jag loggade allmänt bara ut..
    i fredags den 13e gjorde jag återföring med ett fryst 5dagars så idag är jag på ruvardag 5! Fick en liten rosa blödning rd3 och efter det lite bruna flytningar.

ska läsa igenom allt sen jag va inne senast och se hur det gått för alla! 

Välkommen in igen 🤗 gjorde precis likadant när vi fick MA i mars . Var behövligt med en pause från allt ! 
    Gjorde FET igår med ett 5 dagars så nu hoppas vi på att det är våran tur 🥰
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-06-18 16:14:56 följande:

Förståeligt att ta en paus härifrån, de måste man ibland💕

Jag håller tummarna för er hejåhoj och jassan! Ni får uppdatera hur de går under ruvardagarna😊

Tack snälla. Absolut 🤗
Svar på tråden IVF 2025