• Jassan123

IVF 2025

Solrosen96 skrev 2025-02-19 10:34:21 följande:

Hej på er igen 😊

I måndags tog jag suprefact för dom visste inte om min högra äggstock skulle visa sig idag med jättemycket blåsor och isåfall bli totalfrys.
    Men dom hittade den inte idag heller så dom tror att den inte svarat på stimuleringen. Eftersom det bara blev plock på en sida så var det 8 blåsor som var 5 ägg. Känns lite snopet när de från början trodde att jag skulle få mycket blåsor och bli överstimulerad.

Jag fick göra en "rescue" med ovitrelle och på fredag är det återföring.

Nu hoppas vi att nåt av äggen blir befruktade så att jag också kan få ruva 🥰

Så spännande ! Vi får hoppas att det är 5 guldägg och att de blir en lyckosam befruktning! 🤗
  • Jassan123
    Vixens skrev 2025-02-19 16:12:36 följande:

Hej, 

Hade testdag idag, och fick ringa till kliniken och bekräfta GRAVIDITET 🥹 Har tjuvtestat lite tidigare, men inte vågat tro på det. 

Så idag slog det digitala testet om från 1-2 veckor (förra veckan) till 2-3 veckor 🥹❤️.

Har tid för vul den 7/3, hoppas tiden går snabbt tills dess och att allt är som det ska där inne ✊🏻🙏🏻🙈

Stort grattis  och lycka till!! 🥳🌺
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-02-21 16:17:15 följande:

Jag hade återföring idag, alla 5 ägg var befruktade.
    På tisdag får vi veta om något klaras att frysas. 

Så nu är jag också ruvare 🥰

Åh vad roligt för er ! Grattis och lycka till 🤗🌺
  • Jassan123

Är det någon här som tar cyklogest ? 
    Jag började med det 3 dagar innan FET och fick inte direkt ett slut datum . När jag läst runt lite verkar det som om det ska tas i 38 dagar ? 
    Idag pratade jag med kliniken och kvinnan där sa att jag kunde sluta med dom på fredag .. alltså v.6 (5+1) vilket bara är isåfall 20 dagar . 
    Hur har de varit för er ? Hur länge tog ni dom ? Vågar jag sluta så tidigt med dom?😵

• Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-02-25 13:56:01 följande:
    Jag tar cyklogest nu, kliniken sa att jag skulle ta dem till test dag, är jag gravid ska jag fortsätta en vecka till. Så de blir ju 3 veckor typ?  Jag känner detsamma, kan man bara sluta tvärt? 
    Hm okej .. Jag skulle då bara ta dom 3 dagar till efter test..   tycker det låter konstigt . 
    Undrar också hur de funkar att bara sluta så där tvärt 🤔
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-02-25 15:08:23 följande:
    Hur noga är du med cyklogesten med tider och så?

Jag jobbar 2-skift, isåfall får jag ställa klockan tidigt och sätta in en cyklogest o sen försöka somna om för jag sover ju lite längre på kvällsveckan. 
    Försöker vara noggran.
    Jobbar också dag och kväll . Försöker att ta dom med 12 timmars mellanrum men kan diffa någon halvtimme sådär. 🤔
  • Jassan123
    EB90 skrev 2025-02-25 15:32:04 följande:
    Jag tar cyclogest och även extra progesteron i spruta var tredje dag. Är i 6+5 idag. Fick MA senast jag blev gravid så kanske tar de i lite extra den här gången. Har UL imorgon och får se då vad de säger, men tror att jag kommer fortsätta ett bra tag till. Känns läskigt att sluta, så förstår din oro! 
    Aha okej ! Hoppas det ser bra ut på UL imorgon 🤗 ja jag vill ju inte riskera att de slutar dåligt för att man slutar för tidigt..  Man vet ju inte alls hur kroppen reagerar på det ! Fick ju en hel del utskrivet så kommer nog att fortsätta ett litet tag till iaf . Känner nog att jag måste följa min magkänsla där 🤔
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-03-07 08:56:15 följande:

Jag är gravid!!

Jag kan inte tro det, det är så läskigt. 
    Jag har haft bruna flytningar i 5 dagar och tänkt att det kanske inte funkade pga dom men det var positivt imorse. Är det någon annan som haft bruna flytningar? Man har ju läst både positiva o negativa grejer om det. 

Grattis till plusset! Så roligt 🤗!
  • Jassan123
    Vixens skrev 2025-03-08 11:39:05 följande:

Hallå igen! Det var ett tag sen jag skrev här, var i samband med testdagen den 19/2.

Nu har några veckor passerat och jag var på vul igår, där fick vi se ett pickade litet hjärta i vecka 7+0 🥹😍.

Känner mig inte helt lugn ännu, men att få se hjärtslag har iaf gett mig mer acceptans att jag faktiskt är gravid. Nu vill jag bara komma förbi vecka 12 för att kunna njuta lite och inte ha samma oro.

Lycka till alla ni som är igång med ivfer eller ruvar, och grattis till er som redan plussat! 😍🌸💕

Åh va roligt ! Hoppas verkligen att allt går bra för er 🥰 
    Är 6+2 idag , har egentligen inte haft så mycket symtom, ömma och spända bröst och att jag behöver springa och kissa 1-2 gånger per natt 😅 så känner verkligen igen känslan av att ha svårt att förstå att man är gravid. Konstant oro för att det inte ska gå vägen !! Hoppas och tror att det blir mer verklighet efter ultraljud. Har tid för det den 17/3 och hoppas verkligen på att det finns ett litet 💖 som slår. 
  • Jassan123
    Vixens skrev 2025-03-09 17:58:24 följande:
    Tack 🥰 Håller tummarna för er också!

Jag har fått den här extrema tröttheten nu sen en vecka tillbaka och ett milt illamående på det (milt = utan kräkningar). Sen är jag hungrig konstant och behöver äta något typ varannan timme för att inte må allt för illa. Märkligt är att alla symptom kom samtidigt över en natt, måste ju vara att kroppen nått en viss nivå med hormoner eller liknande 🤔😂.

Hoppas allt går bra för er den 17e 😍🤞🏼
    Tack så mycket 🥰 
    Ja trötthet har man ju drabbats av .. 😅 
    Hahaha ja verkligen , väntar på att symtomen ska komma som ett brev på posten 🤣  Eller så får man turen att må bra ! Peppar peppar 🤣
Svar på tråden IVF 2025