• VSGJ2025

IVF 2025

Elon95 skrev 2025-04-23 18:31:47 följande:
    Tack detsamma! 😍 hur gick det för dig sen fick du komma in på UL innan påsk? Ja väntan är som sagt eländigt haha. Lite jobbigt att inte veta datum ännu på när insättning ska ske tycker jag 😅 men det kommer, ska göra äl tester inför det så småningom.  
    Jag ringde på onsdagen innan påsk och fick komma in direkt på ett UL och då såg slemhinnan tunn ut och jag kunde börja med hormonstimuleringen av slemhinnan dagen efter. Vi var på nytt UL häromdagen och då var slemhinnan tjock och fin och om ett par dagar ska jag börja med progestoronet och nästa vecka är första återföreningen (FET) inbokad. Äntligen är det dags! Åh vad jag hoppas att det ska gå bra. vi har ju turen med många i frysen så det gör mig nog mycket lugnare inför tanken att det inte klarar upptiningen eller inte fäster men såklart kommer det vara jobbigt ändå. Men nu ska jag inte gå händelserna i förväg och bara njuta av denna tid 😊❤️

själv då, några nya besked och datum? Fått några utslag på testerna? 😊
  • VSGJ2025
    Josefine1987 skrev 2025-04-30 18:00:26 följande:
    Vad spännande med återföring nästa vecka. Håller tummarna för er! Och så fint att veta att det finns en back up, men vi hoppas ni lyckas redan nu!
    Tack snälla du! ❤️ önskar er lycka till också, hoppas ni kan få börja snart igen och hinner en omgång innan sommaren. väntan är ju så jobbig :( 
  • VSGJ2025

Ni som gör eller har gjort FET, vad Har de sagt till er om sex dagarna före FET? Tror inte vår klinik sagt något. På vissa ställen står det undvik, både med och undvik skydd. på andra ställen läser jag om folk som lyckats bättre med IVF de gånger de haft oskyddat samlag kvällen före, för att spermierna hjälper embyrot på något sätt (dock med ökad risk för flerbörd om man har ett moget ägg på g)

• VSGJ2025
    VSGJ2025 skrev 2025-05-05 16:15:09 följande:

Ni som gör eller har gjort FET, vad Har de sagt till er om sex dagarna före FET? Tror inte vår klinik sagt något. På vissa ställen står det undvik, både med och undvik skydd. på andra ställen läser jag om folk som lyckats bättre med IVF de gånger de haft oskyddat samlag kvällen före, för att spermierna hjälper embyrot på något sätt (dock med ökad risk för flerbörd om man har ett moget ägg på g)

Både med och utan* skydd skulle det stå
  • VSGJ2025
    Wimbi skrev 2025-05-07 22:28:47 följande:

Har bestämt mig för att ta ett tidigt test imorgon bitti.
    15 dagar efter ägglossningsprutan. 10 dagar efter ET.

Varför inte liksom? känns kul att bara få göra det.
    Skulle det bli negativt, ja, då har jag iallafall kommit såhär långt.

Håller tummarna att testet var positivt. Om inte annat är det väl inte kört än. När har du testdag?
  • VSGJ2025

Nu är jag äntligen också en ruvare! Känns så spännande och nervöst. Tur att jag har ett jobb så att jag kan distrahera sig med något annat några timmar per dag i alla fall, annars hade jag nog blivit galen och vänta på att få testa. Nu ska jag bara försöka må bra, slappna av och leva som vanligt :P

• VSGJ2025
    Wimbi skrev 2025-05-09 10:41:53 följande:
    har testdag den 13/5.
    Då hoppas vi att det bara var för tidigt för att se! ♥️
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-09 14:11:17 följande:

Nu är jag ruvare igen hihi! 🥰
    Embryot såg jättefint ut enligt läkaren så nu hoppas vi att det stannar 😊 testdag 23/5 

Lycka till! Då har vi nästan testdag samtidigt, jag har 21/5 🥰
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-09 19:42:24 följande:
    Ja vad kul att vi kan följas åt 😍💕
    lycka till till dig med! 
    Tack! Verkligen! Hur känns det så här ett par dagar in? 😄 jag har 0 symptom men det är ju normalt så än är jag inte orolig, men hade ju önskat att man hade nåååågon känsla att det har fäst 😅
  • VSGJ2025
    Josefine1987 skrev 2025-05-10 08:53:35 följande:

Vad fint att få följa er som ruvar och även starrsky inför äggplock. Det får på något vis tiden att kännas lite snabbare till vårt eventuellt nästa försök. 

ta hand om er! 

Det var fin skrivet ♥️ önskar er all lycka till och hoppas att ert nästa försök inte är allt för långt bort 
Svar på tråden IVF 2025