IVF 2025
själv då, några nya besked och datum? Fått några utslag på testerna? 😊
Ni som gör eller har gjort FET, vad Har de sagt till er om sex dagarna före FET? Tror inte vår klinik sagt något. På vissa ställen står det undvik, både med och undvik skydd. på andra ställen läser jag om folk som lyckats bättre med IVF de gånger de haft oskyddat samlag kvällen före, för att spermierna hjälper embyrot på något sätt (dock med ökad risk för flerbörd om man har ett moget ägg på g)
Ni som gör eller har gjort FET, vad Har de sagt till er om sex dagarna före FET? Tror inte vår klinik sagt något. På vissa ställen står det undvik, både med och undvik skydd. på andra ställen läser jag om folk som lyckats bättre med IVF de gånger de haft oskyddat samlag kvällen före, för att spermierna hjälper embyrot på något sätt (dock med ökad risk för flerbörd om man har ett moget ägg på g)
Har bestämt mig för att ta ett tidigt test imorgon bitti.
15 dagar efter ägglossningsprutan. 10 dagar efter ET.
Varför inte liksom? känns kul att bara få göra det.
Skulle det bli negativt, ja, då har jag iallafall kommit såhär långt.
Nu är jag äntligen också en ruvare! Känns så spännande och nervöst. Tur att jag har ett jobb så att jag kan distrahera sig med något annat några timmar per dag i alla fall, annars hade jag nog blivit galen och vänta på att få testa. Nu ska jag bara försöka må bra, slappna av och leva som vanligt :P
Nu är jag ruvare igen hihi! 🥰
Embryot såg jättefint ut enligt läkaren så nu hoppas vi att det stannar 😊 testdag 23/5
Vad fint att få följa er som ruvar och även starrsky inför äggplock. Det får på något vis tiden att kännas lite snabbare till vårt eventuellt nästa försök.
ta hand om er!