• VSGJ2025

IVF 2025

Anonym (Obi) skrev 2025-05-11 21:23:30 följande:

Vilken klinik har ni använt er av?

lycka till alla under sina resor <3

Livio Gärdet :)
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-16 12:11:33 följande:
    Nu har det gått några fler dagar, har du fått några symptom? 😊

Igår kände jag att de drog lite i ljumskarna, sen på kvällen fick ja lite värk i en halvtimme. Idag känner jag liiite i ryggen. Ja hoppades på något men nu när jag fått de så blir jag så rädd att de är menssymtom 😕
    Åh förstår exakt vad du menar, först blir jag glad när jag väl känner något men det byts lika snabbt ut mot rädsla för att det är menssymptom? varför ska de vara så lika :( och i början ville man ju bara känna något, men när man väl känner något blir man ju rädd för att de säger att det är normalt att inte känna något? suck? Men jag hoppas att det du känner är positivt!! Jag har iaf de senaste två-tre kvällarna känt en svag svag (så svag att jag undrar om den är inbillad) molande värk i nedre delen av magen, har varit lite risig i magen, sen igår fått finnar i framförallt pannan och upplever att min kroppstemperstur har varit något högre ett tag (åtminstone på nätter/morgnar). Jag hade två dagar av förkylningssymptom i början av veckan och har hört att vissa har haft det när det funkat, men kan lika gärna ha varit en slum?. Samtidigt hade jag även en munblåsa, vilket jag normalt bara får vid mens (antar vid nedsatt immunförsvar?)?. så om det hängde ihop med förkylningen eller eventuell kommande mens eller om det kan vara ett positivt tecken, vem vet? hoppas såklart på det sista? Vill hoppas så mycket men också så rädd att jinxa? Bland annat därför jag inte kommer våga tjuvtesta hur mycket jag än vill testa tidigare? hur tänker du?
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-17 07:49:31 följande:
    Hej igen! Ja usch jag övertänker allt nu, så mentalt jobbig tid. Förra återföringen satte jag in samma dag som denna cykel och fick spottings nu på måndag så jag blir orolig att de ska bli samma igen. Första veckan är ganska lätt att ta sig igenom men nu börjar de läskiga. 

Förkylningsymtom har jag också hört om, det låter ju positivt😊 Brukar du få finnar? 
    Åh jag hoppas verkligen att dina symtom är pga graviditet. 💕 Tänk om vi båda kunde få plus och följas åt. 

Jag är lite sugen på att tjuvtesta, förra återföringen så väntade vi tills testdagen men började blöda dagen efter och då fick jag aldrig hinna känna mig gravid. Så en del av mig vill testa tidigare för att få vara lite glad längre (om de skulle vara positivt).

Vårat embryo hade kläckts vid återföringen och jag vill tro att det ökar chansen😅

Övertänkandet är riktigt jobbigt, försöker hålla mig så distraherad som möjligt. Har faktiskt gått bättre än vad jag trodde innan, men är ju ?bara? min första gång så kanske blir jobbigare ju fler gånger man gör. Några dagar till klarar vi innan vi vet, och hoppas också för oss båda att vi får plus på stickan och kan följas åt i graviditeten 😍

Jag brukar få finnar/sämre hy under mens, så ja ett av de symptomen som lika gärna skulle kunna vara det också.

Förstår ditt tankesätt. Du får berätta om du bestämmer dig för att tjuvtesta och vilken dag i så fall! Insåg att jag skrev fel dag för testdag, 20/5 har vi. 

Vårt embryo hade också börja kläckas, vi bestämmer att det ökar chansen 😁

• VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-22 16:18:40 följande:

Hej fina gruppen! 

Jag testade idag en dag innan testdag, använde 3 tester och gissa vad? 

JAG ÄR GRAVID!!!!! 🥰🥰🥰 

Testerna var lika starka som kontrollstrecket och inga spottings har jag haft denna gången.
    Åååh vad glad jag är 💕

GRATTIS!! 🥰🥰🥰 exakt samma här, tre tester, tre lika starka linjer i tisdags 😍 nu håller vi tummarna att det går vägen för oss båda ❤️❤️
  • VSGJ2025
    Doris2024 skrev 2025-05-25 22:39:18 följande:

Fråga, 
    Är det någon mer som får som lite sveda/svampkänning av cyclogest? 
    Det kommer och går här...

Hej Doris,

Inte jag iaf och nu har jag tagit det i nästan 3,5 vecka. Men det kan säkert vara olika.
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-24 06:22:16 följande:
    Ååååh! Grattis va kul!! 🥰🥰🥰 
    Ja nu måste de gå vägen 💕

Tack! 🥰🥰

sen igårkväll har jag haft ett svagt svagt illamående, hoppas det är goda tecken. Vet att inte alla har symptom och är fortfarande så tidigt men man hinner ju bli lite orolig när man inte känner något öht. Hur är det för dig? Har ni fått någon tid för tidigt UL?

• VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-26 13:37:06 följande:
    Hej! Ne jag har inga symtom heller😊 möjligtvis lite tröttare men tänker att det fortfarande är ganska tidigt. Men ja tänker ibland, är jag ens gravid för jag mår ju precis som vanligt 😅  de kommer väll som en smäll om nån vecka eller två 😊

Ja jag har tid den 9 juni för UL 🥰 ni då? 
    skönt att jag inte är ensam om inga symptom då 😊 men som andra säger, personer som blir gravid på ?naturlig väg? vet kanske knappt att de är gravida i detta läge pga så tidigt så inte så konstigt egentligen om man inte har några symptom än. Kanske är vi sådana som har sådan tur att vi mår bra hela vägen 😅 eller så slår det till snart som du säger 😅 vi kan bara hoppas att allt är som det ska 😊 åh spännande, lyllos dig som fick datum närmare testdag än jag, om än inte med mycket för 11 juni har vi 🥰
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-26 16:59:49 följande:
    Haha ja de blir ju lätt att man överanalyserar allt, man läser ju om folk som har hur mycket symtom som helst. Men de vore ju jätteskönt o slippa symtom om allt är som de ska! 
    Ja de känns inte super långt till UL, bara 2 veckor. 

Hur länge ska du ta cyclogest? Jag ska bara ta denna vecka sen inget mer men funderar på o fortsätta fram till ultraljudet ändå, har 2 extra lådor cyclogest hemma. Bara för o känna lite lugn. 💕
    Solrosen96 skrev 2025-05-26 17:06:32 följande:

@VSGJ2025

Jo ja kom på att ja är lite hungrigare än vanligt! 

Det är ju ett gravidtetssymptom, då känner du av något iaf, skönt 😁 jag är en hungrig person av naturen så tror inte jag är extra hungrig nu, men som sagt något lite illamående när jag inte ätit på en stund, särskilt förmiddag 😊 jag går även runt och känner på brösten hela tiden och hoppas de ska kännas lite spända och ömma men nja, det lilla jag känner är nog mest inbillning 😅

jag ska ta cyklogest fram till UL åtminstone, sen får jag besked om när jag ska sluta. Spännande att det är så olika. Men i mitt fall kanske det handlar om att jag gjorde FET i stimulerad cykel, jag ska även ta östrogenet (som stimulerade min slemhinna) fram till minst UL.

• VSGJ2025
    WaterAnimal skrev 2025-05-26 18:31:48 följande:

Solrosen och VSG, Så himla kul, med plus och planerat UL!! 😍 

Jag har hur mycket (milda) symptom som helst, så jag bara hoppas på att det inte är cyclogesten som spökar. På lördag gäller det Hoppas hoppas! 

Tack snälla du! Håller tummarna för dig 😍 nära till testdag nu!
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-06-09 12:49:24 följande:

Nu har jag varit på tidigt ultraljud och där såg vi ett hjärta ticka hihi! 😍 allt såg jättebra ut och växer precis som det ska 😊 vecka 7+1 nu 

Har fortfarande inga symtom i princip, känner mig inte sugen på mat men har inga problem att äta. Kanske något svagt illamående på morgonen ibland men inte så att det stör mig direkt. 

Vad spännande och kul!! Grattis 😍 och skönt att symptomen är så få och små! 

• VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-06-09 21:36:09 följande:
    Hur går det för dig? Har du fått några symptom sen sist? 😊 
    det går bra tack, idag fick vi se det lilla hjärtat slå 🥰 Ja jo en del, det mest märkbara är illamåendet som har slagit till. Vissa dagar är värre än andra, men som tur är har det inte varit så jobbigt (än) att jag behöveer vara sängliggandes eller inte orkar jobba. Särskilt förmiddag mår jag illa och är jag mer hungrig än vad jag brukar, och då är jag som sagt en hungrig person normalt haha. Jag försöker äta regelbundet för att hålla det i styr samtidigt som jag inte vill lägga på mig allt för mycket vikt då det inte ska vara bra? Ömma bröst och oljig i pannan. Magen är svullen men det är nog progestoronet. 
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-06-11 16:07:24 följande:
    Åh! Grattis vad roligt! 😍

Skönt att ändå ha lite symtom men inte så att det stör vardagen. 😊 så glad för dig 😊

Jag tycker fortfarande allt känns för normalt, kommer på mig själv ibland med att jusste jag är gravid. 😂 har faktiskt bokat in ett till ultraljud om typ 2.5 vecka bara för att känna mig lugn i allt. 
    Tack snälla 🥰😍 ja, jag förstår dig, var ändå ?skönt? när de kom för att på någon sätt bekräfta graviditeten men ska säga att det var skönt i helgen när illamåendet låg på en låg nivå haha men har det nog väldigt lindrigt jämfört med andra ändå så jag ska verkligen inte klaga.

åh det är nog klokt, om man är en orolig typ. Vad kostar det? Ska du göra KUB också?
  • VSGJ2025
    MrsHoppas skrev 2025-06-11 09:35:26 följande:

Min testdag är egentligen på måndag, men jag har ju redan testat flera gånger och det är positivt och blir starkare varje dag 😁 

Jag tänkte ringa IVF kliniken på fredag och berätta att jag fått positivt. Vad brukar dom tycka om det? Är det okej eller kommer dom ändå vilja ha ett test på måndag?

Jag har svårt att ta ett test och ringa på måndag så är därför.. 

Grattis! 🥰😍 Rätt säker på att de kommer vilja att du väntar till testdag ändå (fråga mig inte varför)
  • VSGJ2025
    MrsHoppas skrev 2025-06-12 07:55:59 följande:
    Tack, haha åh nej blir svårt för mig 😅 så här ser testet ut idag så känns verkligen positivt (17 DPO). 

ser väldigt positivt ut om du frågar mig 😁 kul och grattis igen! ❤️ alltså det skadar ju inte att testa att ringa redan imorgon och förklara situationen. men om det är så att de ändå ber dig vänta till testdag, har du ingen möjlighet alls att smita utan från familjen? Samtalet pågår inte alls länge. Kanske kan du säga att du ska ta ett snabbt jobbsamtal eller boka en tandläkartid eller något? ☺️

Svar på tråden IVF 2025