• Solrosen96

IVF 2025

VSGJ2025 skrev 2025-05-11 13:22:22 följande:
    Tack! Verkligen! Hur känns det så här ett par dagar in? 😄 jag har 0 symptom men det är ju normalt så än är jag inte orolig, men hade ju önskat att man hade nåååågon känsla att det har fäst 😅
    Jag är ju bara på ruvardag 2 så har inte känt nåt särskilt än, kände inte så mycket förra gången heller, förutom att ja fick ilningar i tänderna då.
    Det var tungt att gå min promenad idag men de beror nog inte på ruvningen😅

Ja det är väll runt dag 2 som det fäster så man hade ju velat känna någon liten värk typ 😂 
  • Solrosen96
    Anonym (Obi) skrev 2025-05-11 21:23:30 följande:

Vilken klinik har ni använt er av?

lycka till alla under sina resor <3

Göteborg ivf klinik 🥰
  • Solrosen96
    Anonym (Syster) skrev 2025-05-14 01:53:01 följande:

Är så glad över att hitta denna tråd och följa er andra! 

Vi ska göra vårt allra första försök här i maj. Jag är beräknad att få mens inom de närmsta dagarna och då börja med sprutor. 

Är oerhört taggad och glad! 

Har ni några tips eller bra ord att säga till en som ska in i karusellen för första gången? ❤️

Välkommen, vad kul att ni ska köra igång snart! 😊

Jag har inte så mycket tips men önskar er lycka till 💕
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-05-11 13:22:22 följande:
    Tack! Verkligen! Hur känns det så här ett par dagar in? 😄 jag har 0 symptom men det är ju normalt så än är jag inte orolig, men hade ju önskat att man hade nåååågon känsla att det har fäst 😅
    Nu har det gått några fler dagar, har du fått några symptom? 😊

Igår kände jag att de drog lite i ljumskarna, sen på kvällen fick ja lite värk i en halvtimme. Idag känner jag liiite i ryggen. Ja hoppades på något men nu när jag fått de så blir jag så rädd att de är menssymtom 😕
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-05-16 21:54:42 följande:
    Åh förstår exakt vad du menar, först blir jag glad när jag väl känner något men det byts lika snabbt ut mot rädsla för att det är menssymptom? varför ska de vara så lika :( och i början ville man ju bara känna något, men när man väl känner något blir man ju rädd för att de säger att det är normalt att inte känna något? suck? Men jag hoppas att det du känner är positivt!! Jag har iaf de senaste två-tre kvällarna känt en svag svag (så svag att jag undrar om den är inbillad) molande värk i nedre delen av magen, har varit lite risig i magen, sen igår fått finnar i framförallt pannan och upplever att min kroppstemperstur har varit något högre ett tag (åtminstone på nätter/morgnar). Jag hade två dagar av förkylningssymptom i början av veckan och har hört att vissa har haft det när det funkat, men kan lika gärna ha varit en slum?. Samtidigt hade jag även en munblåsa, vilket jag normalt bara får vid mens (antar vid nedsatt immunförsvar?)?. så om det hängde ihop med förkylningen eller eventuell kommande mens eller om det kan vara ett positivt tecken, vem vet? hoppas såklart på det sista? Vill hoppas så mycket men också så rädd att jinxa? Bland annat därför jag inte kommer våga tjuvtesta hur mycket jag än vill testa tidigare? hur tänker du?
    Hej igen! Ja usch jag övertänker allt nu, så mentalt jobbig tid. Förra återföringen satte jag in samma dag som denna cykel och fick spottings nu på måndag så jag blir orolig att de ska bli samma igen. Första veckan är ganska lätt att ta sig igenom men nu börjar de läskiga. 

Förkylningsymtom har jag också hört om, det låter ju positivt😊 Brukar du få finnar? 
    Åh jag hoppas verkligen att dina symtom är pga graviditet. 💕 Tänk om vi båda kunde få plus och följas åt. 

Jag är lite sugen på att tjuvtesta, förra återföringen så väntade vi tills testdagen men började blöda dagen efter och då fick jag aldrig hinna känna mig gravid. Så en del av mig vill testa tidigare för att få vara lite glad längre (om de skulle vara positivt).

Vårat embryo hade kläckts vid återföringen och jag vill tro att det ökar chansen😅
  • Solrosen96

Hej fina gruppen! 

Jag testade idag en dag innan testdag, använde 3 tester och gissa vad? 

JAG ÄR GRAVID!!!!! 🥰🥰🥰 

Testerna var lika starka som kontrollstrecket och inga spottings har jag haft denna gången.
    Åååh vad glad jag är 💕

• Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-05-23 20:07:12 följande:
    GRATTIS!! 🥰🥰🥰 exakt samma här, tre tester, tre lika starka linjer i tisdags 😍 nu håller vi tummarna att det går vägen för oss båda ❤️❤️
    Ååååh! Grattis va kul!! 🥰🥰🥰 
    Ja nu måste de gå vägen 💕
  • Solrosen96
    starrsky skrev 2025-05-24 10:50:27 följande:

Stort grattis till er som plussat ❤️ ❤️ Så glad jag blir för er skull, vet hur efterlängtat det är! 

Håller tummarna för er som ruvar också, när har ni testdag? 

Idag får vi ET (dag2). Vårt enda lilla ägg blev ett embryo ❤️ Var så ledsen att det bara blev ett ägg men är så tacksam att vi får en återföring nu. Hoppas hoppas det fäster och växer som det ska. Ska bli så spännande att få ruva med er. 

Jag håller tummar och tår för er! 💕 
    Hoppas att detta är guldägget. 🥰
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-05-26 10:46:00 följande:

Tack! 🥰🥰

sen igårkväll har jag haft ett svagt svagt illamående, hoppas det är goda tecken. Vet att inte alla har symptom och är fortfarande så tidigt men man hinner ju bli lite orolig när man inte känner något öht. Hur är det för dig? Har ni fått någon tid för tidigt UL?

Hej! Ne jag har inga symtom heller😊 möjligtvis lite tröttare men tänker att det fortfarande är ganska tidigt. Men ja tänker ibland, är jag ens gravid för jag mår ju precis som vanligt 😅  de kommer väll som en smäll om nån vecka eller två 😊

Ja jag har tid den 9 juni för UL 🥰 ni då? 
Svar på tråden IVF 2025