• Hejåhoj

IVF 2025

Josefine1987 skrev 2025-04-28 08:30:51 följande:

Tog ledigt från jobbet (vilket är extra jobbigt då jag är ny och verkligen vill göra mitt bästa då det är ett jobbar jag kämpat för länge), åkte 3 timmars med start kl 05 imorse. När jag kommit fram ringer dom och säger att inget embryo ser bra ut :( 

Förstår verkligen att ni och många andra gått igenom det här och betydligt tuffare saker flera ggr, men det är ändå så hjärtskärande.

Nu skulle dom odla vidare två halvdana embryon, för att eventuellt frysa in dag 5 eller 6. Jag frågade flera ggr varför man inte gör en färsk återföring dag 5 om det ser tillräckligt okej ut för att frysa in, men fick inget svar.

Antar att jag ska sluta med Progesteronet, men det sa han inget om. Det var åter igen en labb-person som ringde och jag tycker det är svårt att få svar på mina frågor då eftersom det främst gäller behandlingen.

Det låter ju jättekonstigt i mina öron iaf, kanske är nån annan här som har nå bättre idé om varför det kan va så.. men väldigt konstigt att du inte fick nå direkt svar om hur eller varför, och varför ringer inte en sköterska som har kontakt med läkaren? 
  • Hejåhoj

Hej ivf-vänner☺️
    förlåt jag inte skrev nå mer efter förra återföring i april, fick mensen å blev så jävla ledsen så jag loggade allmänt bara ut..
    i fredags den 13e gjorde jag återföring med ett fryst 5dagars så idag är jag på ruvardag 5! Fick en liten rosa blödning rd3 och efter det lite bruna flytningar.

ska läsa igenom allt sen jag va inne senast och se hur det gått för alla! 

• Hejåhoj
    Jassan123 skrev 2025-06-18 12:05:24 följande:
    Välkommen in igen 🤗 gjorde precis likadant när vi fick MA i mars . Var behövligt med en pause från allt ! 
    Gjorde FET igår med ett 5 dagars så nu hoppas vi på att det är våran tur 🥰
    Åh fy så jobbigt 😔 förstår det! Spännande!! Håller tummarna och känns skönt att inte vara själv i det här !
  • Hejåhoj
    Solrosen96 skrev 2025-06-18 16:14:56 följande:

Förståeligt att ta en paus härifrån, de måste man ibland💕

Jag håller tummarna för er hejåhoj och jassan! Ni får uppdatera hur de går under ruvardagarna😊

Tack så mycket 💕
  • Hejåhoj
    EJT skrev 2025-06-18 16:59:22 följande:

Återföring idag men tyvärr fanns bara en liten blastocyst stadie 1 😔 Känns hopplöst men nu simmar det därinne. Känns inte ens som jag hört om andra som satt in så tidig blastocyst?

Hej igen☺️ 
    men vad betyder stadie 1 ? Hur många stadier finns det? Till mig sa han bara att den såg fin ut och typ inget mer 😆 och jag tar inget progesteron denna gång, blev bara en ovitrellespruta en vecka innan återföringen För jag hittade inte ägglossningen själv, men han såg dagen innan sprutan att det va på gång!

ja känns annorlunda denna gången emot sist, men har iofs lärt mig vid det här laget att det inte behöver betyda nått? men jag hoppas 😍😍
  • Hejåhoj
    EJT skrev 2025-06-18 20:25:39 följande:
    Det betyder att blasocysten är outvecklad, precis mellan en mola och blastocyst. Den har vuxit långsammare än förväntat. Man vill att de är omkring stadie 3-5 när man sätter in dem dag 5. Såg din blastocyst fin ut så befann sig den nog där, det gör de flesta ☺️
    Aha då är jag med! håller tummarna för dig 😊 
  • Hejåhoj

Mensen kom ordentligt nu på morgonen så är över igen för denna fjärde gången.. får se om jag hinner med en till återföring innan deras 4 veckors sommaruppehåll. Å funkar inte den återföringen heller så blir det nytt äggplock, då min sista tredje betalda av landstinget. 

jag vet inte om jag skrivit det innan, men har börjat med såndär kinesisk akupunktur i april där hon sätter nålar på hela kroppen efter varje veckas cykel, vi försöker få mer flöde på blodet eftersom jag oftast blöder så lite och så kort, har även kort menscykel. sen äter jag nå speciella typ järntabletter och även nå tabletter som heter Growing Jane tror jag som ska hjälpa äggproduktion, vet inte huruvida de hjälper har ju nyss börjat äta det. Sen ska jag försöka äta mer järnrik mat! Detta är ju i förhoppning att det ska gå naturlig väg också , men vi får väl se hur allt går!

Glad midsommar på alla er 😊

• Hejåhoj
    Wimbi skrev 2025-07-06 18:03:18 följande:

Hej alla fina!
    Tog en liten paus härifrån efter vårt misslyckade ET.
    Var verkligen superledsen och kraften gick ur mig..

Men nu.. 7 positiva graviditetstest kan väl inte ljuga?
    Har egentligen testdag den 8/7 men testade redan positivt kvällen den 1/7. Ostimulerat FET denna gång.
    Vågar knappt tro det?

Åh va roligt! Grattis 😍😄 vilken ruvardag testade du positivt? Jag ska göra en FET med mitt sista 5-dagars idag. Det är min femte eller sjätte återföring
  • Hejåhoj
    Wimbi skrev 2025-07-07 12:21:33 följande:

Tack!  Det är en otrolig känsla. Jag testade tydligt positivt ruvar dag 8. På tok för tidigt men jag var så nyfiken. Var inte beredd på att det skulle visa något så blev en glad överraskning.  Lycka till med ditt sista 5 dagars. Hoppas på att det är ditt guldägg. Detta var också mitt sista så 0 i frysen. (Hoppas det håller i sig också) 🥰

och här är dagens (testdag)

Det är ju klart positivt och mycket starkare än första testet 😄😄 åh va glad jag är för din skull!! Hoppas också det håller i sig 💕 tack, hoppas också på guldägget 😍
  • Hejåhoj

Ruvardag 9 idag, femte Återföringen och även denna gången med 5dagars fryst blasto, stöd av 2st cyklogest per dag. Har inte blött Nånting än!!!
    förra vändan i juni, då började jag blöda redan på RD3, innan det rd5, rd7 och första gången mitt första äggplock i oktober då började jag blöda rd10 vilket va sent för mig men då var man också fullt påverkad av alla sprutor å cyklogest! nu har jag passerat BIM med som mest tre dagar. 
    har inte tjuvtestat, blir så jävla ledsen när det är negativt och sen har ju jag alltid börjat blöda vid det här laget ändå! 

har haft lite molvärk ibland som kommit och gått, märkte det kom lite gul vätska ur brösten igår kväll, livmodertappen som sjönk ned för flera dagar sen och som nått dygn senare drog sig upp igen. 

Är det nån mer som ruvar eller är alla på semester?:D

Svar på tråden IVF 2025